  • Data: 2002-08-21 12:43:10
    Temat: Re: Proszę - długie, ale btak mi cierpliwości
    Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin wrote:
    > Wskaż mi przepis, ktory zabrania producentowi umieścić w licencji
    > klauzulę, iż licencjobiorca nie ma prawa odsprzedaż licencji.

    Ona nie odsprzedaje licencji. Ona odsprzedaje egzemplarz programu
    razem z przypisaną do niego licencją.
    Ty najwyraźniej nie potrafisz tego pojąć i dlatego ciągle bredzisz
    o sprzedaży licencji, ale to już nie mój problem.

    > A Ty nie odróżniasz "prawa do używania programu" (na podstawie licencji)
    > od "nośnika z programem" (co Twoim zdaniem jest "egzemplarzem utworu")

    Nie ma "na podstawie licencji"! Licencja jest prawem do używania programu!!
    Zrozum to wreszcie człowieku.

    > pytałem o słowo egzemplarz, nie o licencję.
    > wskazałem Ci przecież legalną definicję słowa "licencja".

    Nie rozumiesz co to jest egzemplarz a dziwisz mi się, że stwierdzam ten
    fakt i nie chcę dyskutować na poziomie definiowania pojęć !?

    > (btw: wiesz co to legalna definicja- jeśli tak powiedz proszę :) )

    Nie wiem co to jest. Pewnie coś w stylu "demokracja socjalistyczna"
    albo "sprawiedliwość społeczna".

    > Problem z Tobą jest taki, że nie rozumiesz, że w licencji można
    > zabronić przeniesienia tejże licencji na inną osobę.

    Już Ci pisałem, że licencja jest zbiorem określającym zasady użytkowania
    programu i związana z danym egzemplarzem i nijak nie wpływa na obrót
    egzemplarzem. Tak stanowi prawo, więc proszę Cię ponownie - nie wymyślaj
    sobie.

    > skąd wiesz, czy licencjodawca nie wyłączył możliwości przeniesienia
    > licencji na osoby trzecie?

    Nie przenosisz licencji na osoby trzecie !!!
    Sprzedajesz egzemplarz programu, a licencja do niego przypisana określa zasady
    używania go. Koniec i kropka.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm