  • 1. Data: 2006-01-03 14:24:24
    Temat: Wniosek o zadoscuczynienie
    Od: "Robert Matuszewski" <s...@w...wytnij.pl>

    Witam grupowiczow
    Czy znajde gdzies w sieci wzor czy przyklad wniosku o zadoscuczynienie -
    naprawienie szkody?
    Jest prowadzona sprawa karna w ktorej jestem poszkodowanym, rozprawa w
    sadzie 26 stycznia a ja chcialbym zlozyc taki wniosek i nie bawic sie w sady
    cywilne.
    Czy mozna ten wniosek przeslac poczta? Rozprawa odbedzie sie 300 km od
    mojego miasta i ciezko by bylo pojechac tam osobiscie jeszcze przed
    rozprawa.

  • 2. Data: 2006-01-04 01:28:23
    Temat: Re: Wniosek o zadoscuczynienie
    Od: "Robert Matuszewski" <s...@w...wytnij.pl>

> [...]
    > Czy mozna ten wniosek przeslac poczta? Rozprawa odbedzie sie 300 km od
    > mojego miasta i ciezko by bylo pojechac tam osobiscie jeszcze przed

    Witam ponownie.
    Znalazlem w serwisie prokuratury rejonowej w Walbrzychu dwa wzory pism:
    pierwsze - wniosek o nalozenie obowiazku naprawienia szkody
    http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!w_on_sz.htm
    drugie - wzor pozwu cywilnego w postepowaniu karnym
    http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!cyw_kar.htm

    Czym te dwa pisma sie roznia? Trzeba oba skladac?
    Rozumiem, ze oba prowadza do tego samego - czyli, ze nie trzeba zakladac
    oddzielnej sprawy w sadzie cywilnym?
    Pozdrawiam
    RM

  • 3. Data: 2006-01-04 08:39:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Matuszewski napisał(a):
> [...]
    > http://www.prokuratura.walbrzych.pl/!cyw_kar.htm
    >
    > Czym te dwa pisma sie roznia? Trzeba oba skladac?

    Nie, złożenie jednego z nich wyklucza drugi.

    > Rozumiem, ze oba prowadza do tego samego - czyli, ze nie trzeba zakladac
    > oddzielnej sprawy w sadzie cywilnym?

    To zależy. Składając drugie pismo - pozew znajdujesz się w pozycji
    takiej jak w procesie cywilnym. Czyli Ty musisz wykazać zasadność
    swojego roszczenia, jesteś stroną postępowania czyli możesz zabierać
    głos, zaskarżać orzeczenia itd. (ale to samo da Ci wystąpienie w
    charakterze oskarżyciela posiłkowego). Narażasz się jednak na
    pozostawienie powództwa bez rozpoznania, jeśli jego rozpoznanie
    przedłużałoby postępowania. Wtedy musiałbyś wystąpić w sądzie cywilnym.
    Składając ten pierwszy wniosek - o naprawienie szkody - zmusisz sąd do
    rozstrzygnięcia. Z tym że jeśli piszesz o zadośćuczynieniu, to raczej
    spodziewałbym się nawiązki na podstawie art.46§2 kodeksu karnego.

    KG

  • 4. Data: 2006-01-04 14:28:27
    Od: "Robert Matuszewski" <s...@w...wytnij.pl>

> [...]
    > rozstrzygnięcia. Z tym że jeśli piszesz o zadośćuczynieniu, to raczej
    > spodziewałbym się nawiązki na podstawie art.46§2 kodeksu karnego.

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.
    Serdecznie pozdrawiam
    RM