  • 1. Data: 2004-03-27 20:53:03
    Temat: Re: Postepowanie o pobiciu. Pilne!
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Edyta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:910cb1f1.0403270819.5153e975@posting.google.com

    > Dziekuje wszystkim za pomoc :) a to moje kolejne watpliwosci:
    >
    > 1) do jakich akt sprawy moze miec dostep rodzina (podobno istnieje
    > mozliwosc skserowania za odplata niektorych dokumentow dot. sprawy)?

    Możliwość zapoznania się z aktami i otrzymania (odpłatnie)
    kopii mają strony i ich pełnomocnicy, nie rodzina.
    Rodzina - gdy pokrzywdzony jest małoletni
    i reprezentuje go ustawowy opiekun.

    > 2) czy jest sens popisywania takiego oswiadczenia, jesli poszkodowany
    > nie zgadza sie na umieszczenia w nim kwoty na poczet zadoscuczynienia?

    Nie jest konieczne żadne oświadczenie na piśmie,
    po prostu zachowanie się oskarżonych (przeprosiny,
    wypłatę zadośćuczynienia) należy opisać przed sądem.
    Nie jest to podstawa do umorzenia sprawy, ale
    okoliczność łagodząca przy wymiarze kary.

    > 3) czy aresztowani musza najpierw wyslac list z przeprosinami do
    > poszkodowanego (zeby miec dowod, ze faktycznie przeprosili itp.) jesli
    > zostanie to ujete w oswiadczeniu zlozonym przez poszkodowanego? czy
    > nic sie nie stanie jesli list z przeprosinami otrzyma po zlozeniu
    > oswiaczenia, czy te daty maja jakies istote znaczenie?

    Jak wyżej - żadne listy nie są konieczne, zresztą
    z aresztu nic takiego nie wyślą.

    > 5) zakladajac ze poszkodowany otrzyma zadoscuczynienie za wyrzadzone
    > krzywdy przed rozprawa... czy sad moze obciazyc nas jeszcze jakimis
    > innymi kosztami? jesli tak w jaki sposób sie przed nimi uchronic?

    Was - nie, skazanych - tak,
    chociażby kosztami postępowania.