  • 1. Data: 2003-06-08 22:03:36
    Temat: Problem z Era :(
    Od: "CyberDe@th" <c...@p...onet.pl>

    Witam!!!

    Przepraszam jesli taki watek sie pojawil, ale jestem nowy na tej
    grupie, a niestety nie mam czasu przeszukiwac archiwum...

    Sytuacja jest nastepujaca:
    W piatek matka poszla do glownego salonu Ery w Lodzi w celu wymiany
    komorki na nowa i przedluzenia cyrografu. Pani, ktora ja obslugiwala
    powiedziala jej, ze Sony-Ericsson T300 obsluguje wybieranie glosowe
    pieciu numerow. Matka uslyszawszy to, niewiele sie zastanawiala i w
    koncu kupila tego SE T300 (dodam, ze wczesniej zastanawiala sie nad
    innymi telefonami, ale ten wydawal sie jej dosc dobra propozycja).
    Niestety jak sie okazuje telefon ten nie obsluguje wybierania
    glosowego. I co tu robic??? Pani z Ery wprowadzila moja matke w blad,
    przez co ta kupila ten telefon. Jeszcze nie kontaktowala sie z Era. Co
    poradzicie???

    --
    Pozdrawiam,
    CyberDe@th.

  • 2. Data: 2003-06-08 22:30:34
    Temat: Re: Problem z Era :(
    Od: "mSet" <m...@w...pl>

    "CyberDe@th" napisał(a) tekścik:

> [...]
    > glosowego. I co tu robic??? Pani z Ery wprowadzila moja matke w blad,
    > przez co ta kupila ten telefon. Jeszcze nie kontaktowala sie z Era. Co

    No ja bym się wykłócał bo przecież telefon jest nowy i nie było mowy o
    tym, że używała go np. 3 m-ce a potem doszła do wniosku, że telefon jest
    nie odpowiada. Tak zresztą mówiąc to nie należy sugerować się tym co
    mówią te cioty w salonach. Ja nasłuchałem się już takich bzdur, że głowa
    boli. Oni często nie wiedzą co telefon "ma" ale nie chcą wyjść na
    idiotów i opowiadają klientom bajki. Zresztą poszukaj sobie na grupie
    pl.misc.telefonia.gsm ludzie tam często piszą co ich w salonach
    firmowych spotkało. Aż włos się na głowie jeży :-( Wiem, że to
    niedorzeczne, że osoby które powinny doradzić klientowi co wybrać i znać
    się na telefonach nie wiedzą o czym mówią. Ale to normalne, niestety. Tę
    robotę dostaje się po znajomości - tak jak prawie każdą teraz. Najlepsze
    są takie "plastikowe" panienki które mają pojęcia o telefonii komórkowej
    jak przeciętny człowiek o budowie odrzutowca.

    --
    mSet

  • 3. Data: 2003-06-09 04:38:09
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "CyberDe@th" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    mowisz ze to bylo w piatek, dzis mamy poniedzialek, prawo konsumenta tyczy
    sie chyba rowniez telefonu, wiec idzie do salonu i oddaje/wymienia telefon,
    ma na to 5 dni, przy okazji argumentuje, niekompetencja pracownika,
    przynajmniej ja to w ten sposob bym probowal zalatwiac, jak nieposkutkuje to
    tego samego dania telefon do boku i faks

  • 4. Data: 2003-06-09 04:52:09
    Od: "CyberDe@th" <c...@p...onet.pl>

    Wiem co sie ludziom robi w salonach - jestem jednym z grupowiczow
    pl.misc.telefonia.gsm, ale o czyms takim jeszcze nie slyszalem... No
    coz...
    matka musi sie dzis przejsc do Ery :/ Dam znac jak sie cos ruszy w tej
    sprawie.

    Pozdrawiam,
    CyberDe@th.

  • 5. Data: 2003-06-09 09:28:53
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > przynajmniej ja to w ten sposob bym probowal zalatwiac, jak nieposkutkuje to
    > tego samego dania telefon do boku i faks

    O jakie 5 dni chodzi? W żadnych przepisach nie ma 5 dni. Były i owszem w
    uchwale Rady Ministrów nr 77 (chyba) z 1983r, ale ona dotyczyła jednostek
    handlu uspołecznionego, a ponadto nie obowiazuje od bodaj 1996r.

    Mozan co najwyzej złożyc reklamcję z tytułu niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową. Pozostaje niestety kwestia dodowowa - jak matka
    udowodni, że padły takie zapewnienia?

    pzdr

    marek radwański

  • 6. Data: 2003-06-09 10:48:25
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    Użytkownik "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Mozan co najwyzej złożyc reklamcję z tytułu niezgodności towaru
    > konsumpcyjnego z umową. Pozostaje niestety kwestia dodowowa - jak matka
    > udowodni, że padły takie zapewnienia?

    Na początek niech uda nową klientkę i zapyta o funkcje
    ww. aparatu. Niech się uda do tej samej BOK-istki.
    Jeżeli dalej padną zapewnienia o posiadaniu funkcji
    wybierania głosowego pięciu numerów, to dalej już będzie z górki.

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 7. Data: 2003-06-09 12:20:56
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > uchwale Rady Ministrów nr 77 (chyba) z 1983r, ale ona dotyczyła jednostek
    > handlu uspołecznionego, a ponadto nie obowiazuje od bodaj 1996r.

    z tego co wiem i mam wrazenie ze nie tak dawno slyszalem w jakims radiu w
    zwiazku z ochrona praw konsumenta i zakupem butow, klient ma prawo rozmyslic
    sie w przeciagu 5 dni i zwrocic niechciany towar, oczywiscie w nienaruszonym
    stanie

    osobiscie w zeszlym roku w ten sposob zwracalem gre komputerowa do media
    marktu i oddali mi kase, pudelko bylo otwarte (folia zerwana)

    takze mysle ze ten przepis jednak istnieje, szczegolnie w momencie kiedy
    chcemy wejsc do unii, a on tam jest na porzadku dziennym

  • 8. Data: 2003-06-09 14:47:41
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    SzerszeN <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > takze mysle ze ten przepis jednak istnieje, szczegolnie w momencie kiedy
    > chcemy wejsc do unii, a on tam jest na porzadku dziennym

    niestety, nie ma takiego przepisu, jeżeli chodzi o umowy zawierane w lokalu
    przedsiębiorstwa. Co innego umowy zawierane poza lokalem i na odległość. W
    zadnym z krajów Unii nie ma takich przepisów mogą istnieć co najwyżej takie
    obyczaje kupieckie, jaki e stosują również niektóre sklepy w Polsce,

    pzdr

    marek radwański

  • 9. Data: 2003-06-09 18:06:58
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    takie
    > obyczaje kupieckie, jaki e stosują również niektóre sklepy w Polsce,

    nie wiem, spierac sie nie bede, ale z tego co slyszalem to wlasnie sa takie
    przepisy, zarowno w unii jak i w polsce

  • 10. Data: 2003-06-09 18:17:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SzerszeN napisał:
> [...]
    >
    > takie

    > nie wiem, spierac sie nie bede, ale z tego co slyszalem to wlasnie sa takie

    Kolego, pokaż nam ten przepis albo przyznaj sie że naplotłeś trzy po trzy.
    Bo my Tobie przepisu na nieistnienie przepisu nie pokażemy.
    Tak sie składa że piszesz na grupę *prawo a my tu lubimy sie przerzucać
    tekstami źródłowymi.

    A więc jest ten przepis czy ktoś coś Ci naopowiadał przy piwie?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl