  • 11. Data: 2009-06-01 21:37:35
    Temat: Re: Prawo przewozowe - wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 1 Cze, 14:30, "Tomasz O." <t...@o...eu> wrote:

    > A jak inaczej sobie wyobrażasz odpowiedź na reklamację?

    Listem poleconym?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 12. Data: 2009-06-02 06:42:56
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 1 Cze, 14:30, "Tomasz O." <t...@o...eu> wrote:

    > Listem poleconym?

    Tak właśnie sobie wyobrażam. Jak już pisałem wczesniej odpowiedź przyszła
    listem zwykłym czyli z punktu postępowania dowodowego jej nie ma, ponieważ
    nadawca nie jest w stanie udowodnić, że ją otrzymałem.

    Tomasz

  • 13. Data: 2009-06-02 06:45:16
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > Tomasz O. wrote:

    > tylko dlaczego do przewozu bagazu chcesz uzywac rozporzadzenia do przewozu
    > przesylek?

    Bo innych przepisów w tym temacie nie ma, a owe rozporządzenie mówi:

    § 1. Rozporządzenie określa:

    1) szczegółowy tryb i sposób ustalania stanu przesyłek;

    2) warunki, jakim powinny odpowiadać reklamacje i wezwania do zapłaty z
    tytułu przewozu osób i przesyłek;

    3) tryb postępowania reklamacyjnego.

    A to nie bagaż jechał sam tylko ja dostałem wezwanie do zapłaty z tytułu
    takiego, że nie miałem dodatkowego biletu na bagaż.

    Tomasz

  • 14. Data: 2009-06-03 06:02:03
    Od: r...@w...pl

    > Witam,
    >

    > Spraw wygląda następująca. Kilka tygodni temu otrzymaliśmy z żoną wezwanie
    > do zapłaty opłaty dodatkowej w MZK w Toruniu za to, że bagaż nasz
    > przekraczał dozwolone wymiary i nie mieliśmy na niego biletu. Złożyliśmy
    > reklamację ponieważ mieliśmy wiele zastrzeżeń do tego jak to się odbyło.
    > Reklamacja niestety nie została uwzględniona.

    Fakt że już po ptakach, ale na przyszłość.

    Jeśli jechaliście na podstawie bezimiennych biletów wg taryfy normalnej, to
    odmówiłbym w przypadku kwestionowania wymiarów bagażu okazania kontrolerowi
    dokumentu tożsamości.

  • 15. Data: 2009-06-04 03:30:23
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 08:02:03 +0200, r...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > odmówiłbym w przypadku kwestionowania wymiarów bagażu okazania kontrolerowi

    Swoją teorię opierasz na ...?
    Chcesz zezwolić na przewóz środkami komunikacji miejskiej wszelkiego
    rodzaju "bagaży", w dodatku bez biletu?
    Nawet typu pralka, lodówka - których gabaryty są "ogromne"?
    Wolne żarty.

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)

  • 16. Data: 2009-06-04 08:02:26
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
> [...]
    > rodzaju "bagaży", w dodatku bez biletu?
    > Nawet typu pralka, lodówka - których gabaryty są "ogromne"?

    Na nic nie mam zamiaru zezwalać. Żeby tylko wiedział o takiej konieczności
    to bym ten bilet kupił. Miasto w którym miało miejsce zdażenie było tylko
    punktem pośrenim mojej podróży i niestety nie miałem czasu zapoznać się
    regulaminem tego przewoźnika. Opłata za bagaż nie jest prawem ogólnie
    stosowanym. Nadmienie tu jeszcze, że bagaż składał się z plecaka oraz torby
    w połowie pustej. Plecak faktycznie przekraczał dozwolony wymiar (suma 3
    wymiarów nie może przekraczać 120 cm, plecak miał 131), ale za to torba była
    w połowie pusta a kontrolerzy zmierzyli ją po zewnętrznych krawędziach tak,
    że wyszło 146 cm. Sama jej zawartośc nie wiem czy doszła by do 100 cm.
    Zostaliśmy poinformowani, że w autobusie znajdują się informacje o tym
    obowiązku, faktycznie znaleźliśmy naklejki o tym mówiące wielkości może z 5
    x 5 cm i może byśmy sami je dojrzeli ale niestety kontrolerzy nie dali nam
    na to czasu bo zaczeli kontrolę zaraz po odjeżdzie autobusu z przystanku.

    Tomasz

  • 17. Data: 2009-06-04 09:29:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 10:02:26 +0200, Tomasz O. napisał(a):

    > Żeby tylko wiedział o takiej konieczności to bym ten bilet kupił.

    :)

    > Miasto w którym miało miejsce zdażenie było tylko punktem pośrenim
    > mojej podróży i niestety nie miałem czasu zapoznać się regulaminem tego
    > przewoźnika.

    Nie zdarzyło mi się jeszcze czytać jakieś regulaminy ;0

    > Opłata za bagaż nie jest prawem ogólnie stosowanym.

    Potrafisz wskazać takiego przewoźnika który 'daje darmowy przewozy bagaży
    niepodręcznych'?
    Defaultowo - biorę bilet na ponadgabarytowy bagaż - jeżeli mam nadzieję że
    nie trzeba kasować biletu - szukam takiej informacji. Ale jeżeli Ty
    postępujesz odwrotnie - to masakra.

    > Nadmienie tu jeszcze, że bagaż składał się z plecaka oraz torby w połowie
    > pustej.

    A jakie to ma znaczenie?

    > Plecak faktycznie przekraczał dozwolony wymiar (suma 3 wymiarów nie może
    > przekraczać 120 cm, plecak miał 131),

    No to widzisz sam :)

    > ale za to torba była w połowie pusta a kontrolerzy zmierzyli ją po
    > zewnętrznych krawędziach tak, że wyszło 146 cm.

    No nie - bez jaj.
    Wniosę lodówkę do autobusu i będę tłumaczył - wymiary co prawda
    przekraczają gabaryty bagażu podręcznego, jednak ta lodówka jest w środku
    zupełnie pusta - opłata się nie należy :)

    > Sama jej zawartośc nie wiem czy doszła by do 100 cm.

    Przestań grzmocić fleki. Co mają mierzyć każde figi, biustonosze które będą
    przewożone????

> [...]
    > na to czasu bo zaczeli kontrolę zaraz po odjeżdzie autobusu z przystanku.

    Jasne, na pewno byś latał i czytał wszystkie ogłoszenia reklamowe,
    regulamin, wyciąg z taryfy itp :))))

  • 18. Data: 2009-06-04 11:11:16
    Od: s...@m...com

    > Potrafisz wskazać takiego przewoźnika który 'daje darmowy przewozy bagaży
    > niepodręcznych'?

    ZTM Warszawa

    cytat z taryfy przewozowej: "przewóz bagażu i zwierząt nie podlega opłacie".

  • 19. Data: 2009-06-04 11:11:34
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 4 Jun 2009 10:02:26 +0200, Tomasz O. napisał(a):

    > Potrafisz wskazać takiego przewoźnika który 'daje darmowy przewozy bagaży
    > niepodręcznych'?

    Np. w Gdańsku nie ma czegoś takiego. Jest mowa, że bagaż podręczny jest
    gratis ale nigdzie nie jest on zdefiniowany więc niech mi ktoś udowodni, że
    lodówka nie jest bagażem podręcznym.

    > Defaultowo - biorę bilet na ponadgabarytowy bagaż - jeżeli mam nadzieję że
    > nie trzeba kasować biletu - szukam takiej informacji. Ale jeżeli Ty
    > postępujesz odwrotnie - to masakra.

    No jakbyś dokładnie czytał to byś wiedział, że tego czasu na szukanie
    informacji mi nie dano. Bilet mogłem kupić u kierowcy i wyszło by na to
    samo. Co mi po nieskansowanym bilecie w kieszeni? Za coś takiego też bym
    dostał mandat.

    > No nie - bez jaj.
    > Wniosę lodówkę do autobusu i będę tłumaczył - wymiary co prawda
    > przekraczają gabaryty bagażu podręcznego, jednak ta lodówka jest w środku
    > zupełnie pusta - opłata się nie należy :)

    Widziałeś kiedyś w życiu lodówkę i szmacianą torbę? Jeżeli tak to chyba sam
    to pewnie też wiesz jaka jest między nimi różnica i jak się zachowują jak są
    puste.

    > Przestań grzmocić fleki. Co mają mierzyć każde figi, biustonosze które
    > będą
    > przewożone????

    Sam grzmocisz. Nie chodzi mi o mierzenie zawartości sztuka po sztuce.
    Wygląda to mniej więcej tak jakbyś miał reklamówke 1m x 1m a w niej parę
    gaci i trzymał ją zwiniętą pod pachą. Zgodziłbyś się z nałożoną karą, w
    końcu suma wymiarów przekracza 120 cm?

    > Jasne, na pewno byś latał i czytał wszystkie ogłoszenia reklamowe,
    > regulamin, wyciąg z taryfy itp :))))

    To akurat nie ma znaczenia czy bym czytał. znaczenie ma to, że informacje te
    są mało widoczne i czytelne.

    Tomasz

  • 20. Data: 2009-06-04 14:51:04
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 4 Jun 2009 13:11:34 +0200, Tomasz O. napisał(a):

    > Np. w Gdańsku nie ma czegoś takiego. Jest mowa, że bagaż podręczny jest
    > gratis ale nigdzie nie jest on zdefiniowany więc niech mi ktoś udowodni, że
    > lodówka nie jest bagażem podręcznym.

    Ciekawe podejście - lodówka bagażem podręcznym. W rejonach wiejskich zaczną
    rolnicy wprowadzać krowy do autobusu mówiąc aby udowodnić że krowa nie jest
    większym pieskiem na smyczy/łańcuchu.

    > Za coś takiego też bym dostał mandat.

    Mandat mógłbyś dostać, a raczej grzywnę, po co najmniej trzech takich
    przejażdżkach bez ważnego biletu - gdyby to zostało skierowane do sądu jako
    wykroczenie.