  • 1. Data: 2004-06-01 13:25:20
    Temat: Wezwanie do "sprecyzowania strony pozwanej"
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Wystąpiłem z pozwem przeciwko wydawnictwu do sądu cywilnego. Dostałem
    wezwanie, pod groźbą
    zwrotu pozwu, że mam podać, jaki jest status prawny wydawnictwa. Wydawnictwo
    swój status prawny ukrywa (nie ma na pieczątce, nie ma w internecie).

    W sądzie nie potrafią mi wyjaśnić sensu takiego żądania, bo sekretarka
    oczywiście nic nie wie, a sędzia prowadzący sprawę wróci do pracy po upływie
    terminu na wykonanie wezwania (7 dni).

    Wezwanie jest zatytułowane "zawiadomienie", podpisane przez sekretarza
    sądowego, nie ma na nim żadnej podstawy prawnej, ani uzasadnienia. Wpis już
    opłaciłem, wezwanie do uiszczenia wpisu było wcześniej.

    Czy ktoś mógłby mnie oświecić w tej materii, jakie znaczenie ma status
    prawny pozwanego (nie można zapytać na rozprawie?) i czy sąd nie jest
    zobowiązany do podawania podstawy prawnej, jeśli wymaga czegoś od powoda
    przed rozprawą?

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl

  • 2. Data: 2004-06-01 14:49:02
    Temat: Re: Wezwanie do "sprecyzowania strony pozwanej"
    Od: "e...@o...pl" <e...@o...pl>

    Taaak, przerabiałam to ...
    Poszłam w takim wypadku do biura ewidencji działalności gospodarczej,
    zapłaciłam 16 zł, wysłalam zaswiadczenie do sądu.
    Sąd odrzucił mój pozew bo... nie podałam tej formy dzialalności w odpowiedni
    sposób!! A na zaświadczeniu były wszystkie wymagane dane!

    Też oczywiście nie było żadnego pouczenia, ani nic innego, może to ten sam
    sąd... (gdzie pani od papierków wciska człowiekowi wizytówke prawnika "bo sobie
    pani sama z tym pozwem nie poradzi...")

    Pozdrawiam
    Essa

  • 3. Data: 2004-06-01 15:04:46
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Użytkownik" <e...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:0b00.00000229.40bc975e@newsgate.onet.pl

> [...]
    > sam sąd... (gdzie pani od papierków wciska człowiekowi wizytówke
    > prawnika "bo sobie pani sama z tym pozwem nie poradzi...")

    Jest prawdopodobne, że to ten sam Sąd bo
    oboje jesteś z Wrocławia.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Prawdopodobieństwo wydarzenia jest odwrotnie