  • 1. Data: 2004-11-17 20:15:36
    Temat: Prawo spadkowe
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

    Witam, Mam do grupowiczów zapytanie w kwestii nabycia spadku. Sąd stwierdzil
    nabycie spadku /dom mieszkalny/ z mocy Ustawy przez 2 synów ( po 1/2 kazdy).
    Jeden z synów nie żyje - żyje jego żona ( nie mieli dzieci) oraz jego
    nieślubna córka.
    W związku z powyższym, czy w tej sytuacji żonie zmarłego i jego nieślubnej
    córce przysługuje spadek i w jakiej części ?.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-11-17 20:20:48
    Temat: Re: Prawo spadkowe
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik tadeusz napisał(a) w wiadomości
    > Witam, Mam do grupowiczów zapytanie w kwestii nabycia spadku. Sšd stwierdzil
    > nabycie spadku /dom mieszkalny/ z mocy Ustawy przez 2 synów ( po 1/2 kazdy).
    > Jeden z synów nie żyje - żyje jego żona ( nie mieli dzieci) oraz jego
    > nieœlubna córka.
    > W zwišzku z powyższym, czy w tej sytuacji żonie zmarłego i jego nieœlubnej
    > córce przysługuje spadek i w jakiej częœci ?.
    > Pozdrawiam.

    Spadek po kim? Dziedziczą udział zmarłego meża/ojca. Po 1/2 zapewne. Czyli mają
    udział w domu mieszkalnym po 1/4.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-11-18 09:53:29
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
    > użytkownik tadeusz napisał(a) w wiadomości
    >
    > Spadek po kim? Dziedziczą udział zmarłego meża/ojca. Po 1/2 zapewne. Czyli
> [...]
    żadnego majątku.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2004-11-18 10:35:39
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    tadeusz pisze:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości
> [...]

    To teraz juz maja.

    UDZIAL w spadku zmarlego syna NALEZY Z MOCY PRAWA do jego
    spadkobiercow.
    Sad jedynie to STWIERDZA.

    1/2 domu jest twoja,
    "druga druga" jest wlasnoscia ZYJACYCH sadkobiercow
    niezyjacego brata.

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-11-18 20:15:10
    Od: pawap <p...@i...pl>

> [...]

    > W zwišzku z powyższym, czy w tej sytuacji żonie zmarłego i jego nie?lubnej
    > córce przysługuje spadek i w jakiej czę?ci ?.

    a czy syn zyl w momencie gdy zmarł spadkodawca?

  • 6. Data: 2004-11-19 07:55:53
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

  • 7. Data: 2004-11-19 09:06:00
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    pawap pisze:

    > a czy syn zyl w momencie gdy zmarł spadkodawca?

    A moze Pan wyjasnic co to zmienia dal pytajacego ?

    I takma 1/2 spadku...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-11-19 10:03:45
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > A moze Pan wyjasnic co to zmienia dal pytajacego ?
    >

    > I takma 1/2 spadku...

    bylo pytanie czy zona i corka dziedzicza wiec chce odpowiedziec
    kwestia czy syn dozyl badz nie dozyl otwarcia spadku wplywa na
    okreslenie kregu spadkobiercow
    teraz widze ze pytanie moje bylo zbedne gdyz z postanowienia o nabyciu
    spadku wynika ze dozyl
    tak wiec zona i corka spadkodawcy-syna dziedzicza po nim kazda w 1/2
    czesci i to powoduje ze wspolwlascicielami domu beda 3 osoby
    to istotne dla pytajacego gdyz w postepowaniu o dzial spadku musi podac
    uczestnikow jesli bedzie wnioskodawcą
    bez tego nie podzieli spadku a wiec w przyszlosci moze sie spodziewac
    problemow
    tak wiec i tak ma 1/2 domu ale we wlspolwlasnosci z 2 osobami

  • 9. Data: 2004-11-19 14:41:00
    Od: "tadeusz" <t...@w...pl>

> [...]

    okreslenie kregu spadkobiercow
    teraz widze ze pytanie moje bylo zbedne gdyz z postanowienia o nabyciu

    mocu Ustawy przyznał spadek po matce, dla nieżyjącego już wtedy brata i dla
    mnie jako zyjącego spadkobiercy ( po 1/2 każdy).
    Pozdrawiam.