  • 1. Data: 2002-10-08 10:40:28
    Temat: Prawo autorskie - WORD
    Od: Jakub Kolodziej <b...@g...pl>

    Witam wszystkich.

    Mam takie pytanie :
    Chce wykorzystac clipart z programu MS Word - lekko go zmodyfikowac i na
    przyklad wykorzystywac go jako logo na wizytowce czy tez papierze
    firmowym. Nie wiecie jak wyglada kwestia praw autorskich w takim
    przypadku ? Moge to zrobic bez problemu czy jest to zabronione ?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    --
    Pzdr,
    benny

  • 2. Data: 2002-10-08 18:14:15
    Temat: Re: Prawo autorskie - WORD
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Jakub Kolodziej" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmowym. Nie wiecie jak wyglada kwestia praw autorskich w takim
    > przypadku ? Moge to zrobic bez problemu czy jest to zabronione ?

    Wypadaloby przeczytac licencje do Worda, na pewno sa tam jakies
    zapisy dotyczace clipartu.

    Michal Letowski

  • 3. Data: 2002-10-08 19:09:54
    Od: Jakub Kolodziej <b...@g...pl>

    In article <anv794$hnt$1@news.tpi.pl>, m...@y...com says...

    > Użytkownik "Jakub Kolodziej" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wypadaloby przeczytac licencje do Worda, na pewno sa tam jakies
    > zapisy dotyczace clipartu.
    >
    > Michal Letowski

    No wlasnie nie moge znalezc tam nic :(
    --
    Pzdr,
    benny

  • 4. Data: 2002-10-08 21:03:33
    Od: Jakub Kolodziej <b...@g...pl>

    In article <M...@n...tpi.pl>, b...@g...pl
    says...

    > No wlasnie nie moge znalezc tam nic :(

    OK, juz znalazlem odpowiedni fragment, oto on :

    [quote]
    Kwestie prawne związane z korzystaniem klipów zawartych w galerii Clip
    Gallery

    Masz pełną swobodę wykorzystywania obrazów, dźwięków i filmów zawartych w
    galerii Clip Gallery w dowolnych materiałach reklamowych, promocyjnych i
    marketingowych, produktach lub usługach tworzonych za pomocą programu
    Word, pod warunkiem, że te materiały, produkty lub usługi nie mają
    przeznaczenia komercyjnego. Klipów w postaci biblioteki lub produktu typu
    clipart składającego się głównie z obrazów, dźwięków lub filmów typu
    clipart nie wolno wtórnie sprzedawać ani rozprowadzać.

    Można zatem używać obrazów z galerii Clip Gallery w dowolnych tworzonych
    dokumentach, np. biuletynach, broszurach lub ulotkach. Nie można jednak
    sprzedawać żadnych materiałów promocyjnych ani marketingowych, ani też
    produktów czy usług, które zawierają te obrazy. Zabroniona jest także
    sprzedaż lub dystrybucja tych obrazów na dyskietce lub dowolnym innym
    nośniku elektronicznym, czy to jako składnika programu komputerowego czy
    to w formie autonomicznej. Wszystkie pozostałe sposoby korzystania z
    klipów zawartych w galerii Clip Gallery i programie Microsoft Word
    podlegają warunkom i postanowieniom określonym w Umowie licencyjnej
    użytkownika oprogramowania firmy Microsoft.
    [/quote]

    Czy to oznacza, ze moge wykorzystac clipart jako np. logo firmy w
    ulotkach, broszurach, papierze firmowym i wizytowkach ?

    --
    Pzdr,
    benny

  • 5. Data: 2002-10-08 22:45:33
    Od: "Slawomir Sikora" <s...@h...pl>

> [...]
    >
    > Czy to oznacza, ze moge wykorzystac clipart jako np. logo firmy w
    > ulotkach, broszurach, papierze firmowym i wizytowkach ?

    Ww. licencja traktuje o prawach majatkowych do Clip Gallery. Takich praw,
    jak widac, producent nie przekazuje uzytkownikom.
    Ale na wlasne niekomercyjne potrzeby mozna je wykorzystac.
    Natomiast wlasne przerobki elementow graficznych podlegaja juz pod
    prawo autorskie, a to prawo jak wiadomo, jest niezbywalne.
    Nie mam pojecia, jak taka przerobka wyglada w swietle prawa i czy jest
    scigana z urzedu. Chetnie poslucham kogos, kto potrafi to wytlumaczyc.

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 6. Data: 2002-10-09 14:50:51
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

> [...]
    > marketingowych, produktach lub usługach tworzonych za pomocą programu
    > Word, pod warunkiem, że te materiały, produkty lub usługi nie mają

    Sformulowanie "pelna swaobode" trudno rozumiec inaczej niz jako zezwolenie
    na dowolne przerobki. A druga czesc zdania pasuje jak ulal to wykorzystania
    clipartu jako logo.

    Michal Letowski

  • 7. Data: 2002-10-24 18:14:05
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    Jakub Kolodziej <b...@g...pl> skribis:

    >Masz pełnš swobodę wykorzystywania obrazów, d?więków i filmów zawartych w
    >galerii Clip Gallery w dowolnych materiałach reklamowych, promocyjnych i
    >marketingowych,

    > pod warunkiem, że te materiały, produkty lub usługi nie majš
    >przeznaczenia komercyjnego.

    bardzo zabawne. niekomercyny marketing, reklama..
    Wyglada na robienie usera w bambuko - mozesz uzywac w dowolnych celach,
    ale nie mozesz.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Spraw by twoja strona pracowala na Ciebie.
    Dochodowy program partnerski: