  • 11. Data: 2003-11-05 14:10:08
    Temat: Re: Pracodawca - Internet
    Od: "Marek Budziszewski" <a...@l...eu.org>

    >Przed "bezmózgim klikaczem" jakiego obraz tu przedstawiasz żadne procedury
    nie
    >uchronią.
    Chyba nie o to chodzi.
    są strony (lub urle do nich) których nazwa wskazuje na inna zawartość niż
    faktyczna.
    np. www.banki.pl -> głupi ten kto myśli że jest tam poruszany temat o
    bankach
    a wpisałeś kiedyś www.googl.pl ?
    Takich stron pułapek są tysiące.

    > Ale wracając do tematu, nadal nie widzę problemu. Nawet korzystając z MSIE
    bez
    > "dodatków" moża "bezpiecznie" przeglądać sieć. Ja np używam google do
    początku
    > jego istnienia praktycznie codziennie,a nieraz kilka godzien dziennie, a
    nie
    > przypominam sobie przypadków o jakich piszesz. Zwłaszcza, że wiekszość
    stron
    > można wyciagnąc z cache na google, więc requesty i tak idą właśnie tam.
    Ta.. i życie byłoby piękne. Nie zawsze google starcza. Są szczególne wypadki
    kiedy korzystam z innych. Przykład: rozwalił się system plików na dysku, na
    którym było kilkaset MB danych niezbędnych do pracy (archiwa systemów, logi
    wydruki, zbiory księgowe, software napisany przez siebie itp.) poszukiwałem
    w necie co by to uratowało. niestety wszystko komercyjne, na zakup czegoś
    takiego nie ma żadnych szans. wysyłanie tysiąc pism, rozpatrywanie przez rok
    lub dłużej, od roku do tej pory o zgodę na putty'ego nie możemy sie
    doprosić) a mnie było to potrzebne jak najszybciej. Tak, więc
    astalavista.box.sk i poszukiwanie rozwiązania. A stamtąd to już tylko krok
    od szansy na trafienie xxx.

    > Nie sądzę, aby był soft blokujący 100% takich stron, które powstają jak
    grzyby
    > po deszczu. Może nawet macie coś takiego, a szef wyrywkowo przegląda to co
    > przeszło.
    na 100% na pewno nie ma. Kiedyś (rok temu) blokada tych stron była i był
    spokój, później ja znieśli, dlaczego? - nie wiem.

    Apropos bystrości umysłu "tych na górze".
    Net mamy poprzez proxy, do którego należy się zalogować po uruchomieniu
    przeglądarki.
    Po 5 min nieaktywności sesja wygasa i trzeba logować się od nowa.
    Hasło jest za każdym razem generowane (MD5), więc jest to trochę uciążliwe.
    Tak, więc robiło się tak, że otwierało się stronkę która odswiezała się sama
    np. co minute (np. konto mail'owe na jakiejś stronie). i człowiek miał
    spokój - zalogował się rano, wrócił do pokoju po trzech godzinach i mógł bez
    problemu coś sprawdzić.
    A na to facet przynosi mi log w którym na pierwszym miejscu jest ta strona i
    którą niby otwierałem powiedzmy 500 razy w ciągu dnia i mojego tłumaczenia
    nie dopuszcza. jego zdaniem musiałem tyle razy kliknąć myszką. Więc sam
    widzisz.

    A... Cóż. I dlatego też jak pisałem wyżej od jakiegoś czasu mam stałe łącze
    w domu. Tylko wkurza mnie że coś co jest mi potrzebne w pracy to szukam tego
    w domu. I dlatego się pytałem czy zaglądanie co pracownik przegląda jest w
    zgodzie z prawem. jeśli tak to trudno.

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2003-11-05 14:50:55
    Od: p...@p...onet.pl

    > Mnie nie wyskakują, a siedze w internecie praktycznie cały dzień. Może
    > dlatego, że "te" strony wiedzą, że jestem kobietą;)))

    A ja koleżance proponuje wpisac www.onet.pl i np. odszukac popularny program
    WinZip lub Rar i sciągnąc go z np. 4 pierwszych odszukanych linków ciekawe
    jakie będą efekty.

  • 13. Data: 2003-11-05 15:07:09
    Od: "MSP" <m...@g...pl>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...

> [...]
    program
    > WinZip lub Rar i sciągnąc go z np. 4 pierwszych odszukanych linków ciekawe

    Oki, sprawdziłam-poddaje się:))) rzeczywiście. Tylko dziwne, że u niego
    ciągle się otwierają, no, może dlatego, ze otwieram tylko stałe strony...
    Jestem księgową, nie informatykiem-ale chyba można w ustawieniach zaznaczyć,
    ze określone strony mają sie nie otwierać???;)))

    MSP

  • 14. Data: 2003-11-05 15:14:54
    Od: "Marek Budziszewski" <a...@l...eu.org>

    > Oki, sprawdziłam-poddaje się:))) rzeczywiście. Tylko dziwne, że u niego
    > ciągle się otwierają, no, może dlatego, ze otwieram tylko stałe strony...
    Nie ciągle. Napisałem że raz na 20 razy. ale te strony na onecie trochę
    podnoszą to statystykę.
    > Jestem księgową, nie informatykiem-ale chyba można w ustawieniach
    zaznaczyć,
    > ze określone strony mają sie nie otwierać???;)))
    Niestety jak pisałem wyżej nie można (w moim przypadku)

    Pozdrawiam
    MB

  • 15. Data: 2003-11-05 15:21:59
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

> [...]
    > Jestem nowy na tej grupie, więc proszę o wyrozumiałość.
    > Mam taki problem.
    > Pracodawca udostępnia internet poprzez proxy.
    > Z internetu głównie korzystam żeby wyszukać jakichś informacji o
    programach,
    > oracle'u lub dokumentacji i rozwiązań software'owych, ogólnie dość
    szerokie
    > spectrum przeszukiwań. Przeglądając przeszukiwarki, chąc nie chcąc trafia
    > się (powiedzmy raz na 20 razy) poprzez okienka popupowe na strony "xxx". I
    > co z tego że zaraz to się zamknie jak na jej miejsce potrafi wyskoczyć

    Zainstaluj sobie googlowy popup blocker. Bardzo skuteczny.

  • 16. Data: 2003-11-05 15:23:50
    Od: "Marek Budziszewski" <a...@l...eu.org>

    > Zainstaluj sobie googlowy popup blocker. Bardzo skuteczny.
    Jak pisałem wyżej - nie moge. zakaz instalowania jakiegokolwiek
    oprogramowania shareware lub freeware.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 17. Data: 2003-11-05 15:26:57
    Od: Piotr Zet <a...@...sygnaturce>

    Recently Marek Budziszewski wrote:
    > Jak pisałem wyżej - nie moge. zakaz instalowania jakiegokolwiek
    > oprogramowania shareware lub freeware.

    Interesujące, bo crackować jak widać można...

    --
    Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
    "It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

  • 18. Data: 2003-11-05 15:31:30
    Od: "Marek Budziszewski" <a...@l...eu.org>

    > Interesujące, bo crackować jak widać można...
    eee.... tam chodziło o sytuacje wyjątkową do jednorazowego użytku (w
    dodatku niezbędną).
    Zainstalowałem, naprawiłem i zmazałem.
    a tu chodzi o normalne użytkowanie. Na dłuższą metę niestety nie mogę.
    Co jakiś czas są kontrole.

    Pozdrawiam
    MB

  • 19. Data: 2003-11-12 03:55:39
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Wed, 05 Nov 2003 12:23:53 +0100, Marek Budziszewski wrote:
    [ciach]
> [...]
    > trafia się (powiedzmy raz na 20 razy) poprzez okienka popupowe na strony
    > "xxx". I co z tego że zaraz to się zamknie jak na jej miejsce potrafi
    [ciach]

    tak od strony technicznej: używaj normalnej przeglądarki, np mozilli albo
    opery, ustaw blokowanie samoczynnie wyskakujących popupów (w mozilli jest
    to chyba domyślnie), nie będziesz miał problemu.

    pozdrav

    maHo

    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl gg://1612670
    jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org icq://136281200

  • 20. Data: 2003-11-12 04:00:54
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Wed, 05 Nov 2003 16:31:30 +0100, Marek Budziszewski wrote:
    [ciach]
    > Zainstalowałem, naprawiłem i zmazałem. a tu chodzi o normalne
    > użytkowanie. Na dłuższą metę niestety nie mogę. Co jakiś czas są
> [...]

    a chociaż podali motywację takiego idiotycznego IMHO zakazu?.

    i czemu nie można mozilli?.

    pozdrav

    maHo
    --
    lukasz shift-2 mach.com.pl,http://www.lukasz.mach.com.pl gg://1612670
    jabber://m...@j...org jabber://m...@j...org icq://136281200
    -->Like the knowledge of your own being, the sietch forms a firm base from which
    you move out into the world and into the universe.(-Fremen Teaching)