  • 31. Data: 2012-08-16 17:16:03
    Temat: Re: Pozew od stowarzyszenia "Executio Iuris
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-16 16:24, Andrzej Lawa pisze:
    > No widzisz. Tak samo można argumentować, że nie ma sposobu na uniknięcie
    > zapłacenia faktury sprzed 20 lat jeśli nie trzymałeś tyle czasu
    > pokwitowania, bo sąd przyklepał wyrok nakazowy bo ktoś zapomniał
    > podnieść zarzut przedawnienia.

    Widzę w tym jednak zupełnie inny stopień trudności sprawy.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2012-08-16 17:30:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mentor wrote:

    > Ale pozew nie zostal zlozony.
    > Oni domagaja sie kasy z tytulu zastepstwa procesowego w zamian z
    > odstapienie od wniesienia pozwu.
    >
    > Właśnie, że został złożony pozew do S.O. w Warszawie wydział O.K. i K.
    > W pozwie żądają o uznanie punktu regulaminu jako niedozwolonego i 720zł
    > zastępstwa.
    > Wcześniej nikt z tej fundacji jak również sam pełnomocnik nie
    > kontaktował się w tej
    > ani w żadnej innej sprawie z firmą. Gdyby przesłali informacje o
    > niezgodności tego punktu
    > zostałby zapewne poprawiony. Itak zawsze spory są rozstrzygane na
> [...]

    no to pogadajcie z jakas papuga jak sie z tego wybronic najmniejszym
    kosztem.

  • 33. Data: 2012-08-16 21:29:15
    Od: Daniel Pyra <d...@g...spamik.be.pl>

    W dniu 16.08.2012 00:10, Andrzej Lawa pisze:

    > A czy może zwróciłeś na to uwagę osobie odpowiedzialnej bez domagania
    > się haraczu, hmm?

    Ja się w to nie bawię, aczkolwiek jak ktoś nie potrafi bez pewnego
    rodzaju cwaniakowania prowadzić biznesu, cóż... Jako dziecko wierzyłem w
    "niewiedzę" sprzedawców, teraz wierzę w lenistwo i złą wolę.

    > Poza tym nie za bardzo widzę sprzeczność tego zapisu z ustawą bez
    > sprawdzenia, jak by to wyglądało w praktyce.

    Skoro jest to grupa o prawie, to wskażę dwie klauzule wpisane już do
    rejestru klauzul niedozwolonych: 2501, 2514.
    Szanuję Twoje zdanie, ale czy uważasz, że klient może reklamować np.
    niezgodność towaru z umową w sytuacji, gdy opakowanie zostało potargane
    lub poplamione w trakcie transportu...?

    > Opakowanie też jest częścią towaru i
    > jeśli jest całkiem zdemolowane, trochę ciężko "odstąpić od umowy"
    > zgodnie z wiadomą ustawą. Pamiętaj, że wszelkie zmiany zwracanego
    > przedmiotu umowy muszą być _konieczne_ w ramach zwykłego zarządu. A nie
    > wynikać z niedbałości.
    >
    > No i trochę wyrwałeś z kontekstu - skąd mam wiedzieć, czy ten regulamin
    > nie rozszerza możliwości zwrotu także na zakupy dokonywane przez firmy?

    Nie, dotyczy wyłącznie konsumentów, nie cytowałem, ale to wynika z
    poprzedniego paragrafu regulaminu.

    > Otwierając to opakowanie umiejętnie. Z reguły jest to dość łatwe.

    Z reguły - nie bardzo...

    Pozdr.!
    (D)

  • 34. Data: 2012-08-16 22:48:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.08.2012 21:29, Daniel Pyra pisze:

    > Ja się w to nie bawię, aczkolwiek jak ktoś nie potrafi bez pewnego
    > rodzaju cwaniakowania prowadzić biznesu, cóż... Jako dziecko wierzyłem w
    > "niewiedzę" sprzedawców, teraz wierzę w lenistwo i złą wolę.

    Ja nie jestem religijny, więc nie wierzę na ślepo tylko wolę się upewnić ;->

> [...]
    > Szanuję Twoje zdanie, ale czy uważasz, że klient może reklamować np.
    > niezgodność towaru z umową w sytuacji, gdy opakowanie zostało potargane

    Primo: tam było o niezgodności czy o zwrocie w 10 dni "bo tak", hmm?
    Wyrwałeś z kontekstu i nie jest to jasne.

    Secundo: uważasz, że jak zwracasz coś z powodu niezgodności z umową, to
    masz prawo to coś dodatkowo dewastować?

    [ciach]

    > Z reguły - nie bardzo...

    No to wiać ja jestem jakiś wybitnie uzdolniony ;->

  • 35. Data: 2012-08-16 23:15:37
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    Art. 101 KPC

    Tylko nie wiem, czy tutaj KPC ma zastosowanie.

  • 36. Data: 2012-08-17 09:57:39
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-08-16 23:15, Jasio pisze:
    > Art. 101 KPC

    OP, i to jest dobra podpowiedź, o ile nie złożyłeś dotychczas odpowiedzi
    na pozew, to należy rzeczywiście iść tą drogą

    > Tylko nie wiem, czy tutaj KPC ma zastosowanie.

    Ma, to jest postępowanie regulowane kpc. art 479[36] do [45]

    Przy okazji polecam uwadze niektórych dyskutantów treść art 479[40]
    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 37. Data: 2012-08-17 10:49:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Aug 2012, Daniel Pyra wrote:

    > Skoro jest to grupa o prawie, to wskażę dwie klauzule wpisane już do rejestru
    > klauzul niedozwolonych: 2501,

    "zwrotowi nie podlegają kosmetyki", jakoś nie widzę związku. Objaśnisz?

    > 2514.
    > Szanuję Twoje zdanie, ale czy uważasz, że klient może reklamować np.
    > niezgodność towaru z umową w sytuacji, gdy opakowanie zostało potargane
    > lub poplamione w trakcie transportu...?

    Powoli.
    I na wsparcie reklamacji dot. niezgodności z umową przytaczasz
    wpis 2514, najwyraźniej dotyczący odstąpienia bez podania przyczyn?
    Co ma jedno do drugiego?

    Przecież W TYM leży clou problemu, którego przyczepił się
    "naciągacz na koszty".
    Rzeczywiscie, przytoczony przez wątkotwórcę zapis regulaminu
    jest nieprawidłowy, nie sposób się nie zgodzić, robi to samo
    co Ty wyżej ;) - stosuje przepisy dot. zwrotu bez podania przyczyny
    do przypadku niezgodności z umową.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2012-08-17 11:06:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Aug 2012, Jasio wrote:

    > Art. 101 KPC

    Ciekawostka, ale to dawałoby tylko prawo do żądania kosztów wystawienia
    swojego adwokata.
    Czyli należy wziąć swojego adwokata, który im napisze, że żądanie
    zostało w sposób oczywisty uznane, i należy się zwrot kosztów
    w wysokości 720 zł, co pozwany potrąca z roszczenia powoda :P

    Dobrze mi wychodzi?

    Nie widać przepisu, stwierdzającego, że zwrot kosztów nie należy się
    powodowi, jeśli pozwany [..i tu dalsza treść 101 KPC]
    Swoją drogą, IMVHO niedopatrzenie, wynikłe z nieprzewidzenia przez
    tworców KPC możliwości występowania w imieniu "nikogo" i z automatu,
    jak przy omawianych przepisach konsumenckich (których przy pisaniu
    KPC w takiej formie nie było).
    Podobnie jak z tzw. "ekoterrorystami".

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2012-08-17 12:00:57
    Od: "Mentor" <m...@g...pl>

> [...]

    jest nieprawidłowy, nie sposób się nie zgodzić, robi to samo
    co Ty wyżej ;) - stosuje przepisy dot. zwrotu bez podania przyczyny

    Nie całkiem jest tak jak piszesz, owszem w pkt. 15 spornego regulaminu
    sklep pisze o stosowaniu przepisów dotyczący odstąpienia bez podania
    przyczyn
    w stosunku do reklamacji dot. niezgodności z umową.
    Ale w tym samym regulaminie w pkt 10 stało że
    "W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem
    określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu
    realizacji naszych zobowiązań, należy odesłać na koszt firmy XYZ na
    adres siedziby XYZ".
    A pełnomocnik stowarzyszenia "Executio Iuris" domaga się 720 zł. i uznania
    za niezgodny
    z powodu że niby pkt. 15 zmusza klientów do odsyłania niezgodnego towaru na
    własny
    koszt co z pkt 10 jasno wynika że sklep niestosował takich praktyk.

  • 40. Data: 2012-08-17 12:28:19
    Od: maruda <m...@n...com>

> [...]
    > tworców KPC możliwości występowania w imieniu "nikogo" i z automatu,
    > jak przy omawianych przepisach konsumenckich (których przy pisaniu

    No zara... ale czy zwrot kosztów tamtej hienie przypadkiem nie należy
    się wyłącznie na podstawie postanowienia sądu (czy innej "ugody")?

    Czy na obecnym etapie żądanie ma jakiekolwiek podstawy?

    To jest coś w stylu "napracowałem się, żeby ci dokopać jak byłeś na moim
    trawniku, ale ty w międzyczasie odszedłeś, to zwróć mi za fatygę"

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.