    From: Marcyś <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrzebna porada, art 178a KK
    Date: Mon, 24 Jun 2002 00:03:28 +0200

    news:718b.000045e2.3d15ca7b@newsgate.onet.pl...

    > Dużo do opowiadania, więc napiszę najbardziej obrazowo i krótko. Brałem
    udział
    > w wypadku, jako poszkodowany, sprawca wypadku przejechał na czerwonym
    świetle
    > uderzając w samochód X, który to w wyniku tego uderzenia wylądował na moim
    > samochodzie. Przyjechała policja, wina sprawczyni była bezsporna, już
    mieliśmy
    > się rozejść po spisaniu wszystkich oświadczeń i opisu policji, gdy pani
    > zażyczyła sobie kontroli trzeźwości, no i niestety ku zdziwieniu policji i
> [...]

    Raczej nie był to wypadek, lecz kolizja drogowa, czyli sprawca wypadku
    odpowie za wykroczenie (może na miejscu została ukarana mandatem).
    Natomiast Tobie przedstawią zarzut popełnienia przestępstwa, niezależnie
    od tego, kto był sprawcą kolizji. Tu sprawa jest bezsporna i szkoda
    pieniędzy na adwokata, skoro wydmuchałeś ponad 0,5 prom.
    Śledź jednakże sprawę kolizji - określenie sprawcy jest istotne dla
    ubezpieczenia - tu mogą chcieć Cię przekręcić. Stan nietrzeźwości
    nie może stanowić automatycznego przypisania sprawstwa kolizji.

    Marcyś