  • 1. Data: 2005-04-19 09:13:10
    Temat: Prawo budowlane.. Pomocyyy...
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    Witam

    Mam wielki problem.

    Postawiłem drewniany dom z bali na swojej działce
    jakieś 200 m od jeziora, jest to ciągle teren rolny bez prawa do zabudowy.

    Starałem się o przyłącze energetyczne już od kilku lat
    Ostatnio wysłałem wniosek i dziś dostałem odpowiedź.

    "W związku z licznymi wnioskami dotyczącymi budowy przyłączy energetycznych
    do niezabuowanych działek w miejscowości xxxxx gm. xxxxx w rejonie jeziora
    xxxxx , oraz ujawnionymi na załączonych do w/w wniosków mapach zabudowy
    wnoszę o przeprawdzenie kontroli dotyczącej legalności wzniesionych obiektów
    budowlanych na tym terenie.

    Z aktów notarialnych dot. transakcji sprzedaży tych działek wynika iż w
    chwili zbycia były one niezabudowane i zgodnie z ustaleniami planu
    przeznaczone w części wyłącznie na cele gospodarki rolnej."

    Teraz pytania:
    1. Co mi grozi ?
    2. Mam im odpowiedzieć na to pismo ?

    Pomiędzy słupkami w ziemi a belkami są dość widoczne kawałki papy co
    wskazuje na to że całość nie jest trwale związana z gruntem. Sugerowało by
    to że nie mają mi praca nic zrobić.

    Co wy na to, nie wiem co mam robić.

    KW

  • 2. Data: 2005-04-19 09:47:16
    Temat: Re: Prawo budowlane.. Pomocyyy...
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Pomiędzy słupkami w ziemi a belkami s? do?ć widoczne kawałki papy co
    > wskazuje na to że cało?ć nie jest trwale zwi?zana z gruntem. Sugerowało by
    > to że nie maj? mi praca nic zrobić.

    LOL .... skąd ludzie to biorą ;-)

    Dostaniesz nakaz rozbiorki. Jak sam nie rozwalisz, to zrobi to urzad
    gminy na twoj koszt. Nie ma znaczenia skąd ta papa wystaje ;-)

  • 3. Data: 2005-04-19 11:26:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> popełnił 19 kwi 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:MPG.1ccef212cbb50a43989fe2@news.task.gda.pl:

    > LOL .... skąd ludzie to biorą ;-)
    > Dostaniesz nakaz rozbiorki. Jak sam nie rozwalisz, to zrobi to urzad
    > gminy na twoj koszt. Nie ma znaczenia skąd ta papa wystaje ;-)
    Ale ma znaczenie czy wzniesiona budowla nie służy do produkcji rolnej ;)
    Przecież to tylko tylko szopa na narzędzia zgłoszeniu podlegająca
    (ewentualnie) ...

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2005-04-19 11:31:38
    Od: CosMo <v...@e...pl>

    poreba napisał(a):
    > Ale ma znaczenie czy wzniesiona budowla nie służy do produkcji rolnej ;)
    > Przecież to tylko tylko szopa na narzędzia zgłoszeniu podlegająca
    > (ewentualnie) ...

    Ale tylko na działce siedliskowej. A ta taką nie jest.

  • 5. Data: 2005-04-19 12:49:41
    Od: poreba <d...@p...com>

    CosMo <v...@e...pl> popełnił 19 kwi 2005 na pl.soc.prawo utwór

    > Ale tylko na działce siedliskowej. A ta taką nie jest.
    Nie "tylko" a "i":
    "obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną _i_
    uzupełniających zabudowę zagrodową w ramach istniejącej
    działki siedliskowej"
    Z dalszej treści wynika, ze owe "i" ma alternatywne znaczenie.

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-04-19 12:52:38
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Dokręć cztery koła i idź w zaparte, że to barakowóz...
    JaC

  • 7. Data: 2005-04-19 17:49:52
    Od: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>

    > LOL .... skąd ludzie to biorą ;-)
    >
    > Dostaniesz nakaz rozbiorki. Jak sam nie rozwalisz, to zrobi to urzad
    > gminy na twoj koszt. Nie ma znaczenia skąd ta papa wystaje ;-)

    Ludzie biorą to z życia :]

    W Lublinie był taki przypadek bodajże z pomnikiem tam gdzies na 3 Maja.
    Nie było jakiegoś pozwolenia więc pomiędzy nim a podłożem jest warstwa folii
    więc pomnik nie jest trwale związany z gruntem.
    Ta sprawa była omawiana na łamach Kuriera Lubelskiego z tego co się
    orientuję.
    Dlatego dajcie jakieś propozycje co mogę w tej chwili zrobić.
    Czy odpowiadać im na te pismo ?
    czy może serio dokręcić kółka tak jak to napisał "666" ? :)

    Naprawde nie wiem co teraz robić, jakie mam szanse.

    Pozdrawiam
    KW

  • 8. Data: 2005-04-20 09:35:36
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Naprawde nie wiem co teraz robić, jakie mam szanse.

    Kup kilka butelek wódki i pogadaj szybko z sąsiadami. Jeśli któryś ma w okolicy
    ponad 1 ha a graniczy z Twoją działką, to spiszcie umowę dzierżawy. Wynajmij
    dźwig i przestaw chałupę o parę metrów (na działkę sąsiada). A najlepiej
    pogadaj z jakimś inspektorem nadzoru budowlanego (niekoniecznie z Twojego
    rejonu). Tylko on może ci doradzić prawidłowo, bo oni znają wszelkie sztuczki
    stosowane w takich wypadkach.
    Ile lat stoi już ta chałupa (chodzi o czas od postawienia wspomnianej do
    wszczęcia postępowania)? Teraz wprawdzie wprowadzono już możliwość legalizacji
    samowoli budowlanych, ale kosztuje to kupę kasy, ponadto samowola muzi być
    zgodna z miejscowym planem zagospodarowania.
    Sposób z kołami jest niezły, ale nie zawsze da się zastosować ze względów
    technicznych. Trzeba kupić 2 lub 3 wozy konne, najlepiej stalowe, bo wtedy
    można je zespawać. Coś takiego zastosowało całe osiedle domków letniskowych
    gdzieś na Mazurach, pokazywali to w TV. Z prądem trzeba było nie szaleć, są
    lekkie tanie generatory. Jak jest samowola, to nigdy nie dostaniesz zgody na
    podłączenie prądu (nie pamiętam przepisu, ale mogę sprawdzić jak odnajdę pisma
    w takiej samej sprawie).

    Czapla