  • 1. Data: 2003-02-13 23:31:29
    Temat: Czy policja ma prawo udostępnić moje dane kontroli biletowej?
    Od: p...@p...onet.pl

    hm... tak się zastanawiam czy policjant nie łamie wtedy ustawy o ochronie
    dancych osobowych ? Jak sądzicie?

  • 2. Data: 2003-02-14 00:42:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem nie. Ustawa o ochronie danych osobowych ma zastosowanie do
    zbiorów danych. Dane uzyskane w wyniku legitymowania osoby nie są danymi ze
    zbioru, tylko danymi z legitymowania. Jakby te dane pochodziły ze zbioru, to
    wówczas obowiązywała by ta ustawa i przewoźnik musiałby się o nie zwrócić na
    odpowiednim formularzu. Ponieważ interes prawny w ich uzyskaniu bez
    problemu, więc i tak by je otrzymał, tylko w skali roku ubyłoby kilku drzew
    i tyle.
    Zresztą w mojej ocenie ustawa ta jest bardzo często nadinterpretowana.
    Przykładów takich wiele:
    - Telekomunikacja nie chce podawać numerów telefonów, jeśli podajemy tylko
    adres - a przecież na podstawie numeru telefonu trudno zidentyfikować osobę.
    To już prędzej przyda się adres.
    - Urzędy nie chcą potwierdzać bankom danych zawartych we wnioskach
    kredytowych - a przecież bank te dane posiada i tylko chce stwierdzić, czy
    ich nie sfałszowano. Wystarczy odpowiedź "tak / nie", a to chyba ujawnienie
    danych nie jest.
    Mam wymieniać dalej?

  • 3. Data: 2003-02-14 11:18:26
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Jakiś czas temu była tu dyskusja na ten temat jakie prawa
    ma kontroler a jakie policjant (z tego co pamiętam wniosek był taki
    że policjant nie ma prawa udostępnić Twoich danych kontrolerowi).
    Niestety nie pamiętam jaki
    był temat wontku, ale jak poszukasz pod kara, kanar, kontrola
    to powinno się coś znaleźć.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2003-02-14 12:41:58
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    .
    > Zresztą w mojej ocenie ustawa ta jest bardzo często nadinterpretowana.
    > Przykładów takich wiele:

    Masz racje - ludzie, chyba w wyniku nachalnej medialnej propagandy,
    stwierdzili chyba, ze nikt juz nie ma prawa _znac_ ich danych osobowych. A
    tu chodzi tylko o gromadzenie i przetwarzanie duzych ich zbiorów w
    okreslonych celach. Fiksacja na tym punkcie przybiera niepokojace rozmiary i
    wybitnie zaczyna byc drazniaca. NIedlugo na pewno ktos odmówi
    wylegitymowania sie policji na podstawie USt. o ochronie danych osobowych.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-14 16:59:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To niedługo już się zdarza.

  • 6. Data: 2003-02-14 20:25:00
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > To niedługo już się zdarza.

    Mnie juz sie zdarzylo, prawie ;)
    Urzad Gminy stwierdzil ze nie moze udostepnic mi operatu szacunkowego
    poniewaz sa na nim zawarte dane osobowe rzeczoznawcy ktory dany
    operat wykonywal. A chodzi o wykupienie dzialki ktora dzierzawilem 25 lat.

    Marek

  • 7. Data: 2003-02-15 11:45:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    I boję się, że tak będzie, dopóki:
    - albo nie zostanie ukarany za nadużycie uprawnień / niedopełnienie
    obowiązków choćby jeden urzędnik w tego typu sprawie;
    - albo Sąd Najwyższy nie wyda rozsądnego wyroku w tej sprawie;
    - albo ktoś nie zmieni ustawy tak, by nie było wątpliwości
    interpretacyjnych.
    Ta ustawa, to w mojej ocenie jest potworny bubel. Miała teoretycznie
    zabezpieczyć nas przed niechcianą pocztą. W praktyce reklamy jak
    przychodziły, tak przychodzą, tylko że teraz nazywają się "druki
    bezadresowe". Za to urzędnicy (i nie tylko) mają pretekst do piętrzenia
    problemów. Kilka tygodni temu, jakiś mądry na tej grupie chciał się
    dopatrzyć naruszenia tej ustawy przez spółdzielnię, która wysłane przez
    siebie pismo via sprzątaczka pozostawiła u sąsiada. Pismo było w zaklejonej
    kopercie, no ale na kopercie było nazwisko, imię i adres.
    Jeszcze chwila obowiązywania tego stanu rzeczy i popadniemy w taki absurd,
    że witając się na ulicy będziemy używać pseudonimów w obawie, że ktoś
    podsłucha nazwisko rozmówcy.

  • 8. Data: 2003-02-15 18:35:31
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Swieta racja. Obawiam sie, ze sporo winy za to spada tez na piekna bardzo,
    ale chyba troszke nadgorliwa Pania Generalny Instpektor.

    Depi.