    From: "LegiM" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postepowanie uproszczone
    Date: Tue, 8 Jan 2002 20:46:09 +0100

    Trudno się połapać w o co chodzi w twojej sprawie.
    Ale jedno jest pewne. Skarga na czynności nie służy do tego aby domagac się
    odszkodowania od komornika.

    Skarga jest środkiem zaskarżenia na każdą (dokonanaą lub nie ) czynność
    komornika. Jednak jest jedynie środek procesowy. W żadnym razie nie służy on
    do obrony przed naruszeniem prawa materialnego. czyli w twoim przypadku
    odszkodowania za szkodę (notabene: jaką?)
    Według mnie skarga może obejmować jedynie zarzut naruszenia przez komornika
    przepisów o egzekucji oraz wniosek o wydanie właściwego postanowienia.

    Co do szkód wyrządzonych przez Km - to na podstawie 769 k.p.c. jest on
    zobowiązany do naprawienia szkód wyrządzonych umyślnie lub przez
    niedbalstwo, ale ! - poszkodowany musi udowodnić, że nie mógł w toku
    egzekucji zapobiec szkodzie za pomocą środków przewidzianych w kodeksie,
    czyli wspomninej skargi.To będzie raczej trudne.