  • 1. Data: 2007-06-12 20:01:22
    Temat: Rozwiązanie umowy z "n"
    Od: Xorock <x...@g...pl>

    Witam. 4 zamówiłem telefonicznie zestaw od iti wliczając zestaw
    antenowy. Tydzien potrwało dostarczenie przez kuriera (z olbrzymimi
    problemami po drodze, nie ważne tutaj), w końcu dostałem, zestaw
    podłączony, aktywacja przez telefon, kilka godzin minęło, zestaw nie
    został aktywowany. Kilka telefonów, już robią, zaraz zacznie działać. W
    końcu trafiłem na kogoś kto miał o tym pojęcie i okazało się że zestaw
    został źle zapakowany, został wysłany nie przypisany do mnie, nie mogą
    tego zdalnie zmienić itp. Muszę iść do sklepu i sobie wymienić na inny.
    Po wcześniejszych perypetiach mocno wkurzony powiedziałem że rezygnuję
    (znowu zaczęło się ściemnianie że nie mogę, obowiązuje mnie umowa, kilka
    razy rzucił słowem "regulamin"). Biorąc pod uwagę że umowa była
    zawierana zdalnie i nie minęło 10 dni mogą mnie cmoknąć i bajeczki
    opowiadać naiwnym. W każdym bądź razie pytanie o zestaw antenowy bo
    regulamin jest sprzeczny.

    Pełna treść:
    http://slimak.onet.pl/_m/specjalne/n/REGULAMIN_SWIAD
    CZENIA_USLUG_070531a.pdf

    Rozdział VIII. pkt 15: Dekoder, Karta dekodujaca, udostepniony
    Abonentowi Zestaw antenowy nie
    sa własnoscia Abonenta. W razie rozwiazania, wygasniecia lub zakonczenia
    w inny sposób Umowy, ITI Neovision przenosi na Abonenta własnosc
    udostepnionego Zestawu antenowego na warunkach okreslonych w Cenniku.
    (czyli 1,22zł)

    Natomiast pkt 2.:ITI Neovision przysługuje prawo odstapienia od Umowy w
    sytuacji, gdy
    z powodu braku polecenia Aktywacji ze strony Abonenta nie mogła aktywowac
    usługi badz w przypadku braku mozliwosci swiadczenia usług spowodowanego
    brakiem warunków do prawidłowej Instalacji. W przypadku odstapienia od
    Umowy uwazana jest ona za niezawarta. Abonent zas ma obowiazek
    niezwłocznego zwrotu (z zastrzezeniem, iz nie moze nastapic to pózniej niz
    w terminie 14 dni od daty odstapienia od Umowy) na rzecz ITI Neovision
    Dekodera wraz z Karta dekodujaca i udostepnionym Zestawem antenowym.

    Czy mogą w takim razie żadać ode mnie zwrotu zestawu antenowego? Nie
    bardzo mi to odpowiada jako że musiałbym od nowa montować całość.

    I jeszcze jedno. Czy mają jakiekolwiek podstawy do nie zwrócenia opłaty
    aktywacyjnej?
    Sam początek (definicje).Opłata Aktywacyjna - bezzwrotna płatnosc
    uiszczana przez Abonenta przy
    zawieraniu Umowy, której wysokosc okreslona jest w Cenniku;

    Skoro odstąpiłem od umowy powinni zwrot wykonać. Inna sprawa że
    Aktywacja - uruchomienie sygnału *umozliwiajace* odbiór usług swiadczonych
    przez ITI Neovision;
    Mimo dopełnienia obowązków z mojej strony nie umożliwili mi odbioru
    usług błędnie wydając towar. Czy mogę ich zmusić ich własnym regulaminem
    do ewentualnego zwrotu wszystkich kosztów z powodu nienależytego
    wykonania usług? (R. 11 - odpowiedzialność)

    Tak na marginesie ta firma jest g warta. Monter mówił że np. przysłali
    klientowi 2 razy walnięty dekoder + 3 raz poprawny i za każde takie
    przysłanie domagali się opłaty aktywacyjnej. Ostatecznie skończyło się w
    sądzie bo uznali że to nie ich wina. Mieszają paczki i zwalają
    oczywiście winę na abonenta (to z czym ja mam problem) i wiele innych.