    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew jaki napisałem do sadu pracy - co o tym myslicie
    Date: Thu, 14 Apr 2005 23:40:17 +0200

    Maciek napisał(a):

> [...]
    > Pewna firma z Bydgoszczy
    >
    > Wartość przedmiotu sporu: 67 995 zł
    >
    > POZEW
    > O ustalenie stosunku pracy, wydania świadectwa pracy, zapłaty zaległych
    > świadczeń.
    >
    > Wnoszę o:
    >
    > 1. Ustalenie istnienia stosunku pracy między powodem a stroną pozwaną w
    > okresie od 03.04.2002 do 30.12.2005 w pełnym wymiarze godzin na
    > stanowisku: informatyk ? programista, wdrożeniowiec ? konsultant
    > zintegrowanego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem.
    > 2. Nakazanie stronie pozwanej wydania świadectwa pracy za ww. okres.

    Wobec treści punktu drugiego punkt pierwszy jest zbędny i zostanie
    oddalony. Rozpoznając roszczenie o wydanie świadectwa pracy sąd
    przesłankowo będzie musiał ustalić istnienie i treść stosunku pracy.

    > 3. Zasądzenie od strony pozwanej na rzecz powoda:
    > - kwoty 4976 zł tytułem ekwiwalentu za niewykorzystany urlop
    > wypoczynkowy w wymiarze 20 dni nabyty za pierwszy rok pracy.
    > - kwoty 2986 zł tytułem ekwiwalentu za niewykorzystany urlop
    > wypoczynkowy w wymiarze 12 dni nabyty za drugi rok pracy.
    > - kwoty 4479 zł tytułem ekwiwalentu za niewykorzystany urlop
    > wypoczynkowy w wymiarze 18 dni nabyty w okresie 05.2004 ? 12.2004

    Urlop liczy sie zasadniczo według lat kalendarzowych, a nie lat pracy.
    Winno być więc raczej ekwiwalent za rok 2002, 2003, 2004.

    > - kwoty 20599 zł tytułem niewypłaconego wynagrodzenia (3500 zł netto za
    > miesiąc lipiec 2004) i premii (10 000 zł netto) za rozpoczęcie wdrożenia
    > w XXXXXXXX.
    > - kwoty 8903 zł tytułem niewypłaconych części wynagrodzenia za okres od
    > VII.2004 do XII.2004
    > - kwoty 20784 zł tytułem niewypłaconego wynagrodzenia za godziny
    > nadliczbowe i dodatku do nich w roku 2004 (151 nadgodzin 50%, 251
    > nadgodzin 100%)

    To wypadałoby rozbić na poszczególne miesiące.

    > - kwoty 5268 zł tytułem pensji za okres wypowiedzenia umowy tzn. styczeń
    > 2005

    Sam napisałeś że stosunek pracy trwał do 31 grudnia 2004 roku, więc nie
    ma wynagrodzenia za styczeń 2005.

    > 4. Nadanie wyrokowi rygoru natychmiastowej wykonalności.

    Brak jakiegokolwiek uzasadnienia rygoru natychmiastowej wykonalności.
    Ten punkt jest bezsensowny.

    > 5. wydanie wyroku zaocznego w sytuacji określonej w art. 339 §1 k.p.c.

    To jest zbędne. Strata papieru, Bez tego jeżeli zaistnieją okoliczności
    do wydania wyroku zaocznego sąd winien to zrobić z urzędu.

    > Świadkowie:
    > - pracownicy (byli i obecni) firmy POZWANEJ tzn. XXXXX
    > - pracownicy firmy XXXXXX w Bydgoszczy
    > - pracownicy firmy ?XXXXXXX w Bydgoszczy i firm z nią związanych XXXXXXXX
    > - pracownicy fimy XXXXXXXXX

    Podaj okoliczności na jakie mają zeznawać świadkowie.

    > Załączniki:
    > 1. Pismo otrzymane 04.01.2005 od pozwanego ? ?Rozliczenie?
    > 2. Email z dnia 20.01.2005 od pozwanego do pracowników firmy POZWANEJ
    >
    > Uzasadnienie:
    > Jestem informatykiem z wykształceniem wyższym, ukończyłem UMK w Toruniu
    > Wydział Matematyki i Informatyki na specjalności informatyka.

