  • 1. Data: 2004-06-01 13:37:37
    Temat: Prawo Autorskie - stosunek pracy
    Od: "Leszek" <s...@o...pl>

    Witam,
    pracowalem w firmie, obecnie zalozylem wlasna.
    Wszystko co wykonalem w firmie gdzie bylem zatrudniony, mialo taki status:
    - prawa majtkowe zostaly w firmie
    - prawa autorskie pozostaja moje
    bo tak wynikalo z umowy (prawa majatkowe) i z ustawy (prawa autorskie).

    Teraz, gdy mam wlasna firme, jakas tam nazwa i imie z nazwiskiem (w kazdym
    razie firma to ja), czy ta poprzednia firma ma prawo domagac sie ode mnie, abym
    w portfolio nie zamieszczal tych wykonanych prac? Nawet z zanaczeniem, ze byly
    one wykonane dla tej firmy w czasie gdy bylem tam zatrudniony???

  • 2. Data: 2004-06-01 18:51:41
    Temat: Re: Prawo Autorskie - stosunek pracy
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "Leszek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    wszystko zależy czy w czasie pracy nie łączyła cię z pracodawcą umowa
    klauzula o zakazie konkurencji -jeżeli podpisałeś taki kwit to masz
    prawa autorskie ale oni mają prawo wyciągnąc ten papier i domagać się
    odszkodowania za naruszenie zobowiązania i zakazać ci publikowania
    twoich prac ponieważ chroni ich prawo co nie oznacza że w tym okresie
    mają prawo naruszać twoje prawa autorskie . Jeżeli więc twoja DG w
    chwili obecnej polega na konkurencji z tą firmą musisz przestrzegać
    reguł .Jeżeli praw autorskich używasz wyłącznie dla celów niezarobkowych
    to oni nie mają żadnych podstaw .
    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-02 08:54:04
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Opix" <f...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chwili obecnej polega na konkurencji z tą firmą musisz przestrzegać
    > reguł .Jeżeli praw autorskich używasz wyłącznie dla celów niezarobkowych

    A co ma do tego zakaz konkurencji ?

    Jesli jestes autorem to zawsze mozesz sie tym pochwalic. Natomiast nie mozesz
    sprzedawac tych prac bo prawa majatkowe juz do
    Ciebie nie naleza.

    "Prawa autorskie niemajatkowe" (czy jak to sie nazywa) sa niezbywalne i obojetnie co
    podpiszesz to te prawa caly czas masz. Ty
    jestes autorem i juz (nawet jesli nie mozesz takiej pracy jeszcze raz sprzedac - te
    prawa zybles)

    Jesli maja wtpliwosci niech podadz podstawe prawna.

    Co to znaczy "praw autorskich używasz wyłącznie dla celów niezarobkowych"

    Ta osoba jesli dobrze zrozumialem nie sprzedaje tych prac a jedynie chwali sie ze ona
    jest autorem a to zupelnie cos innego.

    A.

  • 4. Data: 2004-06-14 10:11:28
    Od: Agrida <a...@e...com.pl>

    Użytkownik Leszek napisał:
> [...]
    > - prawa majtkowe zostaly w firmie
    > - prawa autorskie pozostaja moje
    > bo tak wynikalo z umowy (prawa majatkowe) i z ustawy (prawa autorskie).

    Drogi Leszku, coś pomieszałeś. Prawa majatkowo, o których piszesz - to
    najprawdopodobniej są autorskie prawa majatkowe, które w umowie z
    prcodawcą przeszły na jego własność. Same autorskie prawa majatkowe
    wynikają w ustawy -umowa regulowane jest ich przejscie na pracodawcę.

> [...]
    > w portfolio nie zamieszczal tych wykonanych prac? Nawet z zanaczeniem, ze byly
    > one wykonane dla tej firmy w czasie gdy bylem tam zatrudniony???

    Jeśli chodzi o te część to dużo zależy od tego, jak dokładnie brzmiała
    umowa o przejsciu praw majatkowych. Generalnie do końca pozostajesz
    autorem dzieła i moim zdaniem mozesz sie pochwalić tym faktem, chyba że
    w umowie z pracodawcą wyraźnie zostało to zakazane.

    Aga

  • 5. Data: 2004-06-14 13:39:23
    Od: Robert Szczygiel <R...@f...addr.ess>

    Agrida wrote:

> [...]
    > autorem dzieła i moim zdaniem mozesz sie pochwalić tym faktem, chyba
    > że w umowie z pracodawcą wyraźnie zostało to zakazane.

    A to przypadkiem nie jest niezgodne z ustawą?:

    ****
    Rozdział 3
    Treść prawa autorskiego
    Oddział 1
    Autorskie prawa osobiste
    Art. 16.

    Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste chronią
    nieograniczoną w czasie i nie podlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź
    twórcy z utworem, a w szczególności prawo do:
    1) autorstwa utworu,
    2) oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do
    udostępniania go anonimowo,
    [...]
    ***

    RobTM:)
    --
    - I tak własnie, synku, działa silnik rakietowy.
    - Tato, a dlaczego jak smok zieje ogniem, to nie leci do tyłu?