  • 1. Data: 2004-06-01 13:50:01
    Temat: obowiązek wydawania paragonów
    Od: "tomek" <t...@p...onet.pl>

    Czy osoba prowadząca dzialalnosc gospodarcza, ktora posiada kase fiskalna ma
    obowiazek wydawania paragonow? Jezeli tak, to jezeli nie wyda go to co moze
    mu grozic?

    Tomek

  • 2. Data: 2004-06-01 14:13:34
    Temat: Re: obowiązek wydawania paragonów
    Od: for.<k...@i...pl>

    wydaniem paragonu jest położenie paragonu na ladzie, klient nie ma
    obowiązku paragonu odebrać, ale ty musisz wydać

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-06-01 15:14:12
    Od: "tomek" <t...@p...onet.pl>

    A co grozi za nie wydanie?

  • 4. Data: 2004-06-01 15:44:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "for." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > wydaniem paragonu jest położenie paragonu na ladzie, klient nie ma
    > obowiązku paragonu odebrać, ale ty musisz wydać

    A nie wydanie,m to wykroczenie skarbowe. Grozi mandat skarbowy od ~80 zł
    do ~1.500 zł.

  • 5. Data: 2004-06-01 15:58:24
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Tue, 1 Jun 2004 17:14:12 +0200,
    "tomek" <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    ---->A co grozi za nie wydanie?

    Powiem ci że po wsiach się nie przejmują i w ogóle nie używają kasy. Stoi z boku a
    pani pisze na kartce. Czuję że jakbym się spytal o paragon to by mnie psami poszczuli
    :)

    Ale w większych miejscowościach ryzyko rośnie i zapewne stwierdzenie w przypadku
    jakiejś kontroli prowadzenia działaności na lewo grozi jakimiś wysokimi karami
    finansowymi.

    --
    Grzegorz

  • 6. Data: 2004-06-02 08:57:45
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Grzegorz pisze:

    > Tue, 1 Jun 2004 17:14:12 +0200,
    > "tomek" <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    >

    > ---->A co grozi za nie wydanie?

    Odpowiedzi nie czytasz ?

    Mile panie lub rowneimilipanowie z US(VAT) moga wlepic
    do 1500 PLN za niewydanie paragonu.

    Maloludzi sie tymprzejmuje wiec milepanie sa bardzo mile, gdy znajda
    takiego,kto sie przejmuje.. (i staja sieneimile gdy znajda takiego kto
    siene przejmuje)

> [...]
    > z boku a pani pisze na kartce. Czuję że jakbym się spytal o paragon to by

    Ja poprosilem o paragon na stacji benzynowej i tez popatrzyli zdumieni...

    30 PLN VAT "przeszlo kolo nosa"

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-06-02 12:04:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Ja poprosilem o paragon na stacji benzynowej i tez popatrzyli zdumieni...
    >
    > 30 PLN VAT "przeszlo kolo nosa"

    Czekaj, czekaj, chciałeś odliczyc VAT z paragonu za paliwo?
    Czy chodzi Ci o to że skarb państwa doznal uszczerbku na te 30 zł? ;-)

    Swoją drogą ja pare razy z życiu sie awanturowałam o paragon.
    Głownie gdy były to ciuch albo buty i miałam na uwadze ewentualną
    reklamację.
    Ale także w kiosku, kiedy nie miałam czasu czekac na fakturę, chciałam
    po nia kogoś posłac później przy okazji (wytawienie faktury do juz
    wydrukowanego paragonu też nie zawsze bywa oczywiste, ale to inna historia)
    Nigdy mi nie odmówiono wydania paragonu na żądanie lub po małej
    awanturce (naprawde bardzo małej, nie rzucałam brzydkimi wyrazami tylko
    ustawa karno-skarbową), ale miny widywalam juz rózne. Lącznie z takimi
    ktore sugerują groźby karalne ;-)
    Raz z czystej zlośliwość przygadalam kasjerowi na stacji paliw, bo ten
    nastukał costam na kase a wydrukowany paragon od razu wyrzucił o kosza.
    Kazałam mu go odszukać i podać bo "chcę dostać paragon".
    Ale gośc podpadł mi wczesniej za traktowanie klientow per noga i
    koniecznośc czekania aż się pożegna przez telefon z "dzimdzią" żeby
    drugi sprzedawca mógł karte zautoryzować (mieli jedną linie na tej stacji).

    Na ogół jednak spotykam się z tym że nie zabrane pragony sa wyrzucane po
    odejściu klienta. A np. w supermarketach kasjerki często przypominaja o
    zabraniu paragonu.

    Ale im mniejszy sklepik i miejsza miejscowośc tym z tym gorzej.
    Ilez to razy widziałam sprzedaż "na zeszyt" bo wsiadł prąd a zapasowej
    kasy na baterie nie było? A przeciez przepisy nakazują w takiej sytuacji
    wstrzymac sprzedaż.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2004-06-02 13:35:46
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

    > Czekaj, czekaj, chciałeś odliczyc VAT z paragonu za paliwo?
    > Czy chodzi Ci o to że skarb państwa doznal uszczerbku na te 30 zł? ;-)

    Alez SKAD...
    Mam "uzasadnione podejrzenia", ze sprzedawca WLASNIE DLATEGO
    niewydrukowal paragonu, bo chacial KOMUS INNEMU na "MOJ" paragon
    wydac FV.

    [...]
    > Na ogół jednak spotykam się z tym że nie zabrane pragony sa wyrzucane po
    > odejściu klienta. A np. w supermarketach kasjerki często przypominaja o
    > zabraniu paragonu.

    Zona np kladzie paragon na ladzie OBOK towaru.
    Obok, bo gdy jestna towarz, to klient zcesto nim "smieci"
    gdy klient odchodzi paragon laduje w koszu..

    Tam natomiast wyraznie nie chcuiano udokumentowac sprzedazy....

    Boguslaw