  • 21. Data: 2006-01-03 20:13:49
    Temat: Re: Posiadanie pirackich kopii utworow.
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:43bad836$1@news.home.net.pl...
    > wiec dlaczego policja i takie organizacje jak RIAA czy BSA taki proceder
    > scigaja?
    > Ponad prawem sa?

    RIAA sciga w stanach zjednoczonych a tam jest inne prawo, a BSA ma takie
    uprawneinia jak Ty i interesuje
    ich oprogramowanie.

  • 22. Data: 2006-01-03 20:15:49
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czyli co, oznacza to ze moge posiadac np. kopie utworow muzycznych mp3 lub
    > filmow DVD na DIVX nie posiadajac orginalow i policja nie bedzie mogla sie
    > do tego przyczepic i zarekwirowac komputera?

    jezeli chca tylko na tej podstawie zabrac a nierozpowszechniasz tej muzyki
    (np nie posiadasz w folderze
    Kaazzy z ktorego pliki wedruja doinnych osob) to zabranie jakiegokolwiek
    sprzetu bedzie bezprawne

    > ps. do Mithos, przytocze tylko zlapie kontakt z 2 znajomymi ktorzy dostali
    > takie wyroki i jeszcze proces cywilny sie ciagnie za nimi.

    no to moze podaj sczzegoly tego wyroku ? O przestepstwo z jakiego art byli
    oskarzeni ?

    P.

  • 23. Data: 2006-01-03 21:03:55
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Czyli rozumiem ze jesli w programie p2p w folderze ktory jest ustawiony do
    udostepniania plikow nie ma nic, to nie moga zabrac komputera, i jesli
    posiadam w innym katalogu filmy divx i mp3 z muzyka lub na plytach, ale nie
    posiadajac orginalow to tez nie moga nic zrobic?

    Skontaktuje sie ze znajomymi i podam te dane.
    Narazie wiem tylko tyle ze oni nie posiadali nielegalnego oprogramowania,
    posiadali tylko na dysku troche muzyki mp3 i kilka filmow divx natomiast nie
    posiadali orginalnych nosmkow tych materialow i maja teraz problemy, z tego
    co wiem wieksze w sprawie cywilnej niz w karnej.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dpem1r$q3j$1@inews.gazeta.pl...

  • 24. Data: 2006-01-03 21:46:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jacek23 [###j...@p...pl.###] napisał:
> [...]
    > nie posiadali orginalnych nosmkow tych materialow i maja teraz
    > problemy, z tego co wiem wieksze w sprawie cywilnej niz w karnej.

    By sprawę sklarować, to wyjaśnię, że zabranie lub nie komputera ma
    cokolwiek luźny związek z zawartością foldera p2p. Po pierwsze w tego
    powodu, że przeszukanie jest dokonywane raczej nie na podstawie
    sytuacji w chwili obecnej, tylko w przeszłości. Z faktu, iż w chwili
    obecnej nie ma nic w tym folderze nijak nie można dowieść, że nie było
    tam czegoś w przeszłości. Po drugie dowodem w sprawie nie jest
    komputer (bo to tak naprawdę kawał żelastwa i innych tworzyw) tylko
    zawartość twardego dysku.

    Tak więc jeśli policjanci mają możliwość jednoznacznego stwierdzenia
    na miejscu, co jest na dysku, to problematyczne jest zabieranie
    komputera w każdym przypadku. Chyba, że stosujemy na nim tymczasowy
    zastaw na rzeczy, ale wówczas równie dobrze możemy zabezpieczyć
    mikrofalówkę albo samochód przed domem, które z całą pewnością z p2p
    nie mają nic wspólnego.

    W praktyce najczęściej jednak nie ma możliwości w sposób pewny i
    jednoznaczny ustalić, jakie są ustawienia komputera i z tego powodu
    konieczne jest jego zabezpieczenie. Niby była tendencja do
    zabezpieczania danych na trwałych nośnikach, ale okazuje się, że
    programy kopiujące dane nie gromadzą pełnej możliwej do uzyskania z
    oryginalnego nośnika informacji. Z kopii danych można odczytać stan
    obecny, ale już nie ma możliwości (podobno) odczytania usuniętych
    plików. A z dysku przesłanego do biegłego w oryginale da się to
    uczynić. Stąd tendencja do zabezpieczania albo całego komputera, albo
    przynajmniej fizycznego zabezpieczenia dysku.

