  • 1. Data: 2005-08-29 08:54:17
    Temat: Problem meldunkowy
    Od: "Ciekawy" <a...@p...onet.pl>

    Sprawa wygląda tak. Mieszkam(bez meldunku) z żoną w mieszkaniu jej matki od lat
    8. Obecnie jesteśmy po ślubie i żona chce zameldować mnie u siebie lecz matka
    jako właściciel mieszkania nie chce o tym słyszeć. Żona i dzieci są oczywiście
    zameldowane. Innych lokatorów i współwłaścicieli domu nie ma. Co w tej sytuacji
    można poradzić??

  • 2. Data: 2005-08-29 09:40:33
    Temat: Re: Problem meldunkowy
    Od: "Marcin Krzemiński" <k...@W...law.uj.edu.pl>

> [...]
    > oczywiście
    > zameldowane. Innych lokatorów i współwłaścicieli domu nie ma. Co w tej

    Niewiele. Do zameldowania na pobyt stały lub czasowy pow. 2 miesięcy musi
    być zgoda właściciela.
    Możesz się meldować co 2 miesiące na pobyt czasowy, ale nie ma to chyba
    większego sensu.

    BTW, jak na mój gust przepis uzależniający zameldowanie od zgody właściciela
    jest niekonstytucyjny (art. 2), bo nakłada obowiązek meldunkowy zgłoszenia
    pewnego stanu faktycznego, i to pod groźbą grzywny, a z drugiej strony sam
    go uniemożliwia w sytuacjach jak Twoja - właściciel zgadza się na
    mieszkanie, ale nie na powiadomienie władz gminnych. Pewnie Ci się nie chce
    i nie namawiam, ale ja bym się pobawił w zaskarżenie decyzji o odmowie
    zameldowania, a następnie przez WSA podnosił kwestię konstytucyjności
    przepisu. A jeśliby WSA i NSA się nie kwapiło - wystąpiłbym ze skargą
    konstytucyjną. Ale to już na granicy pieniactwa ;)

    Marcin.

    --
    http://www.law.uj.edu.pl/users/kpkonst/krzeminski.ht

  • 3. Data: 2005-08-29 11:45:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ciekawy wrote:
> [...]
    > zameldowane. Innych lokatorów i współwłaścicieli domu nie ma. Co w tej sytuacji

    Zawsze możesz porozmawiać z dzielnicowym - jeśli człowiek rozsądny, to
    przyjdzie do tej Twojej 'kochanej' teściowej i powie, że któryś z
    sąsiadów doniósł, że mieszka w jej lokalu ktoś bez meldunku i że jeśli
    owa teściowa nie uaktualni danych meldunkowych, to grozi jej grzywna (5
    stów chyba?)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-08-29 12:25:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ciekawy wrote:
> [...]
    > zameldowane. Innych lokatorów i współwłaścicieli domu nie ma. Co w tej sytuacji

    Hmm, zostało ci donieść na teściową, że nie dopełnia obowiązku meldunkowego.

  • 5. Data: 2005-08-29 14:54:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
    > Niewiele. Do zameldowania na pobyt stały lub czasowy pow. 2 miesięcy musi
    > być zgoda właściciela.

    zgoda?

    KG

  • 6. Data: 2005-08-29 16:23:05
    Od: "Marcin Krzemiński" <k...@W...law.uj.edu.pl>

    > zgoda?

    Wskazanie, czy meldowanemu przysługuje uprawnienie do przebywania lokalu -
    de facto zgoda.

  • 7. Data: 2005-08-29 17:59:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
    > Wskazanie, czy meldowanemu przysługuje uprawnienie do przebywania lokalu -
    > de facto zgoda.

    de facto zapewne tak, ale OIDP to potwierdzenie faktu przebywania
    pozostaje też zameldowanie w drodze decyzji...

    KG

  • 8. Data: 2005-08-29 19:30:52
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Marcin Krzemiński wrote:

    > Wskazanie, czy meldowanemu przysługuje uprawnienie do przebywania lokalu -
    > de facto zgoda.
    Uprawnienie nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi o potwierdzenie przebywania.
    A swoją drogą to jakaś dziwna ta teściowa.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 9. Data: 2005-08-29 19:36:37
    Od: Glorius Glory <e...@q...cy>

    Dnia Mon, 29 Aug 2005 21:30:52 +0200, Marta Wieszczycka napisał(a):

    > Uprawnienie nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi o potwierdzenie przebywania.
    > A swoją drogą to jakaś dziwna ta teściowa.

    :-) Jak widać z teściowymi różnie bywa.... :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Glorius Glory

  • 10. Data: 2005-08-29 20:56:46
    Od: "Ciekawy" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > przepisu. A jeśliby WSA i NSA się nie kwapiło - wystąpiłbym ze skargą
    > konstytucyjną. Ale to już na granicy pieniactwa ;)

    Dzięki wielkie za odpowiedzi.
    Może masz racje ale nie zależy mi aż tak bardzo by wypływać na tak dalekie
    morze jak WSA i NSA. Pozostaje dalej szukać kompromisu.