  • 1. Data: 2003-02-14 09:00:17
    Temat: Prywatność
    Od: Mocna<b...@p...onet.pl>

    Szanowi Panstwo

    Moje pytanie jest krotkie, ale odpowiedz pewnie bedzie dluga.

    A mianowicie: Czy jest ustawa lub jakis artykol, paragraf, ktory
    gwarantuje mi prawo do prywatnosci?
    Konkretnie chodzi mi o to, czy sprzedawca/akwizytor moze nachodzic
    mnie w domu? A takze, czy firmy maja prawo telefonowac na numer
    komorkowy lub stacjonarny (ktory dodatkowo jest numerem
    zastrzezonym) i "uprawiac" tele-marketing oraz oferowac przerozne
    uslugi? Firmy czasami powoluja sie, ze numer taki zostal
    wygenerowany przez program komputerowy.

    Pare dni temu, firma X zadzwonila na numer stacjonary-zastrzezony
    oferujac swoje uslugi. W odpowiedzi na to, napisalam skarge do TPSA
    oraz poinformowalam biuro rzecznika spraw obywatelskich, ze
    zastrzezenie numeru powinno mi gwarantowac prywatnosc. W efekcie
    tego, TPSA zmienila mi numer (i na tym sie skonczylo), a biuro
    rzecznika - milczy do dzis.

    Chcialabym wiedziec, czy w przyszlosci moge sie jakos bronic przed
    ingerencja i napastwliwoscia wszelkiej masci agentow w moim
    prywatnym domu, a takze czy mam jakies szanse by ewentualnie
    wystapic na droge sadowa z powodztwa cywilnego?

    Z powazaniem, Mocna

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-02-14 09:04:40
    Temat: Re: Prywatność
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : A mianowicie: Czy jest ustawa lub jakis artykol, paragraf, ktory
    : gwarantuje mi prawo do prywatnosci?

    zależy co rozumiec przez prywatność :-)

    :
[...]
    : --
    : Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

  • 3. Data: 2003-02-14 09:52:11
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > Pare dni temu, firma X zadzwonila na numer stacjonary-zastrzezony
    > oferujac swoje uslugi.

    Czy jesteś klientem firmy X, i czy przypadkiem podpisując
    umowę nie zgodziłeś się na przetwarzanie danych osobowych
    do celów marketingowych itp. ?

  • 4. Data: 2003-02-14 12:30:50
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Mocna" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > prywatnym domu, a takze czy mam jakies szanse by ewentualnie
    > wystapic na droge sadowa z powodztwa cywilnego?

    Z całym szacunkiem, ale czy aby nie przesadzasz odrobinę? Zachowujesz się
    trochę jakby ktos zgwałcił ci córkę albo zabił psa co najmniej. Oczywiście,
    że prawo do życia prywatnego ( prywatności ) jest chronione Konstytucyjnie
    ( w art. 47. ) , stanowi też dobro osobiste w rozumieniu Kodeksu Cywilnego
    ( art. 23 ), ale żaden rozsądny sąd nie uzna za jego naruszenie tego, że
    ktos do Ciebie po prostu zadzwonił. Czy za pomyłki też chcesz wytaczać
    procesy? Możesz przecież grzecznie podziękować i po sprawie. Do mnie też
    dzwonią i albo ich spławiam jak nie mam czasu, albo gadam z nimi, podaje im
    dane itp - to też są ludzie i pracują na chleb, należy im się też trochę
    szacunku i wyrozumiałości.

    Czego życzę i pozdrawiam

    --
    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-20 15:11:18
    Od: mocna<b...@p...onet.pl>

    > Czy jesteś klientem firmy X, i czy przypadkiem podpisując
    > umowę nie zgodziłeś się na przetwarzanie danych osobowych
    > do celów marketingowych itp. ?
    >
    > Odp.: Jasne, że nie. Inaczej bym nie robila tyle krzyku. Nigdy nie
    podawalam zadnej firmie mojego numeru. Nigdy tez wypelniajac
    jakakolwiek ankiete, nie podalam numeru telefonu. Nawet starajac sie
    o prace :-) (podaje telefon rodzicow, ktorzy maja firme).

  • 6. Data: 2003-02-20 15:16:00
    Od: mocna<b...@p...onet.pl>

> [...]
    podaje im
    > dane itp - to też są ludzie i pracują na chleb, należy im się też trochę

    Odp. Wiesz, gdy wracasz zmeczony do domu o 18-tej. Masz dosc
    telefonow w pracy. Wlasnie zabierasz sie by cos zjesc, a obiad stygnie
    Ci na stole, bo... biegniesz do telefonu, ktory znajduje się w
    najdalszym pokoju i w sluchawce słyszysz "tu firma X, ble, ble ..." to
    jaka jest Twoja reakcja?
    A jak reagujesz, gdy takich telefonów odbiersza więcej?
    Jestem bardzo wyrozumiała, ale są pewne granice.