  • 511. Data: 2023-12-08 14:25:47
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 08.12.2023 o 14:13, J.F pisze:
> [...]
    > ko?cowego znajdujacego si´ na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej:
    >
    > -- w czasie rozpocz´cia odbioru po?aczenia
    > identyfikator anteny stacji BTS,
    >
    > -- w czasie, przez który zatrzymywane sa dane
    > odnoEnie po?aczenia:
    > -- -- wspó?rz´dne geograficzne stacji BTS, w obszarze której
    > znajdowa?o si´ telekomunikacyjne urzadzenie ko?cowe,
    > -- -- azymut, wiazk´ i zasi´g roboczy anteny
    > stacji BTS
    >

    > Na bieżąco to można otrzymać tylko identyfikator BTS,
    > a azymut anteny to później, w trybie danych "zatrzymanych" ?

    Ale czyż identyfikator BTS nie jest równoważny współrzędnym geograficznym?

    No i co to znaczy "zatrzymane dane" jakoś nie widzę przeciwwskazań, aby
    te zatrzymane dane przekazać zaraz po połączeniu.

    Robert

  • 512. Data: 2023-12-08 14:37:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale czyż identyfikator BTS nie jest równoważny współrzędnym geograficznym?

    To jest nawet więcej. Kierunek i zasięg anteny oraz przybliżony kąt
    rozwarcia.

    > No i co to znaczy "zatrzymane dane" jakoś nie widzę przeciwwskazań, aby
    > te zatrzymane dane przekazać zaraz po połączeniu.

    Ja też, ale ich tam nie ma. To jest jeden rekord logu zawierający
    również dane o zakończeniu połączenia. Jedna linijka podzielana
    przecinkami.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 513. Data: 2023-12-08 14:41:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Dec 2023 14:25:47 +0100, Robert Wańkowski wrote:

    > Ale czyż identyfikator BTS nie jest równoważny współrzędnym geograficznym?

    W zasadzie jest. UKE ma listę, operator ma listę, ale czy udostępniają
    na bieżąco policji?

    Poza tym lokalizacje mogą sie zmieniac, wiec pozycja geograficzna BTS
    ma sens w przypadku danych historycznych.

    > No i co to znaczy "zatrzymane dane"

    Operator ma obowiązek zapamiętac te dane i przechowywac przez rok czy
    dwa, i udostępniać uprawnionym organom.

    > jakoś nie widzę przeciwwskazań, aby
    > te zatrzymane dane przekazać zaraz po połączeniu.

    W zasadzie tak, ale technicznie różnie może być.
    Moze potrzebują pewnego czasu na zapisanie.
    Treść sie też nie wzięła z nikąd, tylko jakoś była chyba skonsultowana
    z operatorami, i jak widać róźnica w wymogach jest.

    Ale:
    -chcesz zlokalizować ... a tu połączenia nie ma, można lokalizować?
    -próby połączenia chyba też mają być zapisywane, to można zadzwonić.
    -tu akurat była rozmowa z ojcem, wiec było połączenie.

    J.

  • 514. Data: 2023-12-08 15:37:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Dec 2023 14:37:49 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > To jest nawet więcej. Kierunek i zasięg anteny oraz przybliżony kąt
    > rozwarcia.

    Kierunek i zasięg anteny dostajesz razem ze wspólrzednymi BTS,
    tak wynika z rozporządzenia :-)

    A identyfikator, to bez danych o antenie :-P

    > Ja też, ale ich tam nie ma. To jest jeden rekord logu zawierający
    > również dane o zakończeniu połączenia. Jedna linijka podzielana
    > przecinkami.

    "Zakończeniu" w sensie urządzenia końcowego, czy zakończeniu rozmowy
    lub innego połączenia?

    No bo czas romowy to jest dostępny dopiero po jej zakończeniu,
    tego nie da się ukryć :-)

    J.

  • 515. Data: 2023-12-08 18:28:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 08.12.2023 o 11:44, J.F pisze:

    > To raczej zawsze tam było, tylko tym razem sie pojawiła apka,
    > która z tego korzysta.
    >
    > We Wroclawiu dawno temu miałem takie miejsca, gdzie przechodzisz,
    > i dostajesz info przez Bluetooth - jakas reklama czuwała, i usiłowała
    > cos wysłać wszystkim przechodzącym.

    https://niebezpiecznik.pl/post/ktos-zawiesza-smartfo
    ny-w-warszawskim-metrze/

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 516. Data: 2023-12-08 18:55:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Dec 2023 18:28:23 +0100, Kviat wrote:

    > https://niebezpiecznik.pl/post/ktos-zawiesza-smartfo
    ny-w-warszawskim-metrze/

    To tez ciekawe
    https://niebezpiecznik.pl/post/rozglosnia-radiowa-zh
    ackowala-mazdy/

    J.

  • 517. Data: 2023-12-08 23:43:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.12.2023 o 15:37, J.F pisze:
    > Kierunek i zasięg anteny dostajesz razem ze wspólrzednymi BTS,
    > tak wynika z rozporządzenia ?
    > A identyfikator, to bez danych o antenie ?

    Do niczego Ci się to nie przyda, ale skoro pytasz. Tak Czasem dostajesz
    sam identyfikator i z osobnej bazy sobie pobierasz dane od położeniu. Są
    operatorzy, którzy niem podają współrzędnych GPS, tylko adres. Jeden
    (może więcej, ale jeden wiodący) nie podaje kąta anteny, bo uważa, że to
    i tak lipa. >
    > "Zakończeniu" w sensie urządzenia końcowego, czy zakończeniu rozmowy
    > lub innego połączenia?
    > No bo czas romowy to jest dostępny dopiero po jej zakończeniu,
    > tego nie da się ukryć ?

    Czyli powoli zaczynasz rozumieć. Mowa o końcu rozmowy. Przy czym
    większość podaje początek i długość. Kilku początek i koniec, a co
    najmniej jeden koniec i czas :-) Tak, czy siak to jest jedna linijka na
    jedno połączenie, więc jak celnie zauważyłeś przed końcem rozmowy jej
    nie ma.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 518. Data: 2023-12-09 00:13:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.12.2023 o 14:41, J.F pisze:
    > W zasadzie jest. UKE ma listę, operator ma listę, ale czy udostępniają
    > na bieżąco policji?

    Najczęściej wraz z identyfikatorem dostajesz pozostałe dane. Ale są
    wyjątki i trzeba odpowiedniego programu do dociągnięcia tych danych.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 519. Data: 2023-12-09 01:08:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O, to w Wa-wie większa gęstość bts'ów niz u mnie. Mam ww. i dopiero jak
    > go potrzymałem na "raw" parę minut to pokazał drugą wieżę. Próbowałeś
    > może bez karty?

    Nie. Ale bez znaczenia - miala kartę w tel.

    > Ale to niczemu nie przeszkadza. Możesz widzieć i wcale się nie
    > komunikować. To nie znaczy przecież, że gdzieś tam Twój nie jest w
    > logach tych 9ciu wież. Ale po prawdzie spodziewam się, że się jednak
    > komunikują na jakims dolnym poziomie.

    Ja też. Idea że LTE gorzej określa lokalizację niż GSM jest...
    nieprawopodobana.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 520. Data: 2023-12-09 02:18:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-12-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Po pierwsze to chyba zawsze był rozdzwięk/pewna niezależność miedzy
    > numerkiem G i metodą komunikacji.
    > Po drugie - NSA to chyba jakis tryb kompatybilnosci z LTE ..

    Może i tak. Z domu jest 5G(SA) i serving też 5G(SA)/5G(SA). Nadal tylko
    1 wieża obok. Nb. w obu przypadkach to wewnątrz budynku. Teraz jechałem
    taksówką i obserwowałem co widać i z dala od zabudowy wież widać więcej
    (naliczyłem maks 6 jednocześnie). W zwartej zabudowie tak 1-2. Typowych
    wież, na wysokich masztach się prawie nie widzi. Na budynkach też mało.
    Podejrzewam, że model jest taki, że jest trochę nadajników średniej mocy
    a reszta idzie repeatorami w budynkach, bo praktycznie w każdym są.
    Teraz siedzę nb. w budynku, wcale nie wysokim (coś z 6 pięter), na
    którym jest bts i sygnał dość słaby za to 5 btsów widać bo pewnie jest
    n-operatorów fizycznych na tym dachu. Typowe sygnały dla serving na
    poziomie -100 do -70 dBm/ Moc 0.5-20pW.

    > Dawniej telefon co pewnien czas komunikował sie z siecią.
    > tak co 15minut do godziny. Czy to telefon inicjował, czy siec - nie
    > wiem, możliwe, ze obie strony.

    Dawniej to plagą był słaby sygnał i wysysanie aku na próbach logowania.
    Teraz te wszystkie telefony mają tak nędzny czas czuwania, że nikt już
    chyba na to nie zwraca uwagi, bo telefony siedzą na ładowarkach.

    --
    Marcin