  • 25. Data: 2006-01-03 22:16:23
    Od: "Kane" <t...@w...pl>

    > Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    > rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.

    rozpowszechniony, ale w sposób legalny, np w radio lub TV, a nie np za
    pośrednictwem p2p

    > Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    > architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego.
    > 2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających w
    > związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    > stosunku towarzyskiego.

    poczytajcie art. 118 ustęp 1 i 3 Ustawy o prawie autorskim ?

    Art. 118.

    1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem
    utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego
    lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa,
    pomaga w jego zbyciu, przyjmuje albo pomaga w jego ukryciu,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    3. Jeżeli na podstawie towarzyszących okoliczności sprawca przestęstwa
    określonego w ust. 1 lub 2 powinien i może przypuszczać, że przedmiot został
    uzyskany za pomocą czynu zabronionego,

  • 26. Data: 2006-01-03 22:27:30
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Kane wrote:

    > poczytajcie art. 118 ustęp 1 i 3 Ustawy o prawie autorskim ?

    To jest jakby... paserka, no nie?

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 27. Data: 2006-01-03 22:28:29
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Sam widzisz Mythos ze nie woln posiadac, tak ze wyroki w sprawie moich
    znajomych byly zasadne.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 28. Data: 2006-01-03 22:41:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kane [###t...@w...pl.###] napisał:
    > rozpowszechniony, ale w sposób legalny, np w radio lub TV, a nie np
    za
    > pośrednictwem p2p

    Na początku ustawy jest definicja rozpowszechnienia. Bądź uprzejmy się
    z nią zapoznać i nie pisać - jakby to delikatnie napisać -
    nieprawdziwych informacji. Utworem rozpowszechnionym jest utwór, który
    za zezwoleniem twórcy został w jakikolwiek sposób udostępniony
    publicznie. Podkreślam JAKIKOLWIEK SPOSÓB!

> [...]
    > pomaga w jego zbyciu, przyjmuje albo pomaga w jego ukryciu,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    Celem musi być osiągnięcie korzyści. Poza tym ZAiKS i inne organizacje
    pobierając tantiemy od nośników i kopiarek jednocześnie wyraziły zgodę
    na ich wykorzystanie w tym celu.

  • 29. Data: 2006-01-04 07:46:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > za zezwoleniem twórcy został w jakikolwiek sposób udostępniony
    > publicznie. Podkreślam JAKIKOLWIEK SPOSÓB!

    Ale chyba nie mozna tego interpretowac w ten sposob, ze mozna _legalnie_
    sciagnac utwory z sieci p2p, kupic plyte na bazarze czy zdobyc je w
    jakikolwiek inny sposob, jezeli np. byly one gdziekolwiek i kiedykolwiek
    zagrane na koncercie, lub puszczone w radio lub telewizji?

    Co do 23.1. to mam watpliowosci czy "zakres wlasnego uzytko osobistego"
    obejmuje rowniez sciaganie pirata z p2p, lub kupowanie go na bazarze
    (przy zalozeniu ze utwor byl gdzies kiedys wyemitowany).

    Czy moze sposob pozyskania utworu to juz zupelnie inna bajka?

    Chwilowe zwielokrotnienie utworu w celu przeslania jest dozwolone na
    mocy art. 23^1, ale art. 23.2. mowi, ze dozwolony uzytek to korzystanie
    tylko przez osoby bliskie.

    Nie wiem tylko czy dobrze robie mieszajac przepisy mowiace o
    korzystaniu, z tymi mowiacymi o pozyskiwaniu, ale tych o sposobach
    pozyskiwania (legalnych i nielegalnych) nic w ustawie chyba nie ma.

    > Celem musi być osiągnięcie korzyści. Poza tym ZAiKS i inne organizacje
    > pobierając tantiemy od nośników i kopiarek jednocześnie wyraziły zgodę
    > na ich wykorzystanie w tym celu.

    Firmy broniace praw autorskich usilnie forsuja przekonanie, jakoby
    posiadanie pirata bylo osiagnieciem korzysci majatkowej, co wiecej -
    nawet bylo strata dla dystrybutora danego dobra.
    Czy prawo jest w tej kwestji jednoznaczne i jest gdzies wyraznie
    napisane co to jest korzysc majatkowa?

  • 30. Data: 2006-01-04 11:17:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kane napisał(a):

    > rozpowszechniony, ale w sposób legalny, np w radio lub TV, a nie np za
    > pośrednictwem p2p

    Skad posiadasz taka interpretacje tego przepisu ? Wskaz GDZIE jest
    takowy zapis.

    Zreszta, przeciez zawsze mozna powiedziec "mam to bo zgrywalem od
    kolegow i rodziny". Jak zamierzasz udowodnic, ze bylo inaczej ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos