  • 21. Data: 2005-03-06 07:53:43
    Temat: Re: Pracodawca: umowa o prace potem aneks potem umowa zlecenie
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako Artur Ch. w
    wiadomości <news:blbuit5vw7cf$.dlg@elektro-instal.com> wyjaśniam co
    następuje:

    > Przecież miał umowę o pracę na czas określony, który to
    > minął więc umowa o pracę po prostu wygasła.

    A jeśli sąd uzna, że to zlecenie jest umową o pracę - to jaki tryb jej
    rozwiązania przyjmiemy? Obawiam się, że na gruncie ustawy o
    "rozwiązywaniu z niedotyczących" pracodawca może oberwać. Praktycznie ta
    ustawa zawsze godzi w pracodawcę.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 22. Data: 2005-03-06 07:59:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako Artur Ch. w
    wiadomości <news:1ik49u9lku02q$.dlg@elektro-instal.com> wyjaśniam co
    następuje:

    > Zawarto typową umowę o pracę na czas określony.
    > Okres na który ją zawarto dobiegł końca. Umowa wygasła. Koniec kropka.
    > Następnie zaproponowano pytającemu wykonanie zlecenia na umowę, na co się
    > zgodził,

    Naprawdę masz takie doświadczenie, żeby twierdzić, że taki rozwój
    wypadków przed sądem doprowadzi do takich wniosków?
    To ja Ci powiem jak to wygląda procesowo: expracownik twierdzi, że była
    umowa o pracę, następnie miał zlecenie "bez papierów". Heh to nawet
    gorzej gdyby miał tę umowę, bo to oznacza, że defacto miał umowę o pracę
    - bez papierów, a pracodawca nie dopełnił obowiązku potwierdzenia
    warunków umowy o pracę.
    Są świadkowie - na okoliczość wykonywania pracy, wychodzenia z domu,
    przynoszenia pieniędzy? To nawet nie ważne czy to "zlecenie" było
    identyczne z pracą czy nie.
    Dostanie odszkodowanie z art. 59 kp, być może nawet odprawę.

  • 23. Data: 2005-03-06 08:01:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako witek w
    wiadomości <news:d0e92o$l5e$1@inews.gazeta.pl> wyjaśniam co następuje:

    > wykonuje identyczną pracę co do tej pory i na
    > dodatek na umowę o pracę, a teraz nagle dowiaduje się, że ta kolejna to
    > nie umowa o pracę.

    Ta kolejna umowa to po prostu umowa o pracę. Żadnego zlecenia nie było.

  • 24. Data: 2005-03-06 08:40:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako Olgierd w
    wiadomości <news:yh19fuehdef5$.dlg@olgierd.gov.pl> wyjaśniam co
    następuje:

    > Ta kolejna umowa to po prostu umowa o pracę. Żadnego zlecenia nie było.

    Uzmysłowiłem sobie jeszcze jedno - jeśli dwie pierwsze umowy o pracę
    zawarto po 1 maja 2004 r. to ta trzecia umowa jest na czas nieokreślony.

  • 25. Data: 2005-03-06 08:51:21
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 mar o godzinie 09:40, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

> [...]

    Przecież *nie było* kolejnej umowy.

    > Uzmysłowiłem sobie jeszcze jedno - jeśli dwie pierwsze umowy o pracę
    > zawarto po 1 maja 2004 r. to ta trzecia umowa jest na czas nieokreślony.

    *Nie było* trzeciej umowy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 26. Data: 2005-03-06 11:30:27
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Artur Ch. napisał(a):
    > Przecież *nie było* kolejnej umowy.

    Jak to nie było?

    KG

  • 27. Data: 2005-03-06 13:06:05
    Od: "FigoFago" <f...@p...fm>

    Dzieki ze wszyscy mi pomagacie , dja rozjasnienia dodam:
    po umowie i aneksie do niej , niebylo mi nic przedstawione na papierze -
    zadnej umowy , jedyny dowod to przelew bankowy tytulowany jako umowa
    zlecenie

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2005-03-06 13:10:23
    Od: "FigoFago" <f...@p...fm>

    moj kolega mial taka sama sytuacje z tym ze to byl jego pierwszy pracodawca
    i pracowal krocej niz pol roku , dwie umowy o prace potem zlecenie i
    zwolnienie.
    czy to jakas nagminna praktyka pracodawcow?
    powiedzcie mi prosze za jaki okres wypowiedzenia nalezy sie odszkodowanie w
    moim i w jego przypadku.

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2005-03-06 13:21:38
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Tak napisał pytający:
> [...]

    Czy teraz wystarczy by uznać że *żadnej* umowy nie zawarto?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 30. Data: 2005-03-06 13:23:18
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 mar o godzinie 14:10, na pl.soc.prawo, FigoFago napisał(a):

    > powiedzcie mi prosze za jaki okres wypowiedzenia nalezy sie odszkodowanie w
    > moim i w jego przypadku.

    MSPPANC

    Żałosne :(

    --