  • 1. Data: 2004-03-18 07:58:34
    Temat: Potrzebna pomoc- PILNE!!!
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    Witam:)
    Mam pewien problem. Moja Babcia podpisała umowe dożywocia z panem (nazwijmy go
    umownie X). Facet nistety nie wywiązuje się z umowy. Babcia złożyła sprawę do
    sądu o rozwiązanie tej umowy- niestety przegrała :( Aktualnie Babcia "zimuje" u
    mnie, bo nie miała nawet za co kupić opału na zimę.
    I teraz nagle dowiaduję się, że pan X na wiosnę chce to sprzedać bez zgody
    Babci!?!? Czy on może tak postąpić??? Sprzedać ziemię i dom bez zgody Babaci??
    Bo o ile mi wiadomo- Babcia do chwili śmierci jest właścileka domu i powinna
    wyrazić zgodę na sprzedaż?? Sprawa niestety jest pilna, bo idzie wiosna....

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam, Miranda

  • 2. Data: 2004-03-18 08:53:15
    Temat: Re: Potrzebna pomoc- PILNE!!!
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl>

    Jeżeli babcia zawarła umowę dożywocia to własność nieruchomości została
    przeniesiona na X. A na rzecz babci została poczyniona odpowiednia wzmianka
    w księdzie wieczystej, że nieruchomość jest obciążona prawem dożywocia na
    rzecz danej osoby. . Z kolei nawet jeżeli w KW nie będzie odpowiedniego
    wpisu to i tak rękojmia wiary KW nie działa przeciwko prawu dożywocia
    Zatem jeśli X sprzeda nieruchomość to razem z tym prawem i babcia będzie
    dalej uprawniona do świadczeń wynikających z umowy dożywocia.

  • 3. Data: 2004-03-18 09:18:57
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    > Zatem jeśli X sprzeda nieruchomość to razem z tym prawem i babcia będzie
    > dalej uprawniona do świadczeń wynikających z umowy dożywocia.

    Dzieki za szybką odpowiedź. Tylko tu jest problem- pan X nie wywiązuje się z
    umowy dożywocia!!! Po prostu "olewa" sprawe, jednak Sad nie uchylil umowy...
    Czy jeżeli Babcia wniesie drugą sprawę do Sądu (są nowe dowody iż nie płaci-
    sam ma okropne długi i to nawet u mafii z Nowego Targu) to on bedzie mógł
    jednocześnie sprzedać lokal, mimo założenia sprawy w sądzie o niewywiązywanie
    sie z umowy dożywocia??
    Zależy mi na tym, aby Babcia odzyskała chociaż dom- pal licho te 4 działki
    budowlane....

    Pozdrawiam, Miranda :)

  • 4. Data: 2004-03-18 10:36:56
    Od: "Maelstorm Mephisto" <m...@o...pl>

    To może nowy nabywca będzie się wywiązywał.. Zależy komu X to sprzeda. Jeśli
    babcia ponownie wniesie powództwo to może także wnieść o zabezpieczenie
    powództwa poprzez zakaz zbywania nieruchomości przez X. I wtedy X nie będzie
    mógł sprzedać nieruchomości

  • 5. Data: 2004-03-18 11:21:51
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    Dziekuję za pomoc. Mam jeszcze pytanie: cy jak Babcia złoży pozew to
    automatycznie nie będzie mozna sprzedać lokalu, czy też trzeba będzie odczekać
    te dwa miesiące zanim Sąd odpowie??

    Aha- i najnowsza o\informacja- w umowie dożywocia są wpisane 4 osoby
    (małżeństwo X i Y). Obecnie Y "siedzi" w areszcie, prawdopodobnie za porwanie X
    (tzn. X był porwany i przetrzymywany przez tydzień przez kila osób w tym z
    Nowego Targu- "odbijała" go policja).... X ma niewyobrażalne długi siegające
    ponad 400 tyś. zł- to jest wersja oficjalna- ile długu jest naprawde- nie
    wiem....

    Jak ratować Babcie z takiej opresji?? Bo sprawa przybrała kiepski obrót. Czy
    dobrze by było, gdyby zgłosiła się na policję, iż obawia się o swoje życie? Jak
    wybrnąć z tak mocno kłopotliwej sytuacji.... :(

    Pozdrawiam, Miranda

  • 6. Data: 2004-03-18 12:04:46
    Od: "Grzegorz S." <f...@i...pl>

> [...]
    życie? Jak
    > wybrnąć z tak mocno kłopotliwej sytuacji.... :(

    Jak babcia trafila do takiego ukladu?
    Grzegorz S.

  • 7. Data: 2004-03-18 12:12:33
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    > Jak babcia trafila do takiego ukladu?
    > Grzegorz S.

    To może zabrzmi dziwnie- ale X jest synem siostry Babci :(
    Ale nikt nic nie wiedział o jego interesach, zawsze był miły i sympatyczny :(
    Ale niestety "wyszło szydło z worka" :( Szkoda tylko, że po czasie :(

    Pozdrawiam, Miranda