  • 1. Data: 2005-01-13 02:26:21
    Temat: Prawa autorskie w polsce i innym kraju
    Od: "vito" <n...@t...manyspammers.com.inv>

    Mam takie pytanie: okolo 1940 autor wydaje ksiazke za granica.
    Autor juz nie zyje. Prawa
    autorskie w tm kraju przestaja obowiazywac na podstawie prawa tego kraju.
    A w Polsce mialby jeszcze prawa autorskie 70 lat po smierci.
    Czy mozna zatem wydac jego ksiazke w Polsce? Czy polskie prawo autorksie
    chroni zagranicznych autorow w Polsce?

  • 2. Data: 2005-01-13 07:14:43
    Temat: Re: Prawa autorskie w polsce i innym kraju
    Od: Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl>

    vito wrote:

    > Czy mozna zatem wydac jego ksiazke w Polsce? Czy polskie prawo autorksie
    > chroni zagranicznych autorow w Polsce?

    IMHO już nie chroni.

    Art. 7 ust. 2 Konwencji Berneńskiej.
    http://www.vilp.de/Plpdf/19/p170.pdf

    --
    Grzegorz Borek

  • 3. Data: 2005-01-13 07:16:48
    Od: Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl>

    vito wrote:

    > Czy mozna zatem wydac jego ksiazke w Polsce? Czy polskie prawo autorksie
    > chroni zagranicznych autorow w Polsce?

    IMHO już nie chroni tej książki.

    Art. 7 ust. 2 Konwencji Berneńskiej.
    http://www.vilp.de/Plpdf/19/p170.pdf

    A tak w ogóle, to tak, autorzy zagraniczni są chronieni w Polsce, na tych
    samych zasadach, co nasi autorzy.
    Art. 4 ust. 1 w.w. konwencji.
    --
    Grzegorz Borek

  • 4. Data: 2005-01-13 15:07:07
    Od: "vito" <n...@t...manyspammers.com.inv>

    Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl> skribis:

> [...]
    >http://www.vilp.de/Plpdf/19/p170.pdf
    >

    >A tak w ogóle, to tak, autorzy zagraniczni są chronieni w Polsce, na tych

    To troche sprzeczne ze soba, ale rozumiem ze prawo szczegolowe wypiera
    ogolne.

    Jakie jeszcze konwencje, umowy miedzynarodowe itp obowiazuja poza
    bernenska w Polsce? Zwlaszcza umowy z USA?

    Pozdrowienia
    W.

  • 5. Data: 2005-01-13 17:08:26
    Od: Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl>

    vito wrote:

    > Jakie jeszcze konwencje, umowy miedzynarodowe itp obowiazuja poza
    > bernenska w Polsce? Zwlaszcza umowy z USA?

    Jeśli chodzi o prawo autorskie, oczywiście?

    Z tego co wiem, obowiązuje jedynie ta wymieniona konwencja berneńska w
    redakcji rzymskiej z 1928 roku. Została ona ratyfikowana przez USA w 1987.

    Istnieje jeszcze coś takiego jak "Traktat o stosunkach handlowych i
    gospodarczych między Rzecząpospolitą Polską a Stanami Zjednoczonymi
    Ameryki, sporządzony w Waszyngtonie dnia 21 marca 1990 r." wraz z aneksem z
    2004, ale nic na interesujący Cię temat w nim nie ma.

    --
    Grzegorz Borek