  • 1. Data: 2002-01-08 13:38:09
    Temat: Na jakiej podstawie sad moze orzec istnienie stosunku najmu ... ?
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Na jakiej podstawie sad moze orzec istnienie stosunku najmu w stosunku do
    osoby nie posiadajacej umowy najmu?
    Prosze o przyklady jezeli ktos takie zna

  • 2. Data: 2002-01-08 16:55:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 8 Jan 2002, asewr wrote:

    > Na jakiej podstawie sad moze orzec istnienie stosunku najmu w stosunku do
    > osoby nie posiadajacej umowy najmu?

    Chciałeś powiedzieć - w stosunku do osoby która nie zawarła umowy najmu na
    piśmie (co nie jest wymagane przy najmie na czas nieokreślony). W takich
    sytuacjach zamiast dowodu z dokumentów stosuje się cokolwiek innego, co
    powoła strona - świadków, fakty notoryjne (urzędowe) albo inne dowody
    szczególne.

    Jeśli zaś chodzi ci o ustanowienie przymusowego najmu dla osoby która
    sobie mieszka gdzieś "na dziko", to IMNSHO raczej nie ma takiej
    możliwości. Zawieranie umów w trybie art. 64 KC jest wyjątkiem, a nie
    regułą (inaczej każdy z kim druga strona nie chce zawrzeć umowy miałby
    wolną rękę w procesowaniu się). Można natomiast żądać ustanowienia
    użytkowania, o ile istnieje odpowiednia kauza (np. zapis testamentowy)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-08 18:12:44
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    [...]
    Moja sytuacja polega na tym ze

    Wynajalem lokal Pani A ktora spisala ze mna umowe najmu
    Pani A zamieszkala w lokalu z panem B, ktorego okreslila jako swego meza
    Pan mezem okazal sie nie byc ja zas nie wyrazilem zgody na jego
    zamieszkiwanie w lokalu i na zameldowanie

    Fakt przebywania goscia w lokalu oraz uciazliwosc dla innych lokatorow
    (ktorzy wyprowadzili sie juz ze strachu)
    powolalem w jako glowna przyczyne wypowedzenia

    Pani A skierowala sprawe do sadu celem ustalenia ze mimo wypowiedzenia
    stosunek najmu istnieje

    I jak to wyglada ?