  • 1. Data: 2011-05-06 06:36:55
    Temat: Prawo autorskie. Opracowywania FAQ na podstawie pytań interenautów na forach, grupach itp
    Od: "LeoJohnson" <l...@o...pl>

    Witam.

    Chcę zrobić coś takiego, ale nie wiem czy to jest legalne:
    Chcę stworzyć stronę (ale może być też poradnik książkowy), gdzie będą
    porady o danej rzeczy, branży. Np o komputerach. Planuję formę podobną do
    FAQ. Pytania - odpowiedzi. Pytania i odpowiedzi tworzę ja sam. Odpowiedzi
    będą moimi własnymi wypowiedziami - nie zamierzam tutaj kożystać z czyjegoś
    wkładu bezpośrednio. Ale pośrednio tak. O tym za chwilę. A pytania chciałbym
    czerpać np z grup dyskusyjnych albo forum. Szukam o co ludzie pytają i
    wrzucam to do faq. Oczywiście Skoro mam odpowiadać na konkretne pytanie, to
    przeczytam też odpowiedzi na owo pytanie na damym forum czy grupie
    dyskusyjnej. Jezeli coś tam rozwiążą - jakiś problem, to nie będę wymyślał
    koła od nowa, tylko OPRACUJĘ na podstawie tego co znalazłem. Wiedzę
    posiadam - będzie to autentyczne opracowanie, a nie zmienianie zdać z słowa
    "oraz" na "również".

    Czyli podumowując:
    -przeglądam forum o co ludzie pytają
    -jak znajde jakieś fajne pytanie - wrucam pytanie do faq. nie koniecznie w
    identycznej formię - czasem może cos uogólnie itp.
    -szukam informacji o tym o co pytają. Zaczynam od odpowiedzi na owym forum.
    -na podstawie ww i mojej wiedzy i innych źródeł odpowiadam na pytanie

    Moje pytania:
    -czy to legalne
    -czy musze podawać źródło inspiracji pytania
    -jw, ale dla odpowiedzi
    -czy ponieważ większość pytań w moim faq będzie jakoś wzięta z forum, to czy
    to ciągle podchodzi pod twórczość/opracowanie.
    -czy moge na tym zarabiać - na tym Faq. Pośrednio(reklamy) lub bezpośrednio.
    -czy mogę kożystać z forum nie polskich a czy wtedy się sytuacja komplikuje
    (czy trzeba używać ich przepisów prawa autorskiego a czy wystarczy polskie).
    Całość będzie stała na poskich serwerach, ew sprzedaż papierowa też tylko w
    Polsce.

    Pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2011-05-06 06:47:35
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-06 08:36, LeoJohnson pisze:

> [...]
    > -szukam informacji o tym o co pytają. Zaczynam od odpowiedzi na owym forum.
    > -na podstawie ww i mojej wiedzy i innych źródeł odpowiadam na pytanie

    Tak
    > -czy musze podawać źródło inspiracji pytania
    Nie
    > -jw, ale dla odpowiedzi
    Nie
> [...]
    Tak
    > -czy mogę kożystać z forum nie polskich a czy wtedy się sytuacja komplikuje
    NIE. Możesz korzystać z forów niepolskich. Nie komplikuje się.
    > (czy trzeba używać ich przepisów prawa autorskiego a czy wystarczy polskie).
    Nie.

    Ale jeśli koniecznie chcesz być czysty jak łza, to zapłać papudze od
    P.A. za ekspertyzę z podpisem.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-05-06 06:53:50
    Od: "LeoJohnson" <l...@o...pl>

    Serdecznie dziękuję.

    > Ale jeśli koniecznie chcesz być czysty jak łza, to zapłać papudze od P.A.
    > za ekspertyzę z podpisem.
    W pewnym momencie tak zrobię. Chciałem najpierw zrobić rozpoznanie czy to ma
    sens. O źródła nie pytam - zresztą sam mam w domu opracowanie prawa
    autorskiego autorstwa p. Andrzeja Szewca, ale może ktoś jeszcze potwierdzi
    (lub zaprzeczy) na któryś z punktów. Tak czy inaczej bardzo dziękuję.

  • 4. Data: 2011-05-06 08:06:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.05.2011 08:47), Maruda wrote:

    > Tak
    > Nie
    > Nie

    Przy czym podanie źródła może (w zależności od okoliczności) znacznie
    zwiększyć wartość merytoryczną opracowania.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-05-06 08:34:38
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik LeoJohnson napisał:
> [...]
    > Całość będzie stała na poskich serwerach, ew sprzedaż papierowa też tylko w

    Znam osoby, które postępują tak jak chcesz teraz robić.
    Jest to bardzo dobra metoda budowania biznesu szkoleniowego.
    Czasochłonna, ale dająca duże prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu.

    Gdybyś zżynał z forum albo grupy dyskusyjnej gotowe pytania i KOGOŚ
    odpowiedzi, to mógłbyś mieć problem.
    Jeśli chcesz wykorzystać tylko pytania, ale odpowiedzi będą TWOJE, to
    jest to jak najbardziej TWOJE opracowanie danego zagadnienia.

    Jeśli mogę coś zasugerować - pomyśl o blogu.
    I zainwestuj w słownik ortograficzny, albo znajdź kogoś, kto Ci będzie
    błędy wyłapywał.

    Powodzenia.

    Tapatik

  • 6. Data: 2011-05-06 14:53:17
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-06 10:34:38 +0200, Tapatik <t...@b...spamu> said:

    > Gdybyś zżynał

    Zrzynał.

    > z forum albo grupy dyskusyjnej gotowe pytania i KOGOŚ

    Czyjeś.

    > I zainwestuj w słownik ortograficzny, albo znajdź kogoś, kto Ci będzie
    > błędy wyłapywał.
    > Powodzenia.

    ditto

    --