  • 1. Data: 2005-08-29 08:28:37
    Temat: Abonament RTV - pytania.
    Od: "th0rin" <t...@t...prl>

    Witam.
    Mam kilka pytań dotyczących tzw. abonamentu radio-telewizyjnego. Jak wiem
    należy go płacić jak się posiada odbiornik TV czy radiowy. Teraz pojawiają
    się pytania:

    1. Czy karta TV, RTV w komputerze jest odbiornikiem RTV, technicznie to
    oczywiste, że tak ale czy prawnie? Czy radioodbiornik w telefonie komórkowym
    to też odbiornik? W zasadzie to telefon z radiem a nie radio z telefonem...
    Podobnie wygląda sprawa np. Zestawu głośników 2.1 lub 5.1 które ma wbudowany
    jakiś odbiorniczek radiowy. Czy mam za to płacić? Jak jest sprecyzowany w
    polskim prawie odbiornik radiowy, radiowo-telewizyjny za który mam zapłacić
    ów abonament.

    2. Natknąłem się na notkę
    http://media.wp.pl/wiadomosc.html?kat=15151&wid=7833
    634 i mam pewną
    refleksję - czy kontroler poczty może wejść do mieszkania aby ocenić czy nie
    posiadam odbiornika. Na mocy jakiego paragrafu ów kontroler będzie dokonywał
    rewizji oraz z którego paragrafu może on być uznany za rzeczoznawcę w tej
    materii. Jak wygląda wyrok, mandat który jest przez takiego kontrolera
    narzucany...

    Refleksje: Ja ustawiam się do tych opłat abonamentowych strasznie
    negatywnie. Posiadam odbiornik radiowy w telefonie i kartę TV. Nie słucham
    polskich rozgłośni "państwowych" ani też nie oglądam publicznej TV.
    Kontrolera do domu nie wpuszczę, chyba że z policjantem i rzeczoznawcą
    nakazanym mi administracyjnie.

    A co z posiadaniem telewizora tylko do odtwarzacza DVD czy magnetowidu?

    pozdr.

    --
    "Nie dziaduj, zwiąż drutem"
    GG332269 t...@o...prl

  • 2. Data: 2005-08-29 09:03:27
    Temat: Re: Abonament RTV - pytania.
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Ja głosuję na PO ponieważ deklarują zniesienie abonamentu.Ciekawe czy
    rzeczewiście mają zamiar i możliwość przeprowadzić to. Może wprowadzą płatną
    telewizję typu oglądasz to płacisz...

  • 3. Data: 2005-08-29 10:05:18
    Od: "th0rin" <t...@t...prl>

    NTG (pl.soc.polityka.wybory)

    Raczej nie interesuje mnie polityczny aspekt abonamentu tylko prawny i
    prosił bym o nie wygłaszanie swoich poglądów politycznych bo to zwykły spam
    w tym topicu.

    pozdr

    "Nie dziaduj, zwiąż drutem"
    GG332269 t...@o...prl

  • 4. Data: 2005-08-29 10:55:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 29 Aug 2005 10:28:37 +0200,
    th0rin <t...@t...prl> screamed:
> [...]
    634 i mam pewną
    > refleksję - czy kontroler poczty może wejść do mieszkania aby ocenić czy nie

    Jeśli już, to *tylko* wtedy, gdy go do mieszkania wpuścisz i pozwolisz
    wejść do pokoju/ów.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 12:54:53 user up 10718 days, 0:49, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Got a dictionary? I want to know the meaning of life.

  • 5. Data: 2005-08-29 11:00:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:deuh0a$fj7$1@nemesis.news.tpi.pl th0rin
    <t...@t...prl> pisze:

    > Mam kilka pytań dotyczących tzw. abonamentu radio-telewizyjnego.
    To poszukaj w archiwum. Były o tym sążniste wątki.
    Teraz obowiązuje Ustawa z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych
    (Dz. U. Nr 85, poz 728). Poczytaj, znajdziesz odpowiedź na większość swoich
    pytań.

    > Na mocy jakiego paragrafu ów kontroler będzie
    > dokonywał rewizji
    Kontroler może wejść do lokalu mieszkalnego tylko jeśli zostanie dobrowolnie
    wpuszczony.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-08-29 11:41:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <deuml4$6j0$1@atlantis.news.tpi.pl>, th0rin wrote:
> [...]
    > prosił bym o nie wygłaszanie swoich poglądów politycznych bo to zwykły spam

    Poczytaj archiwum od czego powinieneś był zresztą zacząć. Temat wałkowany
    do obrzydliwości. Dodatkowo użyj google (taka wyszukiwarka internetowa),
    aby dowiedzieć się co to takiego spam.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-08-29 12:23:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    th0rin wrote:

    > 1. Czy karta TV, RTV w komputerze jest odbiornikiem RTV, technicznie to
    > oczywiste, że tak ale czy prawnie?
    Prawnie nie.

    Czy radioodbiornik w telefonie komórkowym
    > to też odbiornik?
    Nie.

    Zestawu głośników 2.1 lub 5.1 które ma wbudowany
    > jakiś odbiorniczek radiowy.
    To już jest radio.

    > 2. Natknąłem się na notkę

    Kontroler nie ma żadnych uprawnień.
    Dopóki go nie wpuścisz to nic nie może.
    Chyba, że w samochodzie przez szybę dostrzeże radio.
    Za to też się płaci abonament. :)
    Tylko jak ci udowodni, że to twój samochód?
    Dowodu rejestracyjnego nie masz obowiązku mu pokazywać.

  • 8. Data: 2005-08-29 12:33:46
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:deuuos$qbi$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> pisze:

    > Chyba, że w samochodzie przez szybę dostrzeże radio.
    > Za to też się płaci abonament. :)
    Jeśli jest w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu (co trzeba
    by udowodnić ;) ).
    Dotyczy to zresztą wszystkich urządzeń będących odbiornikami w rozumieniu
    ustawy.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-08-29 13:02:49
    Od: "th0rin" <t...@t...prl>

    > Poczytaj archiwum od czego powinieneś był zresztą zacząć. Temat wałkowany
    > do obrzydliwości. Dodatkowo użyj google (taka wyszukiwarka internetowa),
    > aby dowiedzieć się co to takiego spam.

    Spam to elektroniczne wiadomości masowo rozsyłane do osób, które ich nie
    oczekują.
    (Wikipedia, reszte również polecam doczytać tamże).

    Archiwum grup niestety nie rozwiało moich wątpliwości i z pewnością nie
    zrobią tego posty "klepaczy newsowych" jakimi widać i Ty i kolega jesteście.
    Jak wiesz, że takie tematy na grupie były to chociaż wstaw link, lub klucz
    wyszukiwania na googlach.

    No tak, tylko tyle, że pouczać łatwo...

  • 10. Data: 2005-08-29 13:08:02
    Od: "th0rin" <t...@t...prl>

    > Teraz obowiązuje Ustawa z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach
    > abonamentowych
    > (Dz. U. Nr 85, poz 728). Poczytaj, znajdziesz odpowiedź na większość
    > swoich

    Dziękuję za podpowiedź, w zasadzie idąc za tą ustawą i jej interpretacjami
    można dojść to takiego zestawu pytań i odpowiedzi, gdzie zamieszczone są
    również postawione przezemnie pytania. :-)

    Dziękuję i pozdr.

    http://tvp.pl/View.php?Cat=3384&id=167099&PN=1#7

    --
    th0rin