  • Data: 2004-05-03 10:56:51
    Temat: Re: Prawo autorskie - pytanie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > To mi wychodzi że akceptujesz że istnieje obszar w którym się
    > nie pokrywają. Mało, że istnieją moralności mieszczańskie,
    > religijne (różne), rewolucyjne, wojenne i jeszcze jakieś - cecha
    > szczególna: też nie pokrywają się. Znaczy: jest "szara strefa" :]

    Tak :)

    > ...bo ? Rozumiem iż podnosisz zarzut do elementu "a co to jest
    > podpis" ? :)

    e-e.

    > Widzisz, ustawodawca np. nie określił czegoś takiego jak "czytelny
    > podpis" (którego domaga się mnóstwo urzędników :>) to moim zdaniem
    > można uznać że mój podpis wygląda tak jak JA chcę.
    > Masz coś przeciw żeby kreseczka szła trochę bardziej pionowo ? ;)

    Ustawodawca mówi o nazwisku lub pseudonimie. Nie mowi nic o podpisie :)

    > A to może masz coś przeciw że zawinąć aż się "@" zrobi ?

    E-e, o ile jest to pseudonim, czytaj = ktos uzył go wcześniej do
    podpisania np. >10 swoich mniej lub bardziej upublicznionych prac.

    > A może coś nie pasuje, że pseudonim kogoś tam brzmi dziwnie
    > znajomo, tak że programy pocztowe uważają iż to jest adres
    > internetowy ?? Jakieś dziwne te programy... ;)

    E-e. Nie wnikam w brzmienie o ile jest to rzeczywisty pseudonim a nie
    jakas efemeryda badz "artystyczne" objawienie.

    > UWAGA: to powyżej to przykładowa dywagacja na temat "czy wolno
    > używać dowolnego nieobraźliwego i niezastrzeżonego pseudonimu",
    > a NIE "czy adres internetowy jest adresem w rozumieniu KPA" - wszelkie
    > podobieństwa nazw obiektów [tu obiekt=="adres"], tresci, składni
    > o protokołów są PRZYPADKOWE !

    Ustawodawca w PA nie mówi nic o adresie :)

    > [...]
    >
    > No to sprowadźmy go takiej postaci :)

    No to nie ma dyskusji :)

    > Ja rozumiem iż w tym momencie litera prawa jest twarda aż w zębach
    > zgrzyta. Ale MOIM ZDANIEM intencja ustawodawcy się do tego sprowadzała:
    > żeby twórca miał prawo "wskazania swojej osoby", tak aby MOŻNA było
    > się do niej "zwrócić i osobiście pogratulować" ;>

    Może się zwrócić po adresie firmowym :)

    > Skoro zdania są różne - to przyjmijmy za podstawę literę (prawa).
    > Piszę ten post posługując się pseudonimem "s...@s...com.pl".
    > Jakby ktoś chciał go uznać za "utwór" (ja sobie nie roszczę,
    > to dla jasności ;)) to może uznać że jest podpisany ;)

    Podaj prawną (ustawową) definicję pseudonimu :)

    > Słusznie. Litera prawa nie nakazuje. Wbrew moralności, nakazującej
    > nie zazdrościć bliźniemu swemu.
    > Tyle że my rozmawiamy o przypadku kiedy to autor coś zamieszcza,
    > i bliższym byłby problem "były pracownik przychodzi i chce podpisać" :)
    > Sądząc z opisów typu "przyszedłem rano a tu ochroniarz nie wpuszcza,

    Nie wiem czy do końca rozumiem, ale jeśli tak to nie rozumiem, co z tego?
    A jak nawet umieścił sobie tam ten adres a tu mu nagle dostawca internetu
    pada i już nie ma adresu (częsty przypadek), to ma ten sam problem co
    opisujesz.

    Pozdrawiam :)

    --
    Marcin