  • 1. Data: 2002-06-23 12:57:52
    Temat: Potrzebna porada, art 178a KK
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    w dniu jutrzejszym o godzinie 10:00 mam się stawić w KSP jako świadek a sprawie
    o art 178a KK. Czasu jak widać mam bardzo niewiele, na domiar złego dziś jestem
    do 23:00 w pracy i nie mam możliwości wyjścia z niej aby odwiedzić jakiegoś
    prawnika, dlatego proszę ewentualne osoby zainteresowane udzieleniem porady o
    kontakt pod mumer 501199898, kwestia zadośćuczynienia za takową do uzgodnienia.
    Dodame jeszcze, że mieszkam w stolicy.
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2002-06-23 13:10:58
    Temat: Re: Potrzebna porada, art 178a KK
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Coś Ty ,Przemek zmalował ,napisz.

    Użytkownik <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-06-23 13:17:48
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Coś Ty ,Przemek  zmalował ,napisz.

    Dużo do opowiadania, więc napiszę najbardziej obrazowo i krótko. Brałem udział
    w wypadku, jako poszkodowany, sprawca wypadku przejechał na czerwonym świetle
    uderzając w samochód X, który to w wyniku tego uderzenia wylądował na moim
    samochodzie. Przyjechała policja, wina sprawczyni była bezsporna, już mieliśmy
    się rozejść po spisaniu wszystkich oświadczeń i opisu policji, gdy pani
    zażyczyła sobie kontroli trzeźwości, no i niestety ku zdziwieniu policji i
    lekkiemu mojemu przekroczyłem magiczną cyfrę 0.5 promila.
    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2002-06-23 16:25:10
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Konieczna pomoc adwokata bo winowajca sie wywinie a bekniesz ty.
    Jeśli już odebrałeś wezwanie to na komendzie otwarcie powiedz ,
    że bez adwokata nie będziesz odpowiadał.W trakcie całego spisywania pani
    przez komórkę otrzymała poradę telefoniczną o badanie alkomatem.
    Nawet jak ona była sprawcą to bez adwokata ty będziesz sprawcą.Jeszcze nie
    wiesz jakie ona ma znajomości.ADWOKAT konieczny.

  • 5. Data: 2002-06-23 18:30:24
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nawet jak ona była sprawcą to bez adwokata ty będziesz sprawcą.Jeszcze nie
    > wiesz jakie ona ma znajomości.ADWOKAT konieczny.

    Czy mam rozumieć, że nawet jeśli ordynarnie dobije w auto pijanego kierowcy
    to ze wzgledu na jego stan (nietrzeźwości) to on bedzie winny a ja 'sie wywine' ?

    Pozdrawiam, Tomek

  • 6. Data: 2002-06-23 18:41:33
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]
    > Nawet jak ona była sprawcą to bez adwokata ty będziesz sprawcą.Jeszcze nie
    > wiesz jakie ona ma znajomości.ADWOKAT konieczny.

    Ponad to co napisalem wczesniej to jako swiadek nie mozna przyjsc z adwokatem.

    Tomek

  • 7. Data: 2002-06-23 19:11:52
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Ponad to co napisalem wczesniej to jako swiadek nie mozna przyjsc z adwokatem.
    >
    > Tomek

    A jeszcze ponadto, to świadek nie może odmówić składania zeznań.
    Może uchylić się od odpowiedzi na poszczególne pytania z obawy przed własną
    odpowiedzialnością karną jedynie.

    Pzdr

  • 8. Data: 2002-06-23 20:19:37
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    > A jeszcze ponadto, to świadek nie może odmówić składania zeznań.
    > Może uchylić się od odpowiedzi na poszczególne pytania z obawy przed własną
    > odpowiedzialnością karną jedynie.
    >
    > Pzdr

    Dokładnie :) ale z małą poprawką : z obawy przed własna lub _swoich najbliższych_
    odpowiedzialnością karną.

    Pozdrawiam, Tomek

  • 9. Data: 2002-06-23 22:03:28
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

> [...]
    > zażyczyła sobie kontroli trzeźwości, no i niestety ku zdziwieniu policji i
    > lekkiemu mojemu przekroczyłem magiczną cyfrę 0.5 promila.

    Raczej nie był to wypadek, lecz kolizja drogowa, czyli sprawca wypadku
    odpowie za wykroczenie (może na miejscu została ukarana mandatem).
    Natomiast Tobie przedstawią zarzut popełnienia przestępstwa, niezależnie
    od tego, kto był sprawcą kolizji. Tu sprawa jest bezsporna i szkoda
    pieniędzy na adwokata, skoro wydmuchałeś ponad 0,5 prom.
    Śledź jednakże sprawę kolizji - określenie sprawcy jest istotne dla
    ubezpieczenia - tu mogą chcieć Cię przekręcić. Stan nietrzeźwości
    nie może stanowić automatycznego przypisania sprawstwa kolizji.

    Marcyś

  • 10. Data: 2002-06-24 15:17:50
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]
    > zażyczyła sobie kontroli trzeźwości, no i niestety ku zdziwieniu policji i
    > lekkiemu mojemu przekroczyłem magiczną cyfrę 0.5 promila.

    W celu obrony polecam sprawdzić legalizacje alkomatu, a nuż nie ma :).
    No i ogóle kwestionować to badanie.

    Pozdrawiam, Tomek