  • 1. Data: 2005-01-12 21:28:56
    Temat: Rejestr licencjonowanych detektywów
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Rejestr licencjonowanych detektywów jest z mocy prawa jawny. Czy mogę sobie
    pójść i przejrzeć wszystkie wpisy, czy udostępnią mi tylko jakiś konkretny o
    który poproszę?

    To samo z innymi rejestrami, czy mogę sobie iść do urzędu gminy i szukać
    bliżej nieokreślonego przedsiębiorcy ?

    Czy rejestr przedsiębiorców zarejestrowanych w gminach jest scentralizowany?
    Czy mogę udając się do dowolnego urzędu gminy poszukać przedsiębiorcy
    zarejestrowanego w drugim końcu Polski ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 2. Data: 2005-01-13 20:42:25
    Temat: Re: Rejestr licencjonowanych detektywów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2005, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
    [...]
    >+ To samo z innymi rejestrami, czy mogę sobie iść do urzędu gminy i szukać
    >+ bliżej nieokreślonego przedsiębiorcy ?

    IMO tak.

    >+ Czy rejestr przedsiębiorców zarejestrowanych w gminach jest scentralizowany?

    Nie.
    Rejestry są dwa: sądowy (KRS) i ewidencje działalności.
    EDG nie są scentralizowane.
    Osoby *fizyczne* mogą się wpisać (wg własnego uznania) do EDG
    lub do KRS - jednak wpis do EDG to 100 zł (a zmiana 50 zł) zaś
    do KRS coś z 1000 zł.

    >+ Czy mogę udając się do dowolnego urzędu gminy poszukać przedsiębiorcy
    >+ zarejestrowanego w drugim końcu Polski ?

    IMO ci się nie uda :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-14 06:47:03
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    > jednak wpis do EDG to 100 zł (a zmiana 50 zł) zaś

    np. Rada Miasta Warszawy zwolniła z opłat wpisy i modyfikacje w EDG, ale to
    indywidualne zwolnienia;
    w innych gminach może być inaczej.

    > do KRS coś z 1000 zł.

    owszem, dokładnie nie wiem.