  • 1. Data: 2003-02-14 08:51:34
    Temat: Poważny problem
    Od: Pacyko <T...@c...pl>

    Witam Szanownych Państwa

    Mam, a raczej mamy, bo jest nas koło 70 osób, poważny problem a dotyczy
    on jednej z Warszawskich inwestycji. Uciekając przed wpisem syndyka do
    hipoteki zawarliśmy współwłasnościowe aky notarialne. Kilka dni później
    złożony został wniosek o przymusowy wpis do hipoteki przez syndyka.
    Obecenie mamy zamiar dokonać zniesienia współwłasności i podpisac
    ostateczne akty notarialne. Tu wielkie zaskoczenie, ponieważ dowiadujemy
    się od notariusza, że akty notarialne wiążą się, ze stworzeniem nowej
    księgi wieczystej, co z kolei pociąga za sobą przepisanie tam wniosku
    syndyka. Oznaczałoby to, że na naszych lokalach ciążyła będzie hipoteka,
    przed którą tak staraliśmy się uciec.

    Moje pytanie brzmi, czy ten notariusz ma rację; a jeśli tak to czy jest
    sposób na obejście tej sytuacji (w ostateczności pozostaje nam chyba
    tylko nie znoszenie współwłasności i oczekiwanie na rozpatrzenie wniosku)

    Bardzo proszę o pomoc, odesłanie do prawnika, notariusza, czy też do
    innego źródła. Nie jest to zapewne sprawa precedensowa i ktoś kiedyś
    musiał mieć taki problem.

    Pozdrawiam
    Pacyko