  • 81. Data: 2018-03-25 16:48:45
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-18 o 16:21, Shrek pisze:

    > A w wróć! Masz rację. Przedawniła się sprawa przekroczenia linii ciągłej
    > i prędkości;)

    To akurat rzecz poboczna i w zdarzeniu mało istotna.

  • 82. Data: 2018-03-25 17:00:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To akurat rzecz poboczna i w zdarzeniu mało istotna.

    Dlatego akurat tą chcieli zbadać ale nie zdążyli:P

    Dwóch z trzech rpokuratorów zachowało się przyzwoicie, i chcieli badać
    udział borowików w _wypadku_ więc rozwiązano zespół żeby wniosek
    pozostał bezcelowy, a pod papierami podpisał się ich szef.

    Jakieś wnioski dlaczego stało się akurat tak?

    Shrek

  • 83. Data: 2018-03-25 17:29:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2018 16:43:44 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dobroć i złość, to nie to samo, co
    > popełnianie lub nie przestępstw.

    Że co? Zło to jest naruszenie równowagi pomiędzy dwoma ludzkimi
    obowiązkami - obowiązkiem dbania o własny interes i obowiązkiem dbania o
    interes społeczny. Przestępstwo to sankcjonowany karnie czyn
    antyspołeczny. Zatem przestępstwo to zło. Ty liźnij nieco etyki zanim
    zaczniesz pisać nebełycie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 84. Data: 2018-03-25 17:59:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    > I szacunek dla jego zaufania do podwładnych. Jakby powiedział, że nie
    > wie, to by dziennikarze napisali, że komendant nie ma pewności, czy nie
    > było błędów.Po za tym nie wykluczone, że już znał powód nieszczęścia i
    > wiedział, że nie dało się tego przewidzieć.

    Mógł powiedzieć cokolwiek.
    Widziałem na tej konferencji prasowej jak
    inny funkcjonariusz (chyba komendant wojewódzki albo jakiś inny mniejszy
    rangą)
    rozdziawił gębę ze zdziwienia jak usłyszał co mówi komendant.
    Ale szybko spuścił głowę.

    > O ile wiem, jaki był powód, to tu nie było co analizować.

    O ile wiem, to do dzisiaj pracują jakieś dwie komisje w tej sprawie
    i nie ustalili jeszcze kto i za co był odpowiedzialny, więc materiału do
    analizy im nie brakuje i nie jest on tak całkiem jednoznaczny.

  • 85. Data: 2018-03-25 18:25:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ilu gangsterów widziałeś w życiu? Dobroć i złość, to nie to samo, co
    > popełnianie lub nie przestępstw.

    No super - teraz kolej na dobrych gangsterów.

    Shrek

  • 86. Data: 2018-03-25 18:33:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli w Twojej ocenie sfałszowano pobrany z czapki i denatki materiał
    > biologiczny, by wrobić tego człowieka?

    Albo materiał, albo tylko wynik.

    > NA czapce i denatce był pewnie ten sam materiał.

    > Nie, no oczywiście celowo to robili :-)

    Ależ skąd - przypadkiem - i tak cztery razy.

    rzuć 4 razy monetą i napisz czy wypadła ci 4 razy pod rząd reszka. A to
    odpowiada stytuacji gdy dowody są gówno warte i dają trafność 50%.

    Tak - twierdzę, ze został celowo wrobiony. Chujowi który to zrobił zyczę
    starotestamentowej kary - na przykład paraliżu i długiego życia.

    Shrek

  • 87. Data: 2018-03-26 00:36:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-03-18 o 18:33, Shrek pisze:

    > Albo materiał, albo tylko wynik.

    Czyli Twoim zdaniem Policja sfałszowała wyniki ekspertyz?
    A co do materiału, to DNA z ofiary pobierał zapewne lekarz podczas
    sekcji. Podpowiesz, jak po dwóch latach utrafić fałszując materiał
    porównawczy nie wiedząc, kto jest sprawcą?

    Świadka słuchał zapewne sam sąd. Szczęka i ugryzienie, to w ogóle żaden
    dowód. ostaje pies.

    > Ależ skąd - przypadkiem - i tak cztery razy.

    Znowu konfabulujesz. Tak na prawdę, to tylko na psa mieli jakiś wpływ.

> [...]
    > Tak - twierdzę, ze został celowo wrobiony. Chujowi który to zrobił zyczę
    > starotestamentowej kary - na przykład paraliżu i długiego życia.

    Akurat możesz mieć oczywiście rację, ale winę za to ponosi sędzia -
    zakładając, że dostępne w sieci materiały są rzetelne.

  • 88. Data: 2018-03-26 03:30:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jest to często powtarzany truizm i jest on... nieprawdziwy. Na tej
    > zasadzie mialbyś tyle samo osób "złych" wśród gangsterów i policjntów, a
    > tego chyba nie chcesz powiedzieć;)

    Chyba nie, bo jednym z istotnych, naturalnych czynników kwalifikujących
    gangstera jest "bycie złym" :) czyli pewien zespół cech osobowościowych,
    które umozliwiają wykonywanie takiego zawodu. Ani fryzjerzy, ani
    policjanci takiego naturalnego kwalifikatora nie mają.

    --
    Marcin

  • 89. Data: 2018-03-26 03:34:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-25, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Otóż to. Zwróćcie uwagę, że policjant ma prawo karania ludzi na
    > podstawie swoich własnych zeznań. Aż się w sumie dziwię, że nie słyszy
    > się o masowym karaniu za przechodzenie na zielonym... :)

    A oni, tj. przyszli policjanci, nie przechodza jakiś testów
    osobowościowych przed dopuszczeniem do czegokolwiek?

    --
    Marcin

  • 90. Data: 2018-03-26 04:05:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Szczęka - to chyba tylko go nie wykluczyła. O DNA z góry wiedziano, że
    > jakiś procent pewności dawało. Pobierali pewnie z dróg rodnych, co
    > ciężko spier... . No i robi się to podczas sekcji zwłok, więc nie
    > Policjant, a lekarz. Na tym etapie chyba nie było pomysłu na
    > podejrzanego. Facet DNA ma nadal to samo. Tamten wzorzec jest. Można
    > zbadać, czy i w jakim zakresie pasował.
    >
    > Moim zdaniem sąd orzekł w oparciu o szereg poszlak. Bez dowodów. Bywają
    > procesy poszlakowe.

    Każda z osobna nie za mocna, ale kombinacja? Jestem ciekaw czy sędzia
    wiedział, że to DNA jest dość słabe. Szczęka, nie brzmi, ale pies i to
    DNA, 1/100 to jednak dość sporo w połączeniu z resztą...

    --
    Marcin