  • 1. Data: 2003-02-14 07:47:26
    Temat: mandat karny-egzekucja
    Od: "tonery" <t...@p...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy ktos juz przechodził postepowanie egzekucyjne za niezapłacony mandat
    drogowy. O
    ile większe od mandatu są koszta, po jakim czasie i w jaki sposób nastepuje
    egzekucja należnosci ? Zastanawiam sie co mi grozi (jeśli nie mam stałego
    źródła wnagrodzenia) i ile mam czasu :) I czy US ma cos do tej sprawy?
    Michał

  • 2. Data: 2003-02-14 11:27:16
    Temat: Re: mandat karny-egzekucja
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Czy ktos juz przechodził postepowanie egzekucyjne za niezapłacony mandat
    > drogowy. O

    Tak, ja :)

    > ile większe od mandatu są koszta, po jakim czasie i w jaki sposób
    nastepuje
    > egzekucja należnosci ?

    U mnie nastąpiło to po 2lata i 6m-c od wystawienia mandatu.
    Koszty były niewielkie w stosunku do wysokości mandatu, około chyba 7%
    wartości, ale nie pamiętam dokładnie.
    U kolegi po 6m-c od daty wystawienia mandatu i koszty były o ile pamiętam
    zbliżone
    do moich.

    > Zastanawiam sie co mi grozi (jeśli nie mam stałego
    > źródła wnagrodzenia) i ile mam czasu :) I czy US ma cos do tej sprawy?

    U mnie i u kolegi był właśnie facet z US.
    A co grozi? Ja zapłaciłem zaraz panu z US, kolega nie i chciał mu okleić
    magnetowid.

    Poszukaj jeszcze coś na ten temat w archiwum. Była tam niedawno dyskusja na
    ten temat.
    Jest tam więcej wypowiedzi i informacji.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 3. Data: 2003-02-14 11:36:12
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > egzekucja należnosci ? Zastanawiam sie co mi grozi (jeśli nie mam stałego
    > źródła wnagrodzenia) i ile mam czasu :) I czy US ma cos do tej sprawy?

    Należność mogą ściągnąć przy rozliczeniu podatku. Jeżeli nie masz zwrotu to
    przyjdą porozmawiać, pooblejać sprzęt RTV, itd. To powinno potrwać jakiś
    rok.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-02-14 18:13:00
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    do mnie przyszedl komornik po 1,5 roku
    koszty sa chyba 6%
    poszlismy na spacer do bankomatu :-(

  • 5. Data: 2003-02-16 20:17:17
    Od: "Farciarz" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tonery" <t...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > egzekucja należnosci ? Zastanawiam sie co mi grozi (jeśli nie mam stałego
    > źródła wnagrodzenia) i ile mam czasu :) I czy US ma cos do tej sprawy?

    Ja i to nie raz :)))))))))
    a wiec tak sprawa bedzie wygladala nastepujaco.
    Kiedy ty rano bedziesz jeszcze smacznie spal. Brualnie ze snu wyrwie cie
    dzwonek twojego telefonu , w sluchawce uslyszysz nastepujaca formulke : -
    Dzien dobry, z tej strony Jas Kowalski, pierwszy urzad skarbowy, dzial
    windykacji naleznosci podatkowych ( w skrocie komornik) , Panie Michale
    prosze sie do nas dzisiaj, najpozniej jutro zglosic do godizny 12.00, ja
    dzwonie w sprawie nieoplaconego mandatu, prosze miec ze soba taka i taka
    kwote, dziekuje i do widzenia"

    i wsio cala sprawa
    Lepiej idz i zaplac bez szemrania, bo jak juz komornik do ciebie sie do domu
    pofatyguje to chlop dopiero wtedy "rzuci cie na koszta" i bedzie przykro
    jeszcze bardziej.

    Farciarz