  • 1. Data: 2005-03-05 14:35:04
    Temat: Pracodawca: umowa o prace potem aneks potem umowa zlecenie
    Od: "FigoFago" <f...@p...fm>

    Czy moze ktos z was udzielic mi wskazowek , czy warto isc do sądu z
    pracodawca krory zastosowal taki trik:
    umowa o prace na 3 miesiace , potem aneks ktory przedluzyl ja o kolejne 3
    miesiace , potem 6 dniowa przerwa i umowa zlecenie (nic niepodpisywalem ,
    niewidzialem zadnej umowy , wpajal mi tylko ze od teraz robie na umowie
    zleceniu) po czym zwolnil mnie.

    czy jest sens robic cos z tym? czy wszystko z jego strony bylo zgodne z
    kodeksem pracy? od poczatku do konca wykonywalem ten sam rodzaj pracy , w
    tych samych warunkach caly czas w siedzibie firmy.

    Figo

  • 2. Data: 2005-03-05 14:42:16
    Od: "FigoFago" <f...@p...fm>

    dla wyjasnienia dodam umowa na czas okreslony na 3 miesiace , po 3
    miesiacach aneks ze przedluzamy na nastepne 3 miesiace , po czym skierowal
    mnie na "przerwe w pracy" i kazal sie stawic po 6 dniach , po czym
    pracowalem jeszcze 5 tygodni a wynagrodzenie odbieralem jako umowa zlecenie
    i zostalem wyrzucony bez slowa.

    dziekuje za wszelkie podpowiedzi

  • 3. Data: 2005-03-05 14:54:27
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W nawiązaniu do wypowiedzi osoby podpisującej się jako FigoFago w
    wiadomości <news:d0cg3n$1cd$1@atlantis.news.tpi.pl> wyjaśniam co
    następuje:

    > zy wszystko z jego strony bylo zgodne z
    > kodeksem pracy? od poczatku do konca wykonywalem ten sam rodzaj pracy , w
    > tych samych warunkach caly czas w siedzibie firmy.

    Rzecz jasna możesz złożyć pozew o ustalenie stosunku pracy za okres
    kiedy formalnie miałeś zlecenie. Równocześnie możesz wnosić o odprawę
    (jeśli spełniasz warunki) oraz wynagrodzenie za niezachowanie okresu
    wypowiedzenia (bo pracodawca na bank nie zachował tego okresu).

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 4. Data: 2005-03-05 15:27:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    FigoFago wrote:
> [...]
    > mnie na "przerwe w pracy" i kazal sie stawic po 6 dniach , po czym
    > pracowalem jeszcze 5 tygodni a wynagrodzenie odbieralem jako umowa zlecenie

    Możesz się pofatygować do sądu pracy. Sprawę raczej wygrasz.
    te 5 tygodni zostanie uznane jako umowa o praca, dostaniesz odprawę za
    zwolnienie.
    Zwolnić cię prawo miał, ale pewne warunki obowiązują obie strony.

  • 5. Data: 2005-03-05 15:49:30
    Od: "FigoFago" <f...@p...fm>

    > Rzecz jasna możesz złożyć pozew o ustalenie stosunku pracy za okres
    > kiedy formalnie miałeś zlecenie.

    czyzby powinna byc to umowa na czas nieokreslony?

    Równocześnie możesz wnosić o odprawę
    > (jeśli spełniasz warunki)

    mozesz napisac jakie to sa warunki?

    oraz wynagrodzenie za niezachowanie okresu
    > wypowiedzenia (bo pracodawca na bank nie zachował tego okresu)

    Wielkie Dzieki

    pozdrawiam
    Figo

  • 6. Data: 2005-03-05 15:52:53
    Od: "FigoFago" <f...@p...fm>

    > Możesz się pofatygować do sądu pracy.

    Ile to moze trwac? pracodwca z okolic Warszawy

    Sprawę raczej wygrasz.

    Mozesz napisac jaka linie obrony przyjmuja zwykle "tacy" pracodawcy

    > te 5 tygodni zostanie uznane jako umowa o praca, dostaniesz odprawę za
    > zwolnienie.

    Bardzo Ci dziekuje , dodam ze dziwna byla ta sytuacja ale po tym co piszecie
    jestem dobrej mysli

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-03-05 16:03:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    FigoFago wrote:

    > Mozesz napisac jaka linie obrony przyjmuja zwykle "tacy" pracodawcy

    Bardzo prosto.
    "Jak mi tu któryś w sądzie powie, że on tu pracował, to może się
    pożegnać z pracą."
    A w sądzie powie, że zlecił ci zupełnie inną robotę na umowę zlecenie
    jeszcze, tylko umowę księgowa gdzieś zgubiła i, że nic więcej ci się nie
    należy i rozstaliście się grzecznie za uściskiem dłoni, że on jest z
    ciebie zadowolony, ale nie ma dla ciebie więcej pracy, a ty go chcesz
    wrobić.

  • 8. Data: 2005-03-05 16:51:09
    Od: "FigoFago" <f...@p...fm>

    > A w sądzie powie, że zlecił ci zupełnie inną robotę na umowę zlecenie

    to mu nieprzejdzie , w prosty sposob udowodnie ze wszystko bylo tak jak
    wczesniej przy umowie o prace

    jestem dobrej mysli

    wielkie dzieki

  • 9. Data: 2005-03-06 04:23:31
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 mar o godzinie 15:54, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > (jeśli spełniasz warunki) oraz wynagrodzenie za niezachowanie okresu
    > wypowiedzenia (bo pracodawca na bank nie zachował tego okresu).

    Pierwsza sprawa, to taka że żądne odprawy mu nie przysługują - bo i na
    jakiej podstawie? Przecież miał umowę o pracę na czas określony, który to
    minął więc umowa o pracę po prostu wygasła.
    Inna sprawa że po pierwszej umowie o pracę nie powinni stosować aneksu
    tylko kolejną umowę o pracę, ale to w sumie nie aż takie straszne
    przestępstwo.
    A fakt iż po wygaśnięciu drugiej umowy o pracę otrzymał umowę zlecenie - to
    świadczy tylko o tym że zleceniodawca miał dla niego zajęcie i zlecił mu
    je. Żadne przestępstwo.
    Dziwi mnie że pytający przyjął zlecenie bez umowy. O czym to świadczy?
    Pytający działał już z myślą iż robi "na czarno", bez oskładkowania umowy,
    bez odprowadzania podatku?

    Nie widzę zasadności wnoszenia sprawy do sądu.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-03-06 04:30:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur Ch. wrote:

    > Nie widzę zasadności wnoszenia sprawy do sądu.

    chodzi o to, że to ostatnie nie było umową zleceniem.
    Miało identyczny charakter jak dwie poprzednie umowy o pracę i sąd pracy
    winien to ustalić. W takim wypadku odprawa za zwolnienie jak najbardziej
    mu się należy.