  • 51. Data: 2007-06-18 18:39:10
    Temat: Re: Definicja algorytmu (było: Program komputerowy a prawo)
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> writes:

    > Też się z nia spotkałem i imho odpowiada ona definicji podanej
    > powyżej.

    W gruncie rzeczy, jeśli nie ma jednomyślności co do definicji, to moim
    zdaniem nie ma sensu stosować tego słowa w żadnej poważnej rozmowie,
    a co dopiero na rozprawach sądowych (i już jest TG).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 52. Data: 2007-06-29 08:44:34
    Temat: Re: Program komputerowy a prawo
    Od: Jacek_P <T...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:
    > Twierdzisz, że dowolny algorytm można rozpatrywać jako zasadę
    > działania pewnego programu komputerowego?

    Tak. Turing sie klania.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 53. Data: 2007-06-29 09:19:16
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek_P <T...@c...edu.pl> writes:

    > Tak. Turing sie klania.

    Czyli wg ciebie algorytmy to zasady, które nie są przedmiotem
    prawa autorskiego?

  • 54. Data: 2007-06-29 09:29:14
    Od: Jacek_P <T...@c...edu.pl>

    Piotr Dembiński <p...@g...pl> napisal:

    > Czyli wg ciebie algorytmy to zasady, które nie są przedmiotem
    > prawa autorskiego?

    W UE nie sa, w USA sa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 55. Data: 2007-06-29 09:35:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > Czyli wg ciebie algorytmy to zasady, które nie są przedmiotem
    > prawa autorskiego?

    Nawiasem mówiąc, to wyszła z tego fajna definicja algorytmu na
    potrzeby procesów sądowych: zasada lub idea, na podstawie której
    funkcjonuje program komputerowy.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 56. Data: 2007-07-02 13:41:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > Nawiasem mówiąc, to wyszła z tego fajna definicja algorytmu na
    > potrzeby procesów sądowych: zasada lub idea, na podstawie której
    > funkcjonuje program komputerowy.

    Zresztą -- w prawie autorskim funkcjonują pojęcie procedury i metody,
    które to pojęcia można utożsamiać z pojęciem algorytmu. Wynika
    z tego, że algorytmy jako takie nie są przedmiotem prawa autorskiego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl