    From: tokelau <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do zażalenia (problem z art. 394. kpc).
    Date: Thu, 13 Aug 2009 09:37:41 -0700 (PDT)
    <b...@o...googlegroups.com>
    <h61dh1$912$1@news.onet.pl>

    On 13 Sie, 17:03, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:
    > tokelau pisze:

    > Zacytuj może dokładnie treść wniosku i treść postanowienia, albo jeszcze
    > lepiej powieś gdzieś te dokumenty, bo tak, to rozumiem Johnsona, że
    > niechce mu się gadać.

    Wydawalo mi sie, ze wystarczajaco zacytowalem w moim drugim poscie w
    tym watku.

    Dodatkowo cytuje tresc postanowienia od ktorego bylo zlozone zazalenie
    (ktore to zazalenie odrzucono i na skutek czego powstal ten watek):
    "Sąd Apelacyjny ... w przedmiocie wniosku ... o ustanowienie
    pełnomocnika z urzędu postanowił:
    I. ustanowić ... do postępowania zażaleniowego przed Sądem Najwyższym,
    w zakresie objętym punktem II wyroku Sądu Apelacyjnego ..., adwokata z
    urzędu, którego wyznaczy Okręgowa Rada Adwokacka ...;
    II. oddalić wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w pozostałym
    zakresie"

    Z tego co napisał Johnson i jak postanowił sad, sądzę że sprawy mają
    się następujaco.
    Sad zgodnie z art. 7 Konstytucji RP w zw. z art. 10 Konstytucji RP w
    zw. z art. 8 Konstytucji RP powinien działac tylko i wylacznie na
    podstawie i w granicach prawa. Co oznacza, ze sąd może robić tylko to,
    co mu prawo, a więc przepisy prawa, wprost nakazują, albo zezwalają
    robić. Inaczej jest w przypadku aktywności obywateli, którzy działają
    według odwrotnej zasady - mogą robić wszystko, co nie jest sprzeczne z
    prawem, tj. obywatele są zobowiązani do tego, co im przepis nakazuje,
    mają powstrzymać się, od tego, czego przepis im wyraźnie zakazuje, a
    poza tym mają swobodę działania. Państwo nie ma swobody działania.
    Oznacza to, że skoro przepisy kpc nie przewidują, aby sąd mógł tylko
    częściowo do sprawy wyznaczyć pełnomocnika, to działania sądu
    (postanowienie sądu) były sprzeczne z prawem. Bowiem sąd wydając wyżej
    cytowane postanowienie w istocie przejął funkcję pełnomocnika, którego
    miał ustanowić i sam orzekł (na dodatek mylnie) co do tego czy są
    podstawy czy nie ma, co do wniesienia środka zaskarżenia do SN od I
    części wyroku, tymczasem to powinno być zadaniem ustanowionego
    pełnomocnika.

    Co zatem z tym można zrobić? Czy ponownie wnieść zażalenie na
    postanowienie sądu prezentując wyżej opisane podstawy?
    A może ponownie wnieść wniosek o ustanowienie pełnomocnika z urzędu
    prezentując wyżej opisane podstawy? Tyle że to wszystko musiałyby to
    się odbyć razem z wnioskiem o przywrócenie terminu, bo przez wyżej
    opisane działania sądu już termin na wniesienie skargi kasacyjnej
    upłynął.