  • 1. Data: 2002-01-08 14:04:52
    Temat: Postepowanie uproszczone
    Od: "mars" <m...@i...net.pl>

    Zwracam sie z goraca prosba do grupowiczow o porade.

    Na co nalezy zwracac szczegolna uwage przy wypelnianiu
    formularza PU - skarga na czynnosci komornika ???

    Ponadto, czy dopuszczalne jest umieszczenie w skardze wniosku
    o zasadzenie odszkodowania (zadoścuczynienia) za wydanie
    postanowienia ignorujacego wyrok (prawomocny z klauzula
    wykonalnosci), czy tylko o wydanie wlasciwego postanowienia ???

    W sumie chodzi o to samo, bo gdyby wydano wlasciwe,
    to konsekwencja bylby zwrot nadplaconych sum pieniedzy
    wraz z kosztami egzekucji.

    Czy np. rubryki <TAK> (jesli dotyczy) zaznaczac tzw. krzyzykiem
    a <NIE> (jesli nie dotyczy) przekreslac po przekatnej ???

    Przepraszam za byc moze lamerskie pytania, ale nie chcialbym otrzymac
    zwrotu pozwu bez wzywania do poprawienia czy uzupelnienia,
    zamykajacego sprawe.

    Czy pkt. VI pouczenia - "Jednym pozwem mozna dochodzic tylko jednego
    roszczenia" - oznacza ze zwrot nadplaconej kwoty z odsetkami to juz
    jedno roszczenie a dodatkowo niewielkie zadoscuczynienie jest
    drugim roszczeniem ???
    Wiem ze postepowaniem uproszczonym mozna dochodzic max 5.000,- zl.

    I ostatnie pytanie : czy wydruk komputerowy formularza PU jest wlasciwym
    czy musze zaopatrzyc sie w oryginalne ???
    Z gory dziekuje za rady
    --
    mars

  • 2. Data: 2002-01-08 14:37:27
    Temat: Re: Postepowanie uproszczone
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Za mało danych i zbyt haotyczne. Chcesz zlożyć pozew przeciwko komornikowi?
    Odzyskać kasę? Na pewno masz walczyć z komornikiem (to tylko bezduszne
    narzędzie...) a nie z sądem? Jeżeli nie chcesz wypowiadać się z detalami na
    publicznym forum, to odpowiedz prywatnie na
    z...@b...pl
    Pozdrawiam
    Zbigniew Jakubcewicz
    www.bezpartyjni.pl

  • 3. Data: 2002-01-08 19:46:09
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    Trudno się połapać w o co chodzi w twojej sprawie.
    Ale jedno jest pewne. Skarga na czynności nie służy do tego aby domagac się
    odszkodowania od komornika.

    Skarga jest środkiem zaskarżenia na każdą (dokonanaą lub nie ) czynność
    komornika. Jednak jest jedynie środek procesowy. W żadnym razie nie służy on
    do obrony przed naruszeniem prawa materialnego. czyli w twoim przypadku
    odszkodowania za szkodę (notabene: jaką?)
    Według mnie skarga może obejmować jedynie zarzut naruszenia przez komornika
    przepisów o egzekucji oraz wniosek o wydanie właściwego postanowienia.

    Co do szkód wyrządzonych przez Km - to na podstawie 769 k.p.c. jest on
    zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych umyślnie lub przez
    niedbalstwo, ale ! - poszkodowany musi udowodnić, że nie mógł w toku
    egzekucji zapobiec szkodzie za pomocą środków przewidzianych w kodeksie,
    czyli wspomninej skargi.To będzie raczej trudne.