  • 1. Data: 2004-03-18 06:58:53
    Temat: osoba zaufania wg kpc
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Czytając kpc znalazłam pojęcie osoby zaufania. Kim jest taka osoba, jaka
    jest jej rola podczas rozprawy i czy trzeba zgłaszać wcześniej w sądzie chęć
    zabrania takiej osoby ze sobą na rozprawe?
    dzięki za wyjaśnienia
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-03-19 07:13:19
    Temat: Re: osoba zaufania wg kpc
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chęć
    > zabrania takiej osoby ze sobą na rozprawe?

    Czy naprawde nikt z was nie jest w stanie mi pomóc?
    Prosze przynajmniej o jakieś wskazówki, gdzie może się znajdować wyjaśnienie
    tego terminu?

  • 3. Data: 2004-03-19 09:05:48
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Agnieszka wrote:
    > Użytkownik "Agnieszka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Czy naprawde nikt z was nie jest w stanie mi pomóc?
    > Prosze przynajmniej o jakieś wskazówki, gdzie może się znajdować
    > wyjaśnienie tego terminu?

    Hmmm. jedyne co mi przychodzi do głowy to osoba, która na wniosek strony
    może przysłuchiwać się rozprawie obywajacej się przy drzwiach zamknietych.
    Ich rola sprowadza się do siedzenia i nie odzywania się. Z tego co ja
    pamietam nie ma potrzeby zgłaszania takich osób wcześniej - bo sąd ich nie
    wzywa. Nie muszą to być też stale te same osoby. Po prostu po wejściu na
    salę strona oświadcza, że te osoby to jej osoby zaufania - sąd może chcieć
    je wylegitymować y ustalić, czy przypadkiem nie są zawnioskowane jako
    świadkowie i by móc to wyłapać, gdy taki wniosek zostanie zgłosony później.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-03-19 11:06:34
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Fri, 19 Mar 2004 o 10:05 GMT) Falkenstein oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > Hmmm. jedyne co mi przychodzi do głowy to osoba, która na wniosek strony
    > może przysłuchiwać się rozprawie obywajacej się przy drzwiach zamknietych.
    > Ich rola sprowadza się do siedzenia i nie odzywania się.

    i warto dodać, że prawo milczy poza tym.
    Mężom zaufania poświęcono 1 artykuł w kpc. :)

    Pozdrawiam
    Marcin
    --
    Biuro Doradztwa Prawnego