  • Data: 2002-08-21 15:36:13
    Temat: Re: Proszę
    Od: "GreG" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:3D62A5A2.C6F2B367@elita.pl...
    > Mich wrote:
    > [..[
    >
    > O! To chyba jakiś wysyp genialnych interpretacji...
    > To powiedz mi jakie uprawnienia z kodeksu cywilnego ma producent do
    > sprzedanego przez siebie produktu.
    > Bardzo chętnie posłucham o tym.

    Przeczytalem caly watek i zauwazylem, ze Twoje wypowiedzi sa kompletnie
    nielogiczne. Na zacytowane paragrafy i fragmenty umow licencyjnych potrafisz
    jedynie wypowiedziec sie jak wyzej...
    Warto wiedziec, ze program komputerowy nie jest traktowany jak ksiazka, czy
    inne materialne dzielo autora, sprzedawane w jednej tylko formie w postaci
    plyty CD, instrukcji papierowej, naklejek i innych gadzetow. Ladne opakowanie
    ma zachecic klientow do kupna zawartego tam programu. Identyczny program
    mozna sobie sciagnac z sieci lub skopiowac z dysku kolegi. Bedzie on jednak
    bezwartosciowy dopoty, dopoki nie wejdziesz na strone producenta i nie zaplacisz
    za licencje na jego uzytkowanie. Zanim to zrobie, posiadam program, nie wszedlem
    jednak nielegalnie w jego posiadanie droga kupna, wymieniajac pieniadze na
    zapisane na plycie pliki. Mam go !!! Ale nie moge uzywac. Dlatego w w dobie
    internetu
    sprzedaje sie licencje na uzytkowanie, internet ulatwia przeciez dystrybucje.

    Umowa licencyjna w przypadku systemow operacyjnych moze zezwalac na odsprzedaz
    licencji, z zastrzezeniem jednak, ze sami pozbedziemy sie systemu ze swojego
    komputera. A co z programami, za pomoca ktorych tworzy sie dziela, ktore beda
    mogly
    funkcjonowac nawet, gdy program odsprzedamy ? Np. strona www ? Albo projekt
    architektoniczny czy budowlany zatwierdzony w urzedzie? Albo reklama, ktora
    zechcemy
    wykorzystac w przyszlosci?
    Idac za twoim tokiem myslenia 3 firmy architektoniczne moga tworzyc wlasne
    projekty
    za pomoca jednego "pudelka z plyta CD i instrukcja", ktora odsprzedaja sobie
    nawzajem
    co 2-gi dzien za symboliczna zlotowke. Autor programu nie bylby zachwycony, tym
    bardziej,
    ze wg ciebie warunki, jake stawia on w umowie sa nic nie warte...

    GreG