    Informatyk i problemy z kodowaniem :)

> [...]
    > poprzedzających 31.12.2004 pracowałem po 12h dziennie i przekroczyłem
    > już wszystkie normy czasu pracy, poinformowałem również pozwany że
    > zaplanowałem już sobie czas wolny trudno jest mi odwołać zaplanowane
    > czynności. Mimo tego pozwany nakazał mi przyjście do pracy i ponownie
    > zagroził automatycznym zwolnieniem. Z powodu ogólnego przepracowania i
    > dyskomfortu psychicznego nie przyszedłem do pracy dn. 31.12.2004. Tego
    > dnia pozwany poinformował mnie telefonicznie o moim zwolnieniu z pracy i
    > abym zwrócił służbowy telefon i laptopa (co uczyniłem 04.01.2005).

    Jeżeli był to rzeczywiście stosunek pracy możesz dodatkowo wystąpić o
    odszkodowanie z tytułu niezgodnego z prawem rozwiązania umowy o pracę
    (brak formy pisemnej). Co prawda jest po terminie, ale możesz złożyć
    wniosek o przywrócenie terminu wskazując, że nie zostałeś pouczony przez
    pracodawcę o terminie odwołania do sądu pracy.

    > Nie otrzymałem od pozwany nigdy umowy o pracę, ani nie wydał mi
    > świadectwa pracy za przepracowany okres u niego. W roku 2003 i 2004
    > zażądał ode mnie podpisania umów o dzieło z prawami autorskimi, umowy te
    > faktycznie nigdy nie miały miejsca (nie zostało wykonane dzieło, nie
    > została wypłacone za to wynagrodzenie), zostały przedstawione mi do
    > podpisania jedynie po to by pozwany zaoszczędził na podatku. Odpowiednie
    > oświadczenie w tej sprawie złożyłem już w US w Żninie.

    Rozumiem, że podpisywałeś umowy o działo. To niedobrze. A co do urzędu
    skarbowego to ja na ich miejscu oskarżyłbym cię o współudział w
    oszustwie podatkowym.

> [...]
    > pozwanego tzn. w okresie IV.2002 ? X.2003 w budynku firmy XXXXXXX (firma
    > pozwanego wdrażała tam program komputerowy), w XI.2003 do X.2004 biuro
    > firmy POZWANEJ w XI.2004 do XII.2004 w firmie XXXXXXXXX (wdrażałem tam
    > program firmy pozwanego). Moja praca głownie polegała na wykonywaniu
    > zadań otrzymanych od pozwanego w formie ustnej jak i pisemnej (email),
    > zadaniach te wykonywałem prawie zawsze pod jego kierunkiem i kontrolą.
    > W okresie pracy u pozwanego byłem 3 dni na urlopie w roku 2003, oraz 8
    > dni na ulopie w roku 2004, za pozostałą część urlopu nie dostałem

    To rozumiem, że jest uzasadnienie istnienia stosunku pracy.

> [...]
    > został zarejestrowany na jego firmę i miał być przerejestrowany na mnie
    > po spłaceniu pożyczki. Zwracałem pozwanemu pieniądze z każdej mojej
    > pensji ratami łącznie 9 390 zł netto jak również cała premię jaką
    > przyznał mi pozwany w kwocie 10 000 zł netto za wdrożenie w XXXXXXX
    > również została zaliczona na poczet spłaty pożyczki. Pozwany zgłosił
    > kradzież motocykla na policji (kończy się postępowanie), został mi on
    > odebrany przez Policję, należy mi się wiec zwrot pieniędzy które były
    > moją pensją a których to pozwany nie wypłacił mi.

    Tu coś kręcisz. Roszczenia tego nie było w pozwie. Jeśli kwitowałeś
    wynagrodzenia, których żądasz to też nie wygląda dobrze.

    > Prawie codziennie zostawałem w pracy dużo dłużej ? wynikało to z
    > terminów wykonania poleceń narzucanych przez POZWANEGO. Zdarzało się mi
    > pracować cały tydzień łącznie z sobotą i niedzielą od 9:00 do 22:00 a
    > nawet póĽniej i nie otrzymywałem żadnego wynagrodzenia ani dni wolnych
    > za tą pracę. Godziny w jakich pracowałem mogę udowodnić na podstawie
    > daty i czasu emaili służbowych, jakie odbierałem i wysyłałem w pracy
    > (ponad 4000 email tylko za rok 2004).
    > Nie został zachowany 1mc okres wypowiedzenia za ten okres nie otrzymałem
    > też wynagrodzenia.

    To uzasadnienie pracy w godzinach nadliczbowych ?!

    > Pozwany szkalował moją opinie i fałszywie mnie oskarżał po odejściu z
    > pracy czym podważał moją reputację zawodową jak i koleżeńską (dowód zał
    > 2. - email od pozwany do pracowników firmy XXXXXXt).

    To strata papieru, bez związku ze zgłoszonymi roszczeniami.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam