    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie - pytanie
    Date: Sat, 1 May 2004 23:32:08 +0200

    On Sat, 1 May 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia sob 1. maja 2004 09:58 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:
    >+
    >+ >>+ No przecież miał - mógł podać adres firmowy
    >+ > Moment. On ma prawo do podania SWOICH danych, a nie tego komu
    >+ > przysługują prawa majątkowe :) !
    >+
    >+ Czyli sie uważosz, że kożdy z programistów np. Microsoftu mo podać swoje
    >+ dane w systemie czy tyż na ich wuwie?

    Niy "mo" ino "może".
    I niy "na wuwie" ino "w programie - kajś ty widzioł iżech pisoł
    o firmie :> ?
    I nim nas naprostują "za kodowanie" ;) - "podpisanie produktu" to
    jak na mój gust podpisanie *produktu* a nie strony firmowej :]
    Jak ci mom podpisać lista obecności - to podpisać *lista*
    czy "strona wuwuwu" ??

    Co do M$...
    Czy poddajesz w wątpliwość istnienie "magicznych klawiszy" które
    w różnych Wordach i Excelach powodują wyswietlanie filmików
    z listą twórców (na nagrobku na przykład :)) ?

    >+ A jo, jak żech pracowoł przy
    >+ programie X w przedsiębiorstwie Y, też żech mioł dodać moje dane?

    Chopie, NIY. Niy "MIOŁ" a *MOG", wiynkszymi literami
    zapisać mi sie niy chce :]

    >+ Wydowo mi się, że powinno być tak, że co je robione w czasie pracy, to jest
    >+ własność zakładu pracy i tyla.

    To sie mylisz i tyla.
    Prawa *majątkowe* są (domyślnie, "o ile umowa nie stanowi inaczej")
    dla zakładu, a praw *osobistych* wręcz sprzedać nie można.

    >+ > A pokaż tę szkodę :) tak żeby sąd ją uznał.
    >+
    >+ No powiedzmy, że jest firma X, mająca w ofercie strony WWW. I pracownik
    >+ podpisuje je swoimi danymi. Potencjalny klient przylezie bezpośrednio do
    >+ pracownika, a nie do firmy.

    Owszem, możliwe. Ale to nie jest "szkoda w rozumieniu przepisów",
    bo przepis mu POZWOLIŁ. I regulamin pracy/firmy/... nie może *tego*
    przepisu wyłączyć.
    Tristan, niemożliwe żebyś nie widział dyskusji (tu) na te tematy.
    "To sie nie do" ! Musisz pamiętać że jedynym znalezionym wnioskiem
    było płacenie pracownikowi "premii" za to że się NIE podpisuje dopóki
    premię się płaci. I to nie może być IMO premia "już w pensji".

    >+ A jak pracownik przestanie pracować i założy
    >+ sie swojo firma? Nojpierw wyrobił sobie nazwisko na plecach firmy X, a
    >+ potem zbiero śmietanka som.

    "boło" :) ("zakaz konkurencji" !)

    pozdrowienia, Gotfryd