    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie - pytanie
    Date: Sun, 02 May 2004 10:40:34 +0200

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 1. maja 2004 23:32 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Niy "mo" ino "może".
    > I niy "na wuwie" ino "w programie - kajś ty widzioł iżech pisoł
    > o firmie :> ?

    ,,Mój pracownik wykonał stronę www dla jednego z moich klientów
    [...]
    W kodzie strony znalazłem dopisek: "autor: tu jego imie i nazwisko oraz
    adres mailowy"  do jakiejś skrzynki, której nie znam. ''

    > I nim nas naprostują "za kodowanie" ;) - "podpisanie produktu" to
    > jak na mój gust podpisanie *produktu* a nie strony firmowej :]

    No, ale była mowa o stronie. No i czy w programach komercyjnych nagle
    pojawią się napisy z nazwiskami? Najeżdżasz na przycisk Wklej i pojawia się
    dymek

    "obrazek (c) Jan Nowak j...@n...net
    kod obsługi klawisza (c) Olgierd Wątróbka olgierd@wątróbka.net
    kształt klawisza zaprojektowany przez ....
    "

    Generalnie jeśli firma jest komercyjna i zatrudnia pracowników do wykonania
    danej czynności, to przecie ich podpisy nie mogą się pojawiać wszędzie. A
    auta z fabryki samochodów? Na prawym błotniku napis ,,(c) inż. Karwowski'',
    na kierownicy ''(c) dr Maliniak''?

    > Co do M$...
    > Czy poddajesz w wątpliwość istnienie "magicznych klawiszy" które
    > w różnych Wordach i Excelach powodują wyswietlanie filmików
    > z listą twórców (na nagrobku na przykład :)) ?

    raz że to jest utajnione, dwa że jajcarskie, trzy że specjalnie nazwisk tam
    nie ma, ew. pseudonimy.

    > Chopie, NIY. Niy "MIOŁ" a *MOG", wiynkszymi literami
    > zapisać mi sie niy chce :]

    Ja? I sie myślisz że łon (szef) by mnie pozwolił dopisać w programie
    moje dane, bo poprawiłem 100 linijek kodu?

    > To sie mylisz i tyla.
    > Prawa *majątkowe* są (domyślnie, "o ile umowa nie stanowi inaczej")
    > dla zakładu, a praw *osobistych* wręcz sprzedać nie można.

    Jo wiem, ino godom, że powinno być tak, jak jo godom. A jeśli prawo inksze
    godo rzeczy, to trza je zmienić.

    No i terozki ino trza sie pomyśleć czy ,,prawa osobiste'' to je ,,wyryć
    swoje nazwisko dłutem na obudowie''

    > "boło" :) ("zakaz konkurencji" !)

    Ja, ino za to mu trza płacić do końca życio. A to je gupi pomysł. Czamu on
    sie mo na moich plecach wjeżdżać do biznesu i jeszcze mnie ociulać potym?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)