  • 1. Data: 2021-01-30 09:12:54
    Temat: Prawdopodobieństwo rozboju
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Jakie jest prawdopodobieństwo rozboju na ulicy na kobiecie, a jakie na
    mężczyźnie ?
    Rozbójnik (nie Rumcajs, a taki normalny rozbójnik XXI wieku).
    Czy według statystyk, rozbójnicy mają wcześniej upatrzone ofiary, a może
    jednak wybierają ofiary przypadkowo.

    Czy ma znaczenie masa ciała i ogólna figura napadanej kobiety
    (mężczyzny) ? Pamiętam kilka lat temu napastnicy mieli pecha bo trafili
    na mistrzynię sportów, która obezwładniła ich wszystkich i powiadomiła
    policje.

  • 2. Data: 2021-01-30 12:09:23
    Temat: Re: Prawdopodobieństwo rozboju
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mógłbyś trolować na innej grupie?

    -----

  • 3. Data: 2021-01-30 12:15:56
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    Pytanie ciekawe, ale bardziej pasuje na jakąś grupę socjologiczną lub
    psychologiczną.

  • 4. Data: 2021-01-30 13:36:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 12:15, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Pytanie ciekawe, ale bardziej pasuje na jakąś grupę socjologiczną lub
    > psychologiczną.

    Wiktymologia się tym zajmuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2021-01-30 13:49:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 09:12, Monika Głowacka pisze:
    > Jakie jest prawdopodobieństwo rozboju na ulicy na kobiecie, a jakie na
    > mężczyźnie ?
    > Rozbójnik (nie Rumcajs, a taki normalny rozbójnik XXI wieku).

    Przede wszystkim rozboje trafiają się coraz rzadziej. Za rozbój w wyniku
    którego zyskasz kilka złotych możesz dostać bezwarunkową karę
    pozbawienia wolności. Za wyłudzenie kredytu na kilkaset tysięcy raczej
    dostaniesz coś w zawiasach. W skali Polski 20-cia lat temu było rocznie
    około 53.000 rozbojów, kradzieży rozbójniczych, i wymuszeń
    rozbójniczych. W 2019 roku (nie ma danych za 2020) jest to znacznie
    poniżej 5.000.

    Po drugie trzeba by było ostrożnie podchodzić do statystyk. Rozbój, to w
    praktyce zmuszenie do określonego zachowania + pobicie + zabór mienia.
    No i teraz różnie z tymi kwalifikacjami bywa. Usiłowanie rozboju może
    zostać zakwalifikowane, jako pobicie. Żądanie wydania zegarka, jako
    groźby karalne. Nieudolne usiłowanie rozboju, gdy ofiara nic nie ma, to
    już może być różną kalifikacją. Wiele zależy od licznych niuansów, tego
    co mówi ofiara, tego co da się udowodnić itd. Jak podejdę do kobiety z
    nożem, to pewnie mi odda swoją torebkę. Jak znajdą sprawcę, to może się
    zaprzeć tego noża i z braku dowodów może to na zmuszanie do określonego
    zachowania.

    > Czy według statystyk, rozbójnicy mają wcześniej upatrzone ofiary, a może
    > jednak wybierają ofiary przypadkowo.

    Co to znaczy "wcześniej upatrzona ofiara"? Pytam poważnie. Czy chodzi o
    to, że jest ona obserwowana, analizowana? Ale tu lepiej włamanie lub
    kradzież zrobić, bo po co ryzykować obecność ofiary? Czy powiedzmy za
    wcześniejsze upatrzenie bierzemy, że sprawca stoi przy bankomacie i ma
    zamiar napaść na osobę, która większą gotówkę pobierze licząc na to, że
    wcześniej, czy później taka osoba się trafi?

> [...]
    > (mężczyzny) ? Pamiętam kilka lat temu napastnicy mieli pecha bo trafili
    > na mistrzynię sportów, która obezwładniła ich wszystkich i powiadomiła

    Madry napastnik raczej bieże pod uwagę takie rzeczy. U nas kiedyś
    chcieli skroić 70-cio letniego dziadka, który był zawodnikiem i trenerem
    boksu. Sprawcę, to cucono długo po przyjeździe patrolu i karetki, a
    dostał najprawdopodobniej tylko jeden cios podbródkowy.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2021-01-30 13:59:38
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    > Wiktymologia się tym zajmuje.

    Jest taka grupa dyskusyjna ?

  • 7. Data: 2021-01-30 14:35:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.01.2021 o 13:59, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Jest taka grupa dyskusyjna ?
    Wątpię. Ale ejst taki egzamin na studiach :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2021-02-01 12:16:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >którego zyskasz kilka złotych możesz dostać bezwarunkową karę
    >pozbawienia wolności. Za wyłudzenie kredytu na kilkaset tysięcy

    A za wziecie chwilowki i nie splacanie ?

> [...]

    >się
    >zaprzeć tego noża i z braku dowodów może to na zmuszanie do

    Zmuszenie ?
    Ja tylko pytalem czy pani nie zechce mi dac paru zlotych, a pani mi
    dala cala torebke :-)

> [...]
    >że
    >wcześniej, czy później taka osoba się trafi?

    >Madry napastnik raczej bieże pod uwagę takie rzeczy.

    Probowac napasc na chlopa 2m i 120kg ... samobojca, chyba, ze sam
    wiekszy :-)

    Poza tym cos mi sie widzi, ze czesc tych rozbojow jest "spontaniczna".
    Przypadkiem pokloci sie dwoch czy wiecej na ulicy, a jak zniknie
    portfel czy telefon, to policja juz wie, ze to rozboj byl.

    Co moze podnosic ilosc rozbojow na mezczyznach w statystykach.

    Z drugiej strony - napad na wlasciciela kantoru po pracy - to sie
    chyba dosc czesto zdarzalo, ale tu juz nie o pare zl chodzi ...

    J.

  • 9. Data: 2021-02-01 18:26:35
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.02.01 o 12:16, J.F. pisze:

    > Z drugiej strony - napad na wlasciciela kantoru po pracy - to sie chyba
    > dosc czesto zdarzalo, ale tu juz nie o pare zl chodzi ...

    i nadal zdarza, nawet dzisiaj.

    Czy to dzisiejsze zdarzenie:
    https://www.bing.com/news/search?q=napad+na+konwojen
    ta+w+%c5%82odzi&qpvt=napad+na+konwojenta+w+%c5%82odz
    i&FORM=EWRE

    to rozbój ?
    Jak to zakwalifikują ci od statystyk ?