  • Data: 2002-08-21 13:33:00
    Temat: Re: Proszę - długie, ale btak mi cierpliwości
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de> szukaj wiadomości tego autora

    Astec SA wrote:

    > Zgadza się kupiła program - dokładniej: egzemplarz programu

    inne pytanie:
    gdy ktoś Ci sprzedaje dom, to co Ty kupujesz?
    dom? - potocznie tak,
    ale z jurydycznego (ładne słowo - no nie) punktu widzenia,
    kupujesz prawo własności domu

    > Jakie prawo?

    prawo używania programu, to które kupiła

    > Oczywiście, że nie jestem. Gdzieś twierdziłem, że jestem?
    > Zajmuję się tylko działalnością w tej dziedzinie w ramach STI.

    aha

    > W przypadku programu komputerowego jest opisem zasad na jakich
    > użytkownik może korzystać z danego programu.

    to tak jak manual :)

    słuchaj no arek,
    w poprzednim poście napisałeś że jest prawem do używania programu,
    może byś tak ujednolicił swój aparat pojęciowy.

    > Sprzedajesz egzemplarz z licencją i nie możesz zabronić jego
    > odsprzedaży, nie podlega to już kontroli właściciela praw autorskich.
    > Tak stanowi prawo.

    gdzie?
    a zatem Twoim zdaniem sprzedajesz prawo własności programu?
    nie możesz tego zrobić skoro sam masz tylko prawo go używać.

    Arek zlituj się,
    nie gadaj bez sensu, bo szkoda czasu.

    art. 41 ust. 2
    "Umowa o przeniesienie autorskich praw majątkowych lub umowa o
    korzystanie z utworu, zwana dalej "licencją", obejmuje pola eksploatacji
    wyraźnie w niej wymienione."

    czyli można nie wymienić "wprowadzenia do obrotu" i po sprawie

    > Program komputerowy, konkretnie jego egzemplarz.

    guzik prawda,
    sprzedajesz _prawo_do_używania_programu_ czyli licencję.

    > Mam na imię Arek, nie Astec. I nic mi się nie pomyliło.

    a to przepraszam Arku,
    ale i tak twierdzę, że Ci się pomyliło

    ja

    --