  • 1. Data: 2002-10-08 09:19:23
    Temat: Jak sie liczy upływ terminu np. 3 miesiące ?
    Od: " Sark" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Jeżeli mam zapisane w umowie że przedmiot umowy ma zostać dostarczony w
    terminie 4 miesięcy od daty podpisania umowy (a ta data to 16 kwiecień 2002r)
    to jak się wylicza ostatni dzień obowiazywania umowy (dzień w którym
    powinienem dostarczyc zamawiającemu przedniot umowy i nie wejśc w płacenie
    karnych odsetek:)

    THX

    Sark

  • 2. Data: 2002-10-08 09:33:01
    Temat: Re: Jak sie liczy upływ terminu np. 3 miesiące ?
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > to jak się wylicza ostatni dzień obowiazywania umowy (dzień w którym
    > powinienem dostarczyc zamawiającemu przedniot umowy i nie wejśc w płacenie

    W uzupełnieniu podję że w razie czego chodzi o KC "W sprawach nieuregulowanych
    w treści umowy maja zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego"

  • 3. Data: 2002-10-08 09:45:45
    Od: w...@p...onet.pl

    > W uzupełnieniu podję że w razie czego chodzi o KC "W sprawach
    nieuregulowanych
    > w treści umowy maja zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego"

    Znalazłem w KC taki paragraf"

    ///Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z
    upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a
    gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego
    miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z
    początkiem ostatniego dnia.///

    Czyli w opisanym przezemnie przypadku termin 4 miesięczny kończy się z upływem
    dnia 16 sierpnia 2002 r (od 17 będą juz naliczać odsetki) ... dobrze
    kombinuję ? :-)

    Sark

    Hmm ... chyba że tym dniem początkowym nie jest dzień podpisania umowy czyli 16
    sierpień ale dzień następny czyli 17 sierpień ??? ...

  • 4. Data: 2002-10-17 14:53:07
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    a odpowiem na wszytko na raz:

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 2002r)

    tak jak napisałeś 112 k.c.

    > nieuregulowanych

    ten punkt jest niepotrzebny, to i tak reguluje k.c. :)

    > Czyli w opisanym przezemnie przypadku termin 4 miesięczny kończy się z
    upływem
    > dnia 16 sierpnia 2002 r (od 17 będą juz naliczać odsetki) ... dobrze
    > kombinuję ? :-)

    doskonale

    > Hmm ... chyba że tym dniem początkowym nie jest dzień podpisania umowy
    czyli 16
    > sierpień ale dzień następny czyli 17 sierpień ??? ...

    skąd taki pomysł?