    From: "Tiger" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problemy z operatorem Internetu
    Date: Sun, 15 May 2005 18:31:15 +0200

    Witaj,

    > No ale w jaki sposob zagrozily Waszemu budżetowi? Koniec końcow - operator
    > ściągnał swoje pieniadze. Skoro macie polecenie zapłaty i operator nie
    > ścuągnał go przez 2 mce to jak rozumiem co miesiac Wam zostawalo ok 200zl
    za
    > dużo na koncie - jak rozumiem tych 200zl nie wykorzystywaliście myśląc ze
    > ich nie ma bo byc nie powinno. Co innego gdyby operator policzył 3
    miesiace
    > do przodu.

    Polecenie zaplaty zrobilismy, zeby nie trzeba bylo martwic sie zalatwianiem
    stalych oplat, bo wszyscy jestesmy bardzo zajeci i po prostu jest to duzy
    komfort. W sytuacji, gdy operator wykrecil nam taki numer, chcialbym sie
    dowiedziec, czy za nierzetelnosc jego dzialu ksiegowosci mozna domagac sie
    przepadku kwot abonamentow, nie sciagnietych przez operatora w danym
    _okresie_rozliczeniowym_, za ktory w czasie jego trwania operator mial prawo
    sciagnac z konta sume, wlasciwa dla umowy. Moim skromnym zdaniem, jezeli nie
    sciagnal przy takim obowiazku, jaki sam na siebie wzial, to powinien byc
    jakis okres przepadku naleznosci, bo przeciez do licha nie moze byc np.
    sytuacji, kiedy ktos nie sciaga, a potem np. celowo moze sobie naliczyc
    odsetki (hipotetyczna sytuacja, odsetkow w moim przypadku nie naliczyli).
    Nie wspomne o tym, ze powoduje to znaczne utrudnienie w kontroli budzetu
    domowego, bo prawem czlowieka jest _niezauwazenie_ tego, ze w wyciagu
    bankowym brakuje _stalego_polecenia_zaplaty_, ktorego wykonania Operator nie
    dopelnil. Stale polecenie jest po to, zeby obowiazek wziecia pieniedzy byl
    po stronie Operatora. Pieniadze na koncie byly - to juz zostalo sprawdzone.
    Jest to z winy Operatora - to juz tez sprawdzilem.

    Jest jeszcze druga mozliwosc - Operator mogl celowo opozniac sciagniecie
    oplat, zeby moc je powiekszyc o VAT, tylko niestety nie wiem, kiedy ten VAT
    na uslugi internetowe wszedl w zycie... Operator sciagnal sobie "wstecznie"
    oplaty za luty i marzec, wraz z oplata za kwiecien.

    > A masz w umowie zapisy pozwalające na negocjacje?

    Nie mam zapisow, zabraniajacych negocjacji. Czy prawo konsumenta nie stanowi
    nadrzednych przepisow w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam

    Andrzej