  • 1. Data: 2006-07-07 18:53:03
    Temat: Ponowna rejstracja w UP i 1/2 etatu
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    Witam

    Sytuacja jest taka znalazłam pracę ale dość niepewną na dzień dzisiejszy ( babka
    ponoć ma opuścić lokal do 31 sierpnia ponoć bo mi oficjalnie mówi co innego ,
    jednak przy mnie jak bylam na 1 dniu próbnym nowy właściciel lokalu przynisół
    takie pismo ze ma opuścic lokal, usunąc logo z szyb itd ) Ona twierdzi ze bedzie
    dalej od niego wynajmować no ale .. niepewne albo jej wynajmą albo jakąś inna
    działalność w tym lokalu rozpoczną ( 1 .09 06 wchodzi ekipa remontowa ) a
    właściciel nie podjąl jeszcze decycji co z tym lokalem zrobić ..

    chce ze mną podpisać umowę o pracę ( na jaki czas jeszcze nie wiem , jutro
    będę jak cos o tym rozmiawiać ) i teraz pytanie : jesli podpisze ja na miesiąc
    tylko ( cos o takiej mówila jako o czasie próbnym ) to po jakim czasie od
    wyrejstrowania sie z UP mogę znowu sie w nim zarejstrować ( gdyby praca jednak
    nie wypaliła bo dość niepewna ) ??? Chodzi mi tu głownie o składke zdrowotną

    Drugie pytanie jest takie gdzie można sprawdzić czy pracodawca faktycznie
    skladki wpłaca , tzn. ze zgłosił ummowę itd ??

    Trzecie pytanie jest takie czym różni sie umowa na 1/2 etatu od całego etatu ???
    gdzieś słyszałam ze pol to jest liczone ze : pracujesz rok a faktycznie masz
    liczone do lat pracy itd jako pól roku ??proszę o wyjasnienie bo ja w tych
    kwestiach nic nie wiem

    Dzieki za odp.

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 2. Data: 2006-07-07 19:36:06
    Temat: Re: Ponowna rejstracja w UP i 1/2 etatu
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak
    > nie wypaliła bo dość niepewna ) ??? Chodzi mi tu głownie o składke

    Możesz i na drugi dzień się ponownie zarejestrować. Wyrejestrować musisz
    się w ciągu 7 dni od daty podjęcia zatrudnienia.

    > Drugie pytanie jest takie gdzie można sprawdzić czy pracodawca faktycznie
    > skladki wpłaca , tzn. ze zgłosił ummowę itd ??

    W ZUS-ie, ale pracodawca też ma terminy na zgłoszenie Ciebie jako
    pracownika, więc nie licz, że jak polecisz do ZUS-u za 3 dni, to już
    będziesz w ewidencji.

> [...]
    > masz
    > liczone do lat pracy itd jako pól roku ??proszę o wyjasnienie bo ja w tych

    Właściwie to niczym. Jest to sposób aby pracownikkowi płacić mniej niż
    ustawowa płaca minimalna. W rzeczywistości nie ważne jest czy pracujesz na
    cały etat, na pół etatu, czy na 1/16 tegoż. Ważne jest czy pracodawca
    odprowadza za Ciebie składki w wysokości co najmniej płacy minimalnej. Np.
    jeśli będziesz zarabiał mniej to możesz pracować tam i 5 lat, a po utracie
    pracy nie będzie Ci się należeć zasiłek dla bezrobotnych. Natomiast co do
    upierdliwości jakie to generuje w ZUS-ie, to może ktoś inny napisze.

  • 3. Data: 2006-07-07 20:09:48
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > W ZUS-ie, ale pracodawca też ma terminy na zgłoszenie Ciebie jako
    > pracownika, więc nie licz, że jak polecisz do ZUS-u za 3 dni, to już
    > będziesz w ewidencji.

    ok rrozumiem - a jaki jest termin dla pracodawcy tzn. ile ma czasu na to ??
    pytam dlatego ze jak pisałam wczesniej kobieta dość niepewna

    >Właściwie to niczym. Ważne jest czy pracodawca
    > odprowadza za Ciebie składki w wysokości co najmniej płacy minimalnej

    minimalna płaca to jest teraz bodajze 849 brutto nie pamietam dokłodnie czyli
    musi odprowadzić jakies 200 zł składek tak ?? przy założeniu ze netto jest 650
    zł?? wyprowadź z błedu jeśli źle rozumuję

> [...]
    > pracy nie będzie Ci się należeć zasiłek dla bezrobotnych. Natomiast co do
    > upierdliwości jakie to generuje w ZUS-ie, to może ktoś inny napisze.

    ok czzyli przy pól etatu nie należy mi sie zasiłek a jak jest taka umowa
    liczona do lat pracy ?? to sa te upierdliwości w zusie o kt piszesz ??

    pozdr
    AAska

  • 4. Data: 2006-07-07 20:54:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > ok rrozumiem - a jaki jest termin dla pracodawcy tzn. ile ma czasu na to
    > ??
    > pytam dlatego ze jak pisałam wczesniej kobieta dość niepewna

    Z tego co pamiętam, to także 7 dni. Ale jak złożysz podanie o informacje
    do ZUS-u,
    to otrzymasz odpowiedź, po kilku tygodniach.

> [...]
    > 650
    > zł?? wyprowadź z błedu jeśli źle rozumuję

    Pamiętaj, że połowę ZUS-u płacisz Ty i połowę pracodawca, więc nie wiem
    ile to będzie
    - w sieci są różne kalkulatory, które to liczą, więc możesz sobie poszukać.
    Wiedz jedynie, że drugie tyle ZUS-u
    co jest u Ciebie na kwitku (wyliczy Ci kalkulator) płaci także pracodawca.

    > ok czzyli przy pól etatu nie należy mi sie zasiłek a jak jest taka umowa
    > liczona do lat pracy ?? to sa te upierdliwości w zusie o kt piszesz ??

    Oj naprawdę nie wiem i mącić Ci w głowie nie chcę, na pewno jest jakaś
    kwota minimalna, bo inaczej wielu cwaniaków zatrudniało by się
    u szwagra na 1/30 etatu, płacili kilkanaście zł ZUS-u, a ubezpieczenie
    zdrowotne i emerytura by jakaś tam była. Z drugiej strony nie jest też tak,
    że jak ktoś pracuje na pół etatu, to po 30 latach, będzie miał 15 lat pracy.
    ZUS bardziej interesują wysokości wpłacanych składek, niż wymiar etatu.

  • 5. Data: 2006-07-07 20:57:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ok czzyli przy pól etatu nie należy mi sie zasiłek a jak jest taka umowa
    > liczona do lat pracy ?? to sa te upierdliwości w zusie o kt piszesz ??

    Zasiłek Ci się należy o ile tylko będziesz zarabiać na te pół etetu
    płacę minimalną. Możesz nawet nie mieć stosunku pracy, tylko np. Umowę
    Zlecenie, a jak będziesz spełaniać ten wymóg, to zasiłek dostaniesz.

  • 6. Data: 2006-07-07 21:11:59
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

> [...]

    > Wiedz jedynie, że drugie tyle ZUS-u
    > co jest u Ciebie na kwitku (wyliczy Ci kalkulator) płaci także pracodawca.

    dzięki za odpowiedź a moze jeszcze jedno pod jaka konkretnie nazwa szukać tego
    kalkulatora ??

    aska

  • 7. Data: 2006-07-07 21:19:54
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > dzięki za odpowiedź a moze jeszcze jedno pod jaka konkretnie nazwa szukać
    > tego
    > kalkulatora ??

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kalkulator+wynag
    rodze%C5%84&lr=

    http://podatki.wp.pl/kalkulatory.html?POD=3&b=1

  • 8. Data: 2006-07-08 13:17:29
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    > minimalna płaca to jest teraz bodajze 849 brutto nie pamietam dokłodnie czyli

    899,- brutto. Widać nie chciało się pogooglać!!!

    --
    TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz

  • 9. Data: 2006-07-08 21:26:11
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > 899,- brutto. Widać nie chciało się pogooglać!!!

    widac nie czyta sie ze zrozumieniem , bo napisałam ze nie pamietam dokladnie ,
    poza tym to akurat nie jest mi potrzebne ;) dokladna suma płacy minimalnej nie
    była tematem postu a raczej co innego

    mimo to dzieki za odp

    pozzdr

    Aska

  • 10. Data: 2006-07-09 14:44:39
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 lip o godzinie 22:09, na pl.soc.prawo, Aska napisał(a):

    > ok rrozumiem - a jaki jest termin dla pracodawcy tzn. ile ma czasu na to ??
    > pytam dlatego ze jak pisałam wczesniej kobieta dość niepewna

    Zgłoszenie osoby ubezpieczonej - do 7 dni.
    Kwestia wpłaty składek - do 15 dnia następnego po miesiącu w którym
    nastąpiło wypłacenie wynagrodzenia. Dla tego przykładu - za przepracowany
    lipiec - jeżeli wynagrodzenie otrzymasz 3 sierpnia - to składki na ZUS
    pracodawca będzie musiał opłacić do 15 września.

    > ok czzyli przy pól etatu nie należy mi sie zasiłek.

    Nie. Zasiłek uzależniony jest od kwoty wynagrodzenia a nie wielkości etatu.
    Możesz pracować na 1/50 etatu i jeżeli otrzymasz wynagrodzenie wysokości
    899,10 (aktualnie) - to po przepracowanym roku nabędziesz prawo do zasiłku.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany