  • 1. Data: 2003-11-05 11:18:28
    Temat: Ciąża a zwolnienie z pracy
    Od: "Jan Kowalski" <j...@g...SKASUJ.TO.pl>

    Z tego co wiem po upływie 3 miesiąca ciąży nie można zwolnić
    kobiety z pracy.

    A co jeżeli chciałoby się poinformować uczciwie pracodawcę
    przed tym terminem - powiedzmy w 2 miesiącu ciąży?

    Czy może on zwolnić kobietę z miejsca czy może
    doliczając miesiąc (lub mniej - 2 tygodnie wypowiedzenia)
    nie będzie to możliwe ? Jednym słowem który termin jest ważniejszy
    data wypisania wypowiedzenia czy data faktycznego zakończenia pracy?

    Proszę kobiety o odpowiedź.
    Jakie macie w tej dziedzinie doświadczenia z pracodawcami.

    Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi!

  • 2. Data: 2003-11-05 17:44:46
    Temat: Re: Ciąża a zwolnienie z pracy
    Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl>

    Wed, 5 Nov 2003 11:18:28 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, *Jan Kowalski*
    napisał(a):

    > Proszę kobiety o odpowiedź.
    > Jakie macie w tej dziedzinie doświadczenia z pracodawcami.

    Nie mam w tej dziedzinie doświadczenia, ale zapewniam Cię, że pracodawca
    nie może zwolnić kobiety już od chwili zajścia w ciążę...Tylko, że lekarz
    tak wcześnie jeszcze nie rozpozna ciąży, a ważne jest zaświadczenie
    lekarskie.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaja

  • 4. Data: 2003-11-05 19:54:50
    Od: "Jan Kowalski" <j...@g...WYTNIJ.pl>

    Uzupełnienie do mojego wcześniejszego postu. Moja żona ma umowę na czas
    określony (pracuje prawie rok), której rozwiązanie następuje po 3 miesiącu
    ciąży. Czy jeśli powie pracodawcy w drugim miesiącu ciąży, ze zostanie mamą
    może ją zwolnić za wypowiedzeniem (2 tygodnie)przed rozwiązaniem umowy?
    Dziękuję serdecznie za odpowiedź.

  • 5. Data: 2003-11-06 16:58:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie może jej zwolnić, ale może nie przedłużyć umowy.