  • Data: 2004-02-24 18:47:47
    Temat: Re: Pomyłka bankowa - prośba o poradę.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Feb 2004, Psychik wrote:
    [...]
    >+ kiedys byl watek o tym, jak sie klientowi banku pojawila na koncie
    >+ dodatkowa suma, ale taaaaaaakiej wielkosci. to byl blad i oczywiscie bank
    >+ "wyrownal" do wlasciwego poziomu, ale co by bylo, jakby klient wyplacil te
    >+ pieniadze?

    IMHO - "roszczenie o wydanie nienależnego wzbogacenia".
    Prawdę mówiąc jak czytałem ten artykuł to się zastanawiałem
    czy nie należałoby w takim przypadku przelać błyskawicznie
    i natychmiast zgłosić na policji - "albo nakryłem próbę
    prania pieniędzy albo ktoś pieniądze zgubił, czyli jak nikt
    siedzieć nie idzie to mi się znaleźne należy" ;)

    >+ tak smo jak pracownik ochrony wymieniajacy kasetki w bankomacie
    >+ pomylil 20 i 100zl kasetki :-) ludzie stali w kolejce i znajomych
    >+ przyprowadzali, zeby oproznic te 20tki :)

    Nie tak samo: trudniej udowodnić że wypłacający (i mający dowód
    na piśmie) 20 zł wziął faktycznie 100 !
    Chyba żeby "dowód z kamery"... ale to by się bankowi marketingowo
    nie opłacało :]

    pozdrowienia, Gotfryd