    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew jaki napisałem do sadu pracy - co o tym myslicie
    Date: Fri, 15 Apr 2005 09:18:40 +0200

    Maciek napisał(a):

    > a to nie jest tak ze wg poprzedniego kodeksu pracy tak sie liczylo i
    > skoro to jest z tamtej daty ta w ten sposób trzeba liczyć ?

    Ten kodeks pracy jest pierwszym kodeksem pracy obowiązującym w Polsce.
    Zapewne chodzi ci o pierwszy urlop, który sie liczy nieco inaczej. Ale
    to nie zmienienia zasady ze urlopy liczy sie według lat kalendarzowych.

    > Ok, mam zamiar rozbic nawet na poszczegolne dni i dostarczyc osobno

    Wynagrodzenie zazwyczaj jest płatne miesięcznie, więc tak trzeba go
    zadąć i od każdej raty miesięcznej żadac odsetek.
    Co do wynagrodzenia za godzin nadliczbowe to kwestia jaki był okres
    rozliczeniowy czasu pracy w firmie. Trzeba go żądać za takie okresy.

    > no ok ale nie zostal okres wypowiedzenia zachowany za ktory wlasnie taka
    > pensja powinna byc wylacona

    To nie zmienia faktu, że nie byłeś w styczniu pracownikiem a więc nie
    przysługuje ci roszczenie o wynagrodzenie za ten okres. zamiast tego
    jest roszczenie o niezgodne z prawem rozwiaznie umowy o pracę
    (odszkodowanie).

    Jęsli wyraziłeś zgodę na potrącanie pożyczki z wynagrodzenia to nie
    możesz go żądać. Możesz żądać wykonania umowy związanej z motocyklem
    (wydanie ?, wada prawna motocykla ?). Za mało konkretów.
    Jęsli nie wyraziłeś zgody na potrącanie wynagrodzenia to możesz go żądać.